Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Driver du webhosting og vil du være med til en spændende test?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dont make yourself a target...

Jeg ser en høj risiko og et lavt til middel gain. Det er bare én tumling i de småkriminelle kredse der ser en hit-liste og poster på lys-sky fora.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Vadskær:

Kasper:
Men hvad får webhoteludbyderne ud af det?

Det ville da være total god reklame, hvis Casper bagefter offentliggjorde at webhotellet XXXXX modstod et stabilt DDOS angreb. Det er da et kvalitetsstempel der vil noget.

Bedste hilsner

Morten



Det har du selvfølgelig ret i. Men hvis jeg var webhoteludbyder, ville jeg nok gerne kende lidt mere til setuppet (for at vurdere risikoen for min platform). Men det er måske det, der lægges op til skal foregå via mail efterfølgende.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Jensen:

Dont make yourself a target...

Jeg ser en høj risiko og et lavt til middel gain. Det er bare én tumling i de småkriminelle kredse der ser en hit-liste og poster på lys-sky fora.

Wise words, imo! 
Fra Düsseldorf
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Fra  PrivatHost Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan da godt se en pointe her, én ting er at stole på sit setup (at det kan holde til det man forventer), noget andet er at teste om det faktisk kan holde til det. Jeg vil da nok regne med at personen som kører eksperimentet her, lægger alle kort på bordet (forhåbentlig) så alle er informeret om præcist hvad der vil foregå.

Samtidigt kan man jo vel også få lagt nogle strategier/planer for hvad man gør i tilfælde af at det sker.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Skulle jeg købe en skudsikker vest ville jeg synes, det var totalt blæret, hvis producenten iklædte sig den, gav mig en 9mm pistol og sagde "skyd!". Det ville være ganske troværdigt....

Jeg vil sige er man up and coming webhost er det da en oplagt chance for at bevise sit værd og få noget fed omtale.

/Morten

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
ddos angreb er aldrig ens og kan være vidt forskellige på mange punkter, så hvordan man kan håndtere et bestemt angreb siger ikke nødvendigvis noget om hvor godt rustet man er mod ddos angreb generelt. Så sort/hvidt er det desværre ikke, så sammenligningen med en skudsikker vest og en 9mm holder ikke helt i mine øjne :)

Kunsten ligger derfor heller ikke i at have et setup der har overhead/kapacitet til at kapere et hvilket som helst angreb (for det er der ingen der har, hvis blot angrebet er stort eller kompliceret nok). Det gælder der i mod om lynhurtigt at få filtreret ddos trafikken fra så den ikke når destinationen, enten manuelt eller ved hjælp af automatiske systemer der kan skelne mellem reel trafik og angrebstrafik. Hvor effektiv man (eller ens systemer) er til dette, kan så igen afhænge af hvor kompliceret et ddos angreb der er tale om.

Nu ved jeg ikke hvilken form for test du vil køre, men tale vi om voldsomme ddos angreb så vil jeg ikke mene at nogen udbydere med fornuft ville deltage i den slags med deres driftsmiljø - den slags hører hjemme i et sandkassemiljø :)
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune Christesen:
så sammenligningen med en skudsikker vest og en 9mm holder ikke helt i mine øjne :)

Nu ved jeg ikke hvor våbenkyndig du er, men håndvåben er ligeså forskellige som DDOS angreb. Jeg er godt klar over, at de ikke er ens, men mener du så at fordi man ikke kan teste alle varianter, så bør man aldrig afprøve et eneste setup?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Morten Vadskær:

Nu ved jeg ikke hvor våbenkyndig du er, men håndvåben er ligeså forskellige som DDOS angreb. Jeg er godt klar over, at de ikke er ens, men mener du så at fordi man ikke kan teste alle varianter, så bør man aldrig afprøve et eneste setup?



Selvfølgelig er der forskel på våben, ligesom der jo også er forskel på skudsikre veste (de er vel lavet til en hvis kaliber eller hvad de nu måler efter, de må i hvert fald alt andet end lige have et bedre udgangspunkt at måle sig op mod end ddos angreb der jo kan være et hav af forskellige typer angreb og have volume på forskellige måder).

Min pointe var blot at understrege at folk ikke måtte have den opfattelse at enten kan man kapere et ddos angreb, eller også kan man ikke, og at man derfor ikke rigtigt kan få noget brugbart kvalitetsstempel blot fordi man har klaret et simuleret angreb i et eller andet scenarie. Det sagt, så kan der selvfølgelig godt være fornuft i at teste alligevel - men primært af interne årsager i mine øjne.
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Vadskær:

Skulle jeg købe en skudsikker vest ville jeg synes, det var totalt blæret, hvis producenten iklædte sig den, gav mig en 9mm pistol og sagde "skyd!". Det ville være ganske troværdigt....

Jeg vil sige er man up and coming webhost er det da en oplagt chance for at bevise sit værd og få noget fed omtale.

/Morten

Ville du også tage vesten med hjem når der var tegnet et "bulls-eye" på den og skrevet bullet-proof from any gun.

Glhf - jeg melder pas.

Desuden er jeg helt enig med Sune

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Vadskær:

Skulle jeg købe en skudsikker vest ville jeg synes, det var totalt blæret, hvis producenten iklædte sig den, gav mig en 9mm pistol og sagde "skyd!". Det ville være ganske troværdigt....

Jeg vil sige er man up and coming webhost er det da en oplagt chance for at bevise sit værd og få noget fed omtale.



Jeg kan godt følge din analogi, på den anden side, plejer DDOS-webhosting at være i nogle helt andre prisklasser end de webhoteller og servere, vi plejer at tale om her på Amino.

Så jeg tror måske ikke, jagtmarken hér er den bedste.

 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)