Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af firmabetalt idræt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Deltager undertiden i diverse marathonløb, og har indtil videre betalt startgebyrer og rejser af privat lomme. Men er jeg egentlig for dum, og kunne jeg med fordel lade firmaet afholde denne nødvendige udgift for at jeg kan holde mig i form?

Er der en bagatelgrænse for evt. skattepligt?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke fratrække "firmabetalt idræt" i din enkeltmandsvirksomhed. Hvis du driver et selskab og har en række ansatte, og det er et tilbud til alle ansatte, så vil du godt kunne trække udgiften fra.

Hvis du sælger et produkt, som skal markedsføres overfor marathonløbere, så kunne du måske forsvare din deltagelse i løbet som "markedsføring", og du vil dermed kunne opnå fuld fradrag for deltagelse.

Så det afhænger meget af, hvad din situation er, og hvordan du argumenterer for udgiften.

Hvis du kun ønsker at få firmaet til at betale for den idræt du dyrker i din fritid, så er der ikke mulighed for nogen fradrag.

 

Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret MartinSmile Ikke det jeg havde håbet på, men det lyder absolut fornuftigt!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:
Så det afhænger meget af, hvad din situation er, og hvordan du argumenterer for udgiften.

Jeg er helt enig med Martin's svar. Du skal specielt være opmærksom på ovenstående citat.

Hvis du eksempelvis løb copenhagen Marathon med en t-shirts påtrykt "FlexSprutten" vil du ikke få fradrag jf. ovenstående. Hvis du i stedet løb forklædt som en flaske sprut påtrykt "FlexSprutten" (underforstået at dit brugernavn referer til din branche) vil du pådrage dig så meget opmærksomhed at du formentlig vil få godkendt et fradrag.....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)