Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købt et pladeselskabs domæne. Hvordan er reglerne?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Hej Aminoer.

Jeg har for en måneds tid siden registreret domænet "cheffrecords.dk". Cheff Records er et lille selskab som kunstnere såsom Kidd, Klumben, TopGunn og ELOQ.

I dag fik jeg et opkald fra en fyr som repræsenterer Cheff Records, som sagde at de er interesserede i at overtage domænet da det er deres firmanavn, og at de er villige til at betale mine omkostninger for oprettelse og vedligeholdelse (dvs. 100 kr.) og evt. et par koncertbilletter. Han siger noget med at det vil være nemmest sådan, så de slipper for at gå til domæneklagenævnet da man ikke bare kan registrere et domæne med samme navn som et firma. Hvis jeg skal være ærlig lød det som om at han talte om noget han slet ikke har noget viden om.

Kan de bare gå til domæneklagenævnet eller er det bare en trussel uden indhold?

Mvh. Mads.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 227
Fra  Webfaktor Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, selvfølgelig kan de det. Sådan er reglerne.

Tørklæder - Stort udvalg af lækre tørklæder i kashmir og silke. Masser af kendte danske designer tørklæder.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de går videre med det, og klager. Så vil de med 100% sikkerhed få overdraget domænet.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok også skynde mig at sige god for de 100kr og et par koncert billetter.

 

Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det er der intet at gøre ved?

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

nope intet

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

SkeetMads:

Og det er der intet at gøre ved?

Nope det er vel også fair nok.
Hvis du lavede en virksomhed og baserede den på .com domæne og pludselig er der en som snupper .dk domænet.
Hvad ville du så gøre??? Jeg er sikker på du også ville forsøge at få det domæne.
Man kan så vende den om og sige de måtte jo bare have købt retten til .dk domænet fra start af, ja men det gjore de ikke. :D

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er formålet med købet af domæne navnet? at du vidste de på et tidspunkt, at Cheff Records ville have det og så kunne du tjene nogle penge på det?

er ret sikker på det er en halv ulovlig tankegang, og da navnet er som det er tror jeg næppe du ville kunne modbevise at du ikke har haft andre intentioner end at tjene penge på dem.. (:

Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke muligt at få et mere uddybende svar end "Ja, det kan de."?

Hvis nu de vælger at skrive til domæneklagenævnet, hvor lang til vil der så ca. gå før sagen er overstået og jeg skal overføre domænet til dem?

Og vil det ikke ændre på noget hvis jeg byggede en hjemmeside på domænet, så som en WordPress blog el. lign. som bare omhandler pladeselskabet?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

SkeetMads:
Jeg har for en måneds tid siden registreret domænet "cheffrecords.dk". Cheff Records er et lille selskab som kunstnere såsom Kidd, Klumben, TopGunn og ELOQ.

Du har 2 f'er i dit domænenavn, de har kun 1 f i deres navn når jeg googler dem.

Er det en stavefejl?

 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)