Jeg har viderestillet det gamle domæne, som var forholdvis fornuftigt repræsenteret og placeret i Google, til det nye danmark-subdomain. Det skal nok give nogle skvulp, men nu må jeg se hvordan det går.
GEO targeting løser jeg via META language & Webmaster tools. Også selvom alle subdomains ligger på en dansk IP. Jeg prøvede faktisk færøsk af, uden at definerer META language, og der poppede Google Translate op tilbød at "oversætte fra Islandsk til Dansk" (den understøtter sandsynligvis ikke Færøsk). Med META language, var der intet problem.
Med et lille antal subdomæner kan, så vidt jeg kan læse mig frem til, trække en vis anciennitet fra hoveddomænet. Hvis antallet af subdomæner bliver for stort, ser det ikke til at fungere sådan. Jeg må hellere påpege at det er udokumenteret, men giver ok mening. Som udgangspunkt bliver de behandlet som vidt forskellige domæner.
Jeg har valgt subdomæner af flere grunde, men primært fordi der er tale om forskellige sprog og lande, og de derfor har en klar adskillelse i forhold til hinanden. Jeg fandt btw den her fra 2007. Herudover tror jeg, at URL'en sender et bedre signal til brugeren med subdomain.