Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "PR, pressehåndtering & pressemeddelelser"

Pressemeddelelser, no cure no pay ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 1.063
Fra Kolding
Tilmeldt 4. maj 10
Indlæg ialt: 244

Hej

Et familie medlem går pt arbejdsløs og er uddannet journalist samt har en videregående uddannelse indenfor kommunikation. Hun er selvfølgelig interesseret i, at komme ud på jobmarkedet igen, men pga. specielle omstændigheder kan hun ikke tage et 8-16 job.

Jeg vil gerne hjælpe hende og min tanke er følgende :

Kan man sælge f.eks. pressemeddelelser på no cure no pay basis ? Altså hun skriver en pressemeddelelse for en virksomhed og sender den ud til forskellige medier. Virksomheden betaler kun for de artikler og/eller tv indslag som pressemeddelelsen medfører.

Virksomheden betaler eksempelvis kr. 1000,- + moms pr artikel/tv indslag og får derved fuld valuta for pengene.

Jeg betaler hende en fast timepris + en bonus pr. artikel der giver omtale

Men er det muligt ? Vil det give for mange problemer ?

Mvh Kim

Amino-karma 10.313
Fra København
Tilmeldt 31. okt 07
Indlæg ialt: 2.552

Umiddelbart kan jeg ikke se, at der skulle være noget i vejen for det.

Om det vil give for mange problemer for hende? Tja, det kommer vel egentlig an på, hvor mange af hendes pressemeddelelser, der resulterer i eksponering for hendes kunder.

Forstået på den måde, at hun risikerer, at hun arbejder meget for næsten intet, hvis hun ikke har erfaring med at skrive pressemeddelelser.

Hvis hun er dygtig, er det et godt tilbud.

Mvh

Thomas

Din tekstforfatter. Jeg finder og formulerer de overbevisende salgsargumenter!

Amino-karma 2.646
Fra København S
Tilmeldt 9. sep 10
Indlæg ialt: 649
Amino Plus
Martin Jensen
Fra Caps4you
Skrevet 28-10-2011 kl. 10:17

Jeg lytter lige med her ..

Jeg er mere end villig til at betale 1000,- kr. pr tv indslag :)

Det er jo super god og billig markedsførring, men hvad er chancen for de lige vælger at trykke denne artikel / tv indslag .. Er den ikke ret lille? Tænker at der måske vil være en del "spildt" arbejde.. Men nu jeg ikke så klog på dette område.

Mvh
Martin

Hej mit navn er Martin og jeg driver webshoppen Caps4you.dk - Jeg sælger Caps & Huer og jeg elsker det! Kig forbi min webshop og køb gerne noget Yes Cool

Amino-karma 391
Tilmeldt 5. okt 11
Indlæg ialt: 96
flag

Jeg er også med på en lytter her !

PLUS jeg har lige sendt din en PM.

Amino-karma 5.091
Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. jan 11
Indlæg ialt: 815
Amino Plus

Det kan sagtens lade sig gøre - men man skal i givet fald være EKSTREMT kræsen med, hvilke opgaver man tager ind. Langtfra alle firmaer har tilstrækkeligt gode historier at præsentere til at man kan sikre dem medieomtale på det niveau, du nævner her.

Hvad der kommer i fjernsynet og hvad der ikke gør, drejer sig i høj grad også om held og timing - udgiver man sin pressemeddelelse dagen før nogen flyver et fly ind i en høj bygning, kan din pressemeddelelse være nok så god, men den bliver ikke til et tv-indsalg - og når flysnakken fortager sig er den forældet og uinteressant.

Jeg synes også i skal overveje, om man som kunde skal betale det samme for en notits i lokalavisen som for et indslag på landsdækkende tv.

Amino-karma 3.356
Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. jun 07
Indlæg ialt: 888

ExportInnovation
Skrevet 28-10-2011 kl. 10:37

Tja idéen er som jeg ser det god nok...

Jeg ville personligt (som køber) bygge noget kroner x for artikel og kroner y for TV indslag... men max kroner z for hele kampagnen, ellers "risikerer" man at skulle skændes om betalingen, fordi kunden måske er ligeglad med om han fik en artikel i et for ham ikke relevant medie.

Så gør det let og attraktivt for ordregiver, så bliver han kunde og kommer igen.

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Amino-karma 391
Tilmeldt 5. okt 11
flag

Korrekt Majbritt.

det kan også være tvivlsomt med den kvalitet man får som no cure no pay. Mod en betalt press release.
Men det skal dog stå den tilbydende tvivl til gode. Hvis det viser sig at konceptet holder.

Har aldrig set et tilbud som dette før.

Og man skal sgisme også være sikker på at det kommer på sites. eller magasiner. Blot for at tjene penge på dette koncept.

Men igen. lad os se hvad dette bringer.

Min aftaler med presse folk er stadig bindende. Og holder mig også til dem man nu syntes nu godt om. Men har man blot en eller anden form for Press realease som man kunne tænke sig at teste om det holder. Så er No cure No pay nok ikke en dårlig ide.

Amino-karma 5.091
Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. jan 11
Indlæg ialt: 815
Amino Plus

Jim Andersen:
Men har man blot en eller anden form for Press realease som man kunne tænke sig at teste om det holder. Så er No cure No pay nok ikke en dårlig ide.

Det har du helt ret i Jim - men det er jo nok præcis sådanne pressemeddelelser udbyder vil være nødt til at sortere fra, hvis det skal give økonomisk mening for dem. 

Min tanke er også at I kommer til at bruge MEGET tid på at rådgive, fordi kunder vil have skrevet pressemeddelelser om ting, der reelt ikke holder som historier - men på den anden side - det gør vi andre jo også ;)

Amino-karma 391
Tilmeldt 5. okt 11
flag

Majbritt Jacobsen:

Jim Andersen:
Men har man blot en eller anden form for Press realease som man kunne tænke sig at teste om det holder. Så er No cure No pay nok ikke en dårlig ide.

Ps GLÆDER mig til Mandag. Hav en God wekend til jer Alle Specielt Dig Majbritt.

Amino-karma 1.063
Fra Kolding
Tilmeldt 4. maj 10
Indlæg ialt: 244

Hej igen

Hun vil som sagt være ansat hos mig og derfor ikke risikere noget, da hun vil få en fast timeløn for hendes arbejde. Dvs jeg står med risikoen :-)

Det skal også siges at jeg ikke har færdig gennemtænkt konceptet, så om man f.eks. skal give mere for et tv indslag end en artikel i den lokale ugeavis... Ja måske.

Et andet spørgsmål vil selvfølgelig være om det enkelte medie er relevant for virksomheden... En stor international virksomhed, vil måske ikke synes at en artikel i den lokale ugeavis er ret interessant. (De ville nok hellere ikke vælge dette koncept)

Men det er jo risikoen for den enkelte virksomhed ved at vælge no cure no pay. uanset hvem man vælger til at skrive sin pressemeddelelse, kan ingen jo garantere hvilke medier den evt kommer i eller ?

Skal der være en grænse for, hvor meget man kan komme til at betale ? Eksempelvis har man fået udgivet sin historie i 10 medier og det koster kr. 10.000 + moms, så har man jo også fået omtale for pengene....

Nå men kom gerne med Jeres kommentarer

Side 1 ud af 2 (13 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed