Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

revisor hjælp - fotostudie i privat ejerlejlighed

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 25. Oct 11
Indlæg ialt: 9
Fra  Den Smukke Verden Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg ønsker at få kontakt til en revisor der kan hjælpe mig med følgende spørgesmål.

Jeg har fornylig startet en fotografi virksomhed ved siden af mit deltidsjob. Jeg har indrettet studio i vores ejerlejlighed i en hjørnestue men egn indgang fra gaden. Jeg bruger studiet kun til arbejde og har skiltning og billeder i vinduet så der er ikke noget tvivl om at det kun er brugt af virksomheden og ikke privat. Det eneste problem er at vi har adgang til vores privat kælder fra studiet (den eneste adgang). Jeg har forstået at skat er rimelig striks med reglerne med hensyn til brug af private lokaler og er lidt bange for at de kan sige at på grund af denne gennemgang til kælder kan jeg ikke sige at jeg bruger lokalerne kun til virksomhed.

Mit spørgesmål er hvordan skal jeg arrangere bruget af private lokaler. Kan jeg leje lokalerne til min egn virksomhed? Eller skal virksomheden betale en andel af udgifterne til fællesudgifter etc. Hvad er mest favorable til mig og vores privat økonomi?

Jeg håber meget der er nogen der kan hjælpe mig eller kender en der kan hjælpe.

Mvh Tiina

 

Jeg har

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina,

Du skal være velkommen til at kontakte os omkring ovenstående. Vi har kontor centralt i Taastrup.

Du kan kontakte os på 42 22 49 32 eller mk@ksrevision.dk

Mvh.

Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina

Jeg er godnok ikke revisor men det hedder sig at man skal være fuldtidsbeskæftiget for at kunne trække det fra i skat og rummet må ikke være gennemgangsrum til et andet, der må kun være de ting som du bruger i forbindelse med jobbet.

Det var nogle af reglerne. preben

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Betale leje eller omkostningsandel er hip som hap, såfremt der er tale om enkeltmandsfirma.

Umiddelbart vil jeg mene, at den løsning, som du har nu, kan forsvares.

Du kunne dog ofre 300 kr. for et bindende svar fra SKAT. 

 

MvH

Peter

Tilmeldt 25. Oct 11
Indlæg ialt: 9
Fra  Den Smukke Verden Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter og Preben

Mange tak for jeres svar.

Det ser ud til at I har meget forskellige meninger om situationen..

Jeg har også en fornemmelse at jeg har på et tidspunkt læst noget om kravet om fultidsbeskæftigelse. Er der andre der ved noget om det?

Jeg tror også at jeg vil kalde skat for et besøg og få et bindende svar. Men jeg vil gerne vide så meget som muligt på forhånd..

Mvh Tiina

Tilmeldt 25. Oct 11
Indlæg ialt: 9
Fra  Den Smukke Verden Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tilbudet Morten :-)

Mvh Tiina

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja..det har du nok, men det gælder mere kontor/arbejdsværelse.

Så det er et spørgsmål om definitioner.

Jeg har da fået en massør godkendt, der ikke havde egen indgang til lokalerne.

 

MvH

Peter

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina,

Det var så lidt. En god ide som Peter skriver at søge SKAT om bindende svar på området, således der ikke opstår tvivl ved aflæggelsen af din selvangivelse (personlige regnskab

Mvh.

Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Tilmeldt 25. Oct 11
Indlæg ialt: 9
Fra  Den Smukke Verden Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

 Det er jeg glad for at høre Peter Smile

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Preben:
det hedder sig at man skal være fuldtidsbeskæftiget for at kunne trække det fra i skat

Så firkantet er reglerne nu engang ikke. Der er intet sted lovmæssigt eller i praksis krav om, at der skal være tale om fuldtidsbeskæftigelse. Der lægges mere vægt på rummets funktion.

Jeg er på linie med Peter-revisor og tør godt argumentere for at fotoalier, som er indrettet som sådan og alene bruges som sådan er fradragsberettiget.

Vi havde selv i flere år fradrag for to kontorer i hjemmet selv om besøgende skulle igennem 2 eller 3 stuer for at komme til disse. De blev godkendt fordi vi kun havde firma-relevant på kontorerne og så havde "privat" kontor på 1. salen.

/Henrik

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)