Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

apple dele. kan jeg bruge dem

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er.

jeg har brugt de sidste mange måneder på det her.
men her to store problemer, det ene (dette)kan stoppe det hele.

Jeg vil gerne starte et firma om 7 måneder(fylder 18 ).
Jeg bruger alt min tid på at læse om iværksætteri. så jeg kan springe ud i det, uden at synke med det samme.

Men mit store problem er:
Apple sægler ikke reservedele. så jeg har fået kontakt med et stort kinesisk firma som laver resverdele.
Mange store firmaer bruger dette firma. f.eks Mytrendyphone, ibroke. ifixdirect.com(usa's største).

Jeg forstår ikke om jeg må bruge/sælge disse dele i dk. de andre gør det. også uden at få tilladelse af apple.
Apple gør tilsyneladene intet ved det.


Jeg har  desuden fået impoteret noget hjem. og kvaliteten er som den skal være.

SÅ mit store spørgsmål er, Må jeg godt sægle apple resverdele med apple logo, selvom man i virkeligheden ikke må, men apple gør intet mod det med vilje.

ps. hvis i kan svare må i gerne bevise jeres svar, altså links eller andet, så jeg kan læse det igennem nogle gange og forstå det hele.
må jeg desiden godt bruge -->apple iphone <--- 

vil bare ikke sagsøges for noget, men de andre gør det, så det må vel være lovligt i tilfælde af apple.


tak på forhånd

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 02:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må aldrig sælge reservedele, eller andet, hvis der er tale om kopivarer, som udgiver sig for at være orignaldele.

Så svaret er ganske kort: Du må ikke købe kopiprodukter med Apple's logo på, og sælge dem videre.

At andre gør det, gør det ikke lovligt. Og at Apple intet gør ved det, gør det heller ikke lovligt.

Og ja, du risikere at blive sagsøgt. Så hold dig fra det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret.

men der må jo være noget om det. siden så mange gør det.
der findes simpelthen ikke orginale dele til salg.
Så tænker på, delene må være orginale.
vil ikke beskylde de store selskaber. men det kan da ikke være rigtigt at det kan lade sig gøre, at de ikke er bevet sagsøgt. de tjener åbenlyst store penge på det. over hele verden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstår det (uden dog at være særlig meget inde i det) så må du gerne sælge reserve dele som ikke er lavet af apple, så længe du ikke siger de rent faktisk er lavet af Apple (eller de har apples logo på).

Man kan jo f.eks os finde uorginale reserve dele til biler etc.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Præcis.

Det er helt legalt at benytte uoriginale dele. Og også legalt at sælge dem.

Så længe det ikke er under falske forudsætninger (Apple logo på, eller hvis du kalder det originaldele).

Så kan du få fat i uorg. reservedele, uden logo, så gå i krig med det :-) Apple kan ikke forbyde dig det.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for jeres svar begge to.
Nu fik jeg det lige lidt bedre igen. troede lige jeg skulle opgive flere måneders arbejde.
iphone skærme er der intet logo på, så dem kan jeg trykt sælge.

men bagcover er der desværre logo og tekst på. men igen må jeg spørge om, er i sikre på der ikke er end undtagelse?

Må vidst lige skrive til apple danmark og  nogle af de danske hjemmesider der sægler apple reservedele med logo på.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Først og fremmest: Glemt *alt* om salg af uoriginale reservedele med logo på. Det er ganske enkelt at bede om at komme i problemer! Det ville kræve, at producenten af disse dele har en aftale med Apple - og det har jeg endnu ikke hørt om! Smile

Vores folk (www.elektronikreparation.dk) har en del erfaring i import af - specielt Apple - reservedele. Vores problem er nu ikke, at finde uoriginale reservedele at sælge, men tværtimod at sortere de uoriginale reservedele fra. Vi bruger nemlig kun originale dele. Vi har brugt en del tid på at finde de rigtige leverandører, hvor vi kan stole på kvalitet og oprindelse af produkterne. Og selv om det er et besværligt marked at bevæge sig i, kan du sagtens med en god portion tålmodighed og en god gang fodarbejde komme langt. Der er rigtigt mange originale Apple reservedele på markedet, men leverancerne kan være ustabile og der kan i perioder forekomme en del leveringstid på nogle af dem.

At der ikke er logo på produkterne er i sig selv heller ikke nogen sikkerhed for, at det er lovligt at sælge dem! Det er stadig ikke lovligt at lave kopier af produkter som er beskyttet af patenter, lov om ophavsret eller lign. beskyttelser. Og hvis du står som importør af disse produkter og videresælger dem, kan du havne i en alvorlig omgang problemer.

Min hensigt med dette indlæg er på ingen måde at skræmme dig fra de uoriginale dele, men at opfordre dig til (som det jo faktisk allerede ser ud til, at du er godt igang med), at lave en god research inden du går igang og gøre hvad du kan, for at sikre dig, at de produkter du importerer er lovlige.

Og så synes jeg da slutteligt, at jeg vil opfordre dig til at bruge lidt mere tid på at kigge på markedet for originale dele - det mener jeg faktisk du kan komme langt med.

God arbejdslyst og held og lykke med projektet.

dbh
Kenneth

 

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

tusind tak for dit svar.

- altså jeg prøver også at kun bruge orginale dele. men har bare altid fået at vide, at apple ikke sægler dem.

hvordan kan jeg være sikker på de er orginale? firmaet som jeg lige nu har kontakt med, siger at deres dele er orginale.
jeg har samlignet delene med orginale. og de er total ens. hvad mere kan jeg gøre.

Firmaet har også tilbudt uorginale dele. som jeg har valgt fra, da jeg kun vil have orginale dele.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 05:20
Hvor mange stjerner giver du? :

De dele jeg har set indtil videre har været af dårlig kvalitet. Hvor skærmen var ligesom almindelig glas Smile

Hvis du har fundet et sted med gode dele, skal du bare forsætte med det efter min mening.

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Halvdelen af det Kenneth skriver 30/10-11 er noget vrøvl... Apple laver ingenting selv, det eneste originale er deres covers/kabinetter.... de fleste Apple dele er lavet af tredjemand, bl.a. mener jeg deres skærme er Philips med et Apple cover så du skaffer bare den uoriginale indmad. Hvis den vel at mærke er garanteret at passe til produktet.

I stationære maskiner er INTET lavet af Apple men bundkortene er Intel, grafikkort som regel nVidia, osv osv.

Der er mange glade Apple folk og det er sikkert godt nok hvis man har pengene at smide ud... men køb du bare fra andre end Apple.... så længe det som sagt er garanteret at det passer til udstyret... og så længe produkterne ikke er piratvarer, for så ender du ganske rigtigt med en varemærkesag eller værre endnu, straffesag.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)