Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min kunde vil ikke betale mig!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

Hej Aminoer

Her for en måneds tid siden leverede jeg en simpel landingpage for en virksomhed. Efter jeg sendte faktureringen svarede de mig ikke - hverken på mail eller telefon. Nu er der ved at gå lidt lang tid, og jeg at blive lidt irriteret. Altså der er ikke tale om "store" penge, men en aftale er en aftale. Det er pisse dårlig stil efter min mening.. 

Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre nu. Det er først gang i mit liv, at jeg har oplevet noget ligende. Er der nogle flinke aminoer som kan hjælpe mig lidt her? 

På forhånd tak! :-)

Bedste hilsner

Jimmy 

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I fremtiden så tag forudbetaling. Det gør at du ikke skal kæmpe om betalinger med tidligere kunder!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

vis de ikke gjort indsigelser mod arbejdet har du en god sag

vis de har fået fakura oveni underskrift er det lige til inkasso 

mail imellem jer  kan normalt   også bruges bare en godkendelse er det  lige til inkasso 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

@Andreas

Ja jeg har tænkt på forudbeteling, men jeg tror at jeg vil miste mange kunder på det. I så fald, så er jeg i gang med et udvikle et online redskab som skal undgå sådan nogle situationer.

@Mikael

Er det værd at henvende sig til inkasso? Altså jeg går ud fra at det koster en del.. Kan jeg evt. henvende mig til politiet? 

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jimmy,

Send en rykker hvor der står at er beløbet ikke indbetalt inden 10 dage, så vil du videre give sagen til din advokat.

Betaler kunden ikke, så henvender du dig blot til en advokat og lader ham fortsætte sagen. (men hvis du ved kunden ikke kan betale, så skal du nok overveje om du vil bruge advokaten, for kan kunden ikke betale, så skal du betale advokatens honorar)

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm.. Lyder nogenlunde fornuftigt. Det vil jeg lige kigge nærmere på! Tak for svar alle sammen :D

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Wington Le:

@Andreas

Ja jeg har tænkt på forudbeteling, men jeg tror at jeg vil miste mange kunder på det. I så fald, så er jeg i gang med et udvikle et online redskab som skal undgå sådan nogle situationer.

@Mikael

Er det værd at henvende sig til inkasso? Altså jeg går ud fra at det koster en del.. Kan jeg evt. henvende mig til politiet? 

Der er fri poces ved flere inkasso firmaer søge gerne selv på google http://www.tcms.dk/inkasso.aspx

jeg tror ikke du mister kunder ved at kræve forud betaling bare 30% vis de betaler har du en stor sikkerhed de er seriøse kunder og vis de ikke har det beløb er de jo også den del der er større chance for der snyder

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra frederiksberg
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag en no cure no pay inkasso.

Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 79
Fra  SchmitzIT & Graphics Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er total dårlig stil, Jimmy men glæd dig over at det ikke alle kunder, som er sådan. Men ærgerligt er det, når man har brugt tid på en opgave og ikke får det, man har aftalt.

Ved vores on-line tech arbejde (og mit grafiske også) har vi indført 'milestone' payment. Vi aftaler på forhånd, hvornår en milestone er nået og skal så bede om x-del af arbejdet betalt osv. Det betyder selvfølgelig, at der er mere arbejde mht. fakturaer - men til gengæld betaler folk som aftalt - for det er sjældent man vil sidde tilbage med en halv vare ;)

Mere en ide til de lidt større opgaver - det er selvfølgelig sværere med de små.

Og så gir' jeg dig ret mht. forudbetaling. Det er ikke nemt, for mange ønsker at se, hvad de betaler for før de lægger pengene.

Held & lykke fra Lykke

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

vis de ikke gjort indsigelser mod arbejdet har du en god sag

vis de har fået fakura oveni underskrift er det lige til inkasso 

mail imellem jer  kan normalt   også bruges bare en godkendelse er det  lige til inkasso 

Hej. 

Det er ikke helt korrekt.Så enkelt er det slet ikke. Jeg har selv haft en der først gjorde indsigelse da sagen netop kom til inkasso, da kunne inkassofirmaet ikke gøre mere, saglig eller ej. (ja det må de slet ikke). Så derfra videre til en advokat og i retten om det. Den er vundet, jeg havde div mail dokumentation i orden selvfølgelig, så egentlig var den ret enkel -altså bortset fra at fjolset havde sat sig for at trække den heeeeelt ud. Men på trods af dokumentation, og klokkeklar sag kom sagen til at koste omkring 6000 excl moms med fogedret og det hele. (OG når vedkommende så er insolvent, gæt så hvem der betaler det?!)  Men ...  når det så er sagt er det de færeste der udnytter reglerne på denne måde. Ham her arbejdede netop indenfor det fag og havde naturligvis forventet at jeg lod den glide forbi pga omkostningerne ved at få en dom på ham.

Jannie

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)