Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Kejserens nye klæder"

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære venner

Jeg har siden marts 2011 skrevet en del indlæg omkring verdensøkonomien, og at vi meget vel står overfor en meget udfordrende periode, som vi skal lang tid tilbage i verdenshistorien for at finde tilsvarende.

Sidste torsdag var der åbenbart mange, der åndede lettede op, fordi vores europæiske ledere meddelte i STORE overskrifter, at nu var der "igen" styr på det hele.

Det fik mange til at fare ud og opkøbe aktier igen. Det er netop det Bjørnen gør allerbedst (læs vi er inde i et Bearmarked på aktiemarkederne). "Bjørnen" forsøger at lulle os stille og roligt i søvn og få flere ind på markedet, inden den sætter sit angreb ind .........

Når jeg læser overskrifterne som vores europæiske ledere kom ud med sidder jeg tilbage med følelsen af ..tjaaa OVERSKRIFTER og INGEN SUBSTANS i det underliggende, der skal bære denne såkaldte plan igennem.

Hele "planen" er fyldt med en masse hvis'er og men'er, for at den skal kunne lykkes - bl.a. at Kina skal komme med over 500 milliarder kr. og at planen er baseret på, at der er vækst i Grækenland fra 2013 og frem til 2020. Så man bør stille sig selv spørgsmålene:

Hvad sker der hvis Kina siger nej tak? eller hvad sker der hvis Kinas krav for at sige ja, bliver alt for høje?

Og nu skal grækerne så til stemmeurnerne for at folket selv kan bestemme, om de vil have "pest eller kolera". Hvad sker der, når den enkelte græker opdager, at 50% af hans pension også forsvinder?

Jeg sidder og bliver inspireret af vores egen bysbarn H.C. Andersen som skrev Kejserens Nye Klæder. Citat herfra lyder:

"Men han har jo ikke noget paa," sagde et lille Barn. "Herre Gud, hør den Uskyldiges Røst," sagde Faderen; og den Ene hvidskede til den Anden, hvad Barnet sagde.
"Men han har jo ikke noget paa," raabte tilsidst hele Folket. Det krøb i Keiseren, thi han syntes, de havde Ret, men han tænkte som saa: "nu maa jeg holde Processionen ud". Og Kammerherrerne gik og bar paa Slæbet, som der slet ikke var. 

Vær EKSTRA opmærksom

When I change myself - I change the world

Kh. Jens More

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)