Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affaldsafgift som e-virksomhed?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har netop fået en regning ind på erhvervsaffaldsgebyr for 2011. Jeg mener at have hørt, at man kan blive fritaget for at betale denne, hvis man er en e-handelsvirksomhed.

Er der nogen, som har erfaring med dette, og ved hvordan man skal gribe det an?

Mvh

Jesper

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lytter lige med, 7,9,13 har jeg endnu ikke modtaget en afgift :).

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jensen:

Hej Amino,

Jeg har netop fået en regning ind på erhvervsaffaldsgebyr for 2011. Jeg mener at have hørt, at man kan blive fritaget for at betale denne, hvis man er en e-handelsvirksomhed.

Er der nogen, som har erfaring med dette, og ved hvordan man skal gribe det an?

Mvh

Jesper

Hej Jesper

Jeg har 2 handelsfirmaer. ALT EMBALLAGE, PALLER OSV. genbruges til videreforsendelse.

Jeg fik girokort til begge, med "Administrationsgebyr" påtrykt. Ved telefonisk henvendelse til kommunen, fik jeg at vide: "alle CVR-NR. bliver opkrævet denne afgift". Det er en regeringsbeslutning fra slut 2011 !!. Altså en ekstra skat.

Johnny

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nogle virksomheder der er fritaget for gebyret, jeg vil tro skat ved hvem

Mvh.

Jesper

Fra København
Tilmeldt 20. Oct 11
Indlæg ialt: 99
Fra  Hickman Pages / www.campingoversigten.dk Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv oprettet firma med hjemmeside, og fik også et brev om affaldsafgift og noget om jordflytningsafgift....Det er muligt at skrive til dem og forklare hvorfor man ikke skal betale affaldsafgift, da der i firmaet ikke er erhvervsafflad...jordafgift var dog ikke muligt for mig at slippe for da alle cvr numre skal betale.

Sammenlign priser på campingpladser i Danmark til din campingferie på campingoversigten.dk

Tilmeldt 19. Dec 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man gerne vil have indsigt i, hvilke virksomheder, som er fritaget, eller kan blive fritaget, kan man kigge i reglerne om affaldsafgift, som fremgår af den såkaldte Affaldsbekendtgørelsen, som man kan læse her: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=144826

I § 60 oplistes de forskellige muligheder for at blive fritaget for affaldsafgiften. Her har det, som det allerede er nævnt, en betydning, hvilken type virksomhed, man driver

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, virksomhedens branchekode er afgørende for om virksomheden skal betale.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=144826 i bilag 8 og bilag 9 kan man se hvilke branchekoder der er fritaget for afgiften.

De fleste virksomheder kan nemt finde en branchekode, som passer lige så fint til det de laver, men som er fritaget. Derfor har mange skiftet branchekode for at undgå afgiften.

Sjovt nok er f.eks "Politiske partier" fritaget. Men ok de genererer jo nok heller ikke noget affald såsom flyers, valgplakater, balloner mv....  hm...

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

og som tidligere skrevet virker det som at jordafgiften ikke er branchekode bestemt men rammer alle - også selv om det er ex 2 ApS uden andet end ejeren og ingen affald - og begge i samme lejelighed AKB - men 2 gang jordafgift- Hvis nok har hørt om man kan undgå det - evt dobbelt betaling fra samme m2

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)