Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til de rigtige søgeord.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at oprette en portal til mænd i alderen 18-30. I den forbindelse er det vigtigt at jeg kommer højt i søgemaskinerne med ord omkring online shopping for mænd. Jeg har prøvet at bruge google's keywoords tool. Men synes det er svært at finde ud af hvor man skal starte.

Håber i kan hjælpe mig.

Venlig hilsen

Casper

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

C*P*C:
Jeg er ved at oprette en portal til mænd i alderen 18-30
Hej C.P.C. !

God problemstiling du rejser og yderst relevant.

Jeg har prøvet noget lignende herinde på denne www.raad-mal.dk dog uden det store held.

Men det vil måske hjælpe dig at du lidt mere konkret skriver hvad det er for område/er din portal skal omhandle.

F,eks. aldersgruppen mænd 18-30 år indenfor tøj m.m. eller hvad det nu drejer sig om.

Hvis jeg som maler ville op øverst på "maler" kunne jeg godt skrotte dette projekt i første omgag. det ville næsten være umuligt.

Men hvis jeg nu gik til "god maler" eller "malerfirma Vestsjælland" m.m. Altså ikke alene enkelte ord med få (2 -3 ord)

Held og lykke med reserchen. Jeg læser med om du få nogle gode og anvendelige råd.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har allerede defineret en ekstrem bred målgruppe.

Mit råd vil være at opdele den i segmenter, ud fra dit content og derefter finde long tail søgefraser.

Du har sikkert laven en logisk opdeling af dit content på dit website ud fra temaer, dem kan du fint bruge til at opsegmentere din målgruppe, f.eks : mænd i aldersgruppen 18 - 30, der søger efter muligheder for at købe tøj online.

Du kan gå et niveau mere ned, ved at segmentere "TØJ" op i flere segmenter f.eks: mænd mellem 18 - 30 der søger efter køb af bukser online.

Til sidst har du nærmest en beskrivelse af søgefrasen som vil være relevant.

Du ender måske med: mænd mellem 18 og 24, der søger efter 501 levis cowboy bukser.

Når du ender så langt nede i opsegmenteringen, ja så har du faktisk dit søgeudtryk, som bare skal kombineres korrekt, for at du får de rette søgefraser.

Her kan du bruge forskellige tools til at finde keywords. Husk, selvom der er meget trafik på et keyword, betyder det ikke nødvendigvis, at der er meget konvertering, dvs det er ikke nødvendigvis de søgefraser der giver mest trafik, der giver mest salg.

Som i eksemplet ovenover (fra en anden Aminoer) med søgeordet "MALER"
Hvis du har en lokal malerforretning vil det være spild af energi, at gå efter "Maler". Kommer du efter 2 års hårdt arbejde til at ligge i toppen på google, vil du få masser af trafik fra ordet, men der vil have ekstremt ringe konvertering til salg.
Hvorfor så det?
Jo, dem der skriver "MALER" skal jo ikke nødvendigvis bruge en maler fra Esbjerg, hvor din malerforretning måske ligger. Det er surfere fra hele landet der er så blåøjede, at de kun skriver maler.
(typisk ældre der ikke er så gode til at søge online)

Med andre ord, vil du få en helvedes masse ubrugelig trafik ind på dit website og have brugt fantastisk meget energi på, at få fat i trafikken.

I ovenstående eksempel ville "maler Esbjerg" samt alle de byer forretningen dækker, være de bedste søgeord frem for bare "maler". Naturligvis ville andre søgeord også være yderst relevante, men lige omkring "maler" ville det være langt bedre, at gå et niveau ned.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra frederiksberg
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Kære Casper

Du kan jo ringe til google support mandag morgen fra kl 0800 på tlf nr.  32 71 16 73

Men du må ikke have modtaget klik før du ringer. Hvis du er helt sprød og ny så kan de give dig en kode med penge på udover til at starte op for samt bygge dine kampagner for dig og optimerer dem i 30 dage uden at det koster dig noget. Så overvej det og giv dem et kald.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Casper,

Hvad er det du gerne vil have dine besøgende til at gøre? 
- Læse artiklerne?
- Oprette sig som bruger?
- Skrive en kommentar?
- Noget tredje?

Det ene udelukker ikke det andet, men der kan være meget fornuftig i at opsætte disse mål, og så se på hvilke trafikkilder/søgeord, der giver dig besøgende der matcher disse mål. Udfra de data, kan du nemt få ideer til nye søgeord, som sandsynligvis vil passe godt til din side.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej Market Samurai. Det kan du bruge til at finde keywords - en tand bedre end Google's egen..

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene.

Min side beskæftiger sig med 3 kategorier.

Street wear, Casual wear og Business wear til mænd i alderen 18-30.

Det jeg gerne vil have er at de læser mine artikler og tilmelder sig mit nyhedsbrev. I første omgang ihvertfald.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Jeg har prøvet noget lignende herinde på denne www.raad-mal.dk dog uden det store held.

De forskellige af os Aminoer gjorde ellers en ihærdig indsats. Vi har dog fejlet men så forsøger jeg bare igen her :-) 

Her er lidt mere guf, der kommer ind på noget af det samme, som jeg mener jeg var inde på. Her er det dog endnu bedre uddybet. Desværre ikke sagt på pæredansk, da ham der kommer med guldkornene er den amerikanske og karismatiske Marcus Sheridan.

Til os danskeres held har Michael Lykke Aagaard været en tur til Staterne og har delt dette fantastiske interview med os andre. Interviewet tager 38 minutter - men det er virkeligt guld (så meget at min egoistiske side har lyst til at holde det for sig selv). Men her får I den alligevel :-)

http://online-tekstforfatter.dk/interview-med-content-marketing-kongen-marcus-sheridan/ 

Lige en lille hurtig tilføjelse til nye indenfor online marketing og/eller statistik. Når de taler om "long tail" menes der at man bruger mere end et eller to søgeord når man eksempelvis bruger Google.

Eksempelvis når du vil sælge hjemmesider kan du eksempelvis forsøge at komme op i Google på:

"hjemmesider" og "hjemmeside". Jeg er ikke klar over hvor mange ord folk mener når der tales om long tail, men det kunne være:
"Hvor køber jeg en professionel hjemmeside? 

Sætninger som den sidste er der meget lavere konkurrence for at komme op i Google på, men når folk besværer sig med at skrive lidt længere end et eller to ord, er der angiveligt større sandsynlighed for at det er nogen, der står med pengene i hånden og er klar til at købe. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:
De forskellige af os Aminoer gjorde ellers en ihærdig indsats. Vi har dog fejlet men så forsøger jeg bare igen her :-) 

Big SmileHej Gita !

Nej  nu misforstår du migWink. YesDin egen og Kims indsats var der intet at klage over.

Og jeg nåede vist hellere ikke og svare i tråden med et T A K. ?

Men andre bidrag kunne selv jeg se at der var nok ikke det store og hente.

Men det er også for mig svært at stille de "rigtige" spørgsmål. Jeg er jo heller ikke afklaret.

Nu tager jeg på kursus imorgen hos 3 andre aminoer: Jacob K. Søren R. og Troels K. de siger den står på Google Analytic og de nyeste tendenser indenfor SEO og Adwords.

Så håber jeg at blive "klogere".

Tak Gita for dine altid posetive bidrag.

Jeg kunne også bare se og få taget mig sammen til at læse nogle SEO bøger. Har kun nået lidt for snart længe siden - Thorborgs E-pusher.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

P.S. Nu får vi jo som håndværkere udover det vi i forvejen har, da det idag er besluttet foreløbig og forlænge håndværkerfradraget indtil 31. december 2012.

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

skrive en masse artikler på siden omkring dit emme , ved at skrive om dit emme skal der nok komme dine emme ord op for ved at skrive om emmet er der tekst om emmet

vær bedre end de andre

bloggen dagligt

få social markedsføring google+ knap facebook knap , twitter igang også der med social aktivitet ligesom amino.dk er 

Husk vær motiveret altid at forsætte i den største iværksættere energi giv den 110% i at vil forbedre denne  her side giv den  fuld energi at formidle siden

lidt ekstra tips her

http://www.amino.dk/forums/t/137716.aspx?PageIndex=1

http://www.amino.dk/forums/t/139885.aspx?#94180

Vis der ikke kommer naturligt på siden at skrive om emmet alt hvad du kan finde på må du book en søgeord ekspert der hjælper med at skrive artiklerne og optimere din side

Trafik giver meget tit mere trafik igen og endnu igen og dette kan de der ser social igen anbefale dig og du forstærker dine ord igennem dem social markedsføring

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)