Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot....NEJ TAK.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv i den senere tid handlet i flere, mindre netbutikker. Og fra de fleste af dem har jeg meget hurtigt efter bestillingen fået sådan en mail med opfordring til at anmelde butikken hos Trustpilot. Det skete uheldigvis flere gange FØR jeg overhovedet havde fået mine varer. Det tyder altså på en dårlig komunikation/styring mellem butikken og Trustpilots setup.

Det hele virker utjekket og amatøragtigt og jeg betragter nærmest mails om Trustpilot som spam. Bruger heller aldrig Trustpilot i min vurdering af en butik. Har aldrig følt, at jeg kunne stole på udsagnene, da jeg er overbevist om, at der sidder mennesker der bevidst skriver falske hhv. gode og dårlige anmeldelser, alt efter hvilke fordele de kan få ud af det.

Fra Greve
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Casper Blom:
eg har selv gratis-versionen

Jeg synes ikke man for noget ud af at betale, da man kan bruge alt det vigtige gratis.

Casper Blom:
Jeg anmeldte nogle anmeldelser til Trustpilot, da min konkurrent havde været inde og anmelde mig, og der gik det tjept.

Slettede di anmeldelsen? På hvilket grundlag?

Min erfaring med Trustpilot er at alle, også dine konkurrenter eller venner af dem, må skrive hvad de har lyst til. For det er jo deres synspunkt der ligger til grunde for anmeldelsen. Så har de været kunde hos dig, har de lov/rettighed til at skrive lige hvad de har lyst til.

Du kan reporterer det, men de sletter ikke anmeldelsen og det kan komme til at koste dig knaster.

Fra Greve
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
Har aldrig følt, at jeg kunne stole på udsagnene, da jeg er overbevist om, at der sidder mennesker der bevidst skriver falske hhv. gode og dårlige anmeldelser, alt efter hvilke fordele de kan få ud af det.

Netop.

Du kunne ikke skrive det bedre Birte, er helt enig med dig.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De slettede anmeldelsen på det grundlag at det er imod deres retningslinjer, at det kun er folk der har købt/handlet med den pågældende virksomhed, som må lave an anmeldelse.

Ja, selvfølgelig er der nogle der manipulerer med anmeldelserne. Det sker også på Amino, at folk anbefaler noget de har den ene eller anden økonomiske interesse i. Der er også folk der stiller sig op i fjernsynet og siger 'YES! Jeg elsker Colgate, og har fået de hvideste tænder', selvom de i virkeligheden bruger Zendium. De er nogle værre banditter da!
Men det er sådan det forholder sig - i krig og markedsføring gælder alle kneb.

Så ja, i kan da godt ignorere Trustpilot fordi der er nogle der skriver falske anmeldelser, og dermed lade banditterne vinde. Men mit gæt er at minimum 95 % af alle anmeldelser derinde er oprigtige, og det er vel dem man skal lytte på.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Blom:

De slettede anmeldelsen på det grundlag at det er imod deres retningslinjer, at det kun er folk der har købt/handlet med den pågældende virksomhed, som må lave an anmeldelse.

Ja, selvfølgelig er der nogle der manipulerer med anmeldelserne. Det sker også på Amino, at folk anbefaler noget de har den ene eller anden økonomiske interesse i. Der er også folk der stiller sig op i fjernsynet og siger 'YES! Jeg elsker Colgate, og har fået de hvideste tænder', selvom de i virkeligheden bruger Zendium. De er nogle værre banditter da!
Men det er sådan det forholder sig - i krig og markedsføring gælder alle kneb.

Så ja, i kan da godt ignorere Trustpilot fordi der er nogle der skriver falske anmeldelser, og dermed lade banditterne vinde. Men mit gæt er at minimum 95 % af alle anmeldelser derinde er oprigtige, og det er vel dem man skal lytte på.

Det er  hvilken branchen du er om det er måske tæt ved 100% ikke korrekt

ingen kender tallene men det ligeså godt være 20% der ikke er korrekte eller mere 

Jo på amino.dk er der større sikkerhed da man kan se flere info vis vil udfylde og admin kan se flere info ind det kan inden på trustpilot.dk

korrekt overalt snydes , men hvorfor ikke kræve i det mindste det samme som der er på amino.dk. dog vil sige mere skulle kræves da det bruges direkte hvor man anmelder produkter 

jo burde kun være faktura med man skal jo have en vis sikkerhed for man ved bare lidt om det er korrekt .

alle manipulere med jeg synes de skal gøre meste muligt for det ikke kan lade sig gøre

Dog det afgørende jeg ikke forstår hvorfor udvikler de ikke bare det lidt , bedre så deres trustpilot.dk har bare samme trustværdi som amino.dk admin kan se flere info her, de har jo visse økonomiske interessere i det deres system giver penge og vis grunden netop er penge de øger ikke bare lidt kan det være der ikke sker det samme på trustpilot.dk der er jo sikkert en del dobbelt bruger og man kan kun gættet hvorfor de ikke gør disse tiltage.

jeg set mange der har i stedet tjekke deres handels betingelser hvorfor billige om man vil handle med dem, dette betyder jo nogle har jeg set bruge mere trustpilot.dk fuldt ud og ikke tjekke første sidens vis en siden har nogle bruger betingelser derfor billige og mange ikke læser, jeg har læst anmelder over busser der kom forsent grundet trafikken og da nogle gange er 100 vis sådanne steder skal køre alle igennem og man tænker bageefter hvorfor nogle overhovedet handlet det sted men de useriøs og de ikke rigtige der for stor andel % kan jeg ikke vide men den er ekstrem stor når sider og læser på trustpilot.dk

korrekt i krig gælder alle kneb vis man kun tænker på penge og udvikle videre for os bruger der gør vi får en større værdi eller grunden kan jo også være der falder en del fra , men ialt er det gæt hvorfor de ikke gør disse tiltag der øger deres troværdighed 

Er dog uenig med dig de skal bruge alle kneb trustpilot.dk de burde tænke på os almindelig bruger vi kunne maksimalt få noget ud deres system derved mener jeg ikke de skal bruge alle kneb og kun tænke økonomi , men tænke på os bruger 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt er jeg kun lige begyndt med at bruge trustpilot kommercielt og ja, jeg har kun fået en anmeldelse af min webshop, men jeg er ikke helt enig i problemstillingen. Brugerne er efter min overbevisning ligeglade med om en webshop har 9.2 eller 8,8 i rating, og jeg tror således ikke at en mindre stigning eller et mindre fald vil give færre eller flere kunder. Folk bruger ikke trustpilot til at sammenligne webshops, det er kun os webshop-ejere der gør sådan noget, nej langt de fleste bruger trustpilot til at se om de tør købe fra den specifikke webshop. Det er ihvertfald min erfaring med trustpilot.

Fra Greve
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min case er i grove træk, uden at gå i detaljer, sådan her:

En kunde køber et værdibevis til min forretning, sætter sig dog ikke ordenligt ind i hvad han har købt og bliver derfor skuffet over forløbet. Ikke indholdet, som lever op til hans forventninger.

Kunden får lige præcis det han har betalt for, plus noget ekstra gratis.

Kunden gir 1 stjerne på Trustpilot fordi han har misforstået værdibevisets indhold. I den efterfølgende tekst, bliver firmaet beskyldt for snyd og bedrageri.

Derudover har kunden tætte relationer til en konkurrent.( Har han selv fortalt)

Kunden har lavet 1 anmeldelse derinde og har ikke været på siden.

Trustpilot er gjort bekendt med disse forhold og fastholder at: Enhver har ret til at komme med sine synspunkter, UANSET omkostningerne for det anmeldte firma.

Så Trustpilot er en farlig medspiller....

Trustpilot har d.d. forslået at jeg sender en masse mails ud til mine kunder, så der kommer flere positive anmeldelser, der kan dække over den ene dårlige.

Dvs. jeg skal gå ud og dække over en dårlig anmeldelse og skaffe mere trafik på deres hjemmeside og derved flere "kunder" til deres reklamer....

Så der er jo en gevinst for Trustpilot, når der er dårlige anmeldelser, for så skal firmaerne arbejde hårder for at samle flere gode anmeldser, der kan dække over de dårlige og det hele gir en masse trafik til Trustpilot, på din regning :-)

Jeg synes det er et fedt koncept og kanont fundet på. Hatten af for Peter Holten Mühlmann stifter af Trustpilot. Muha...Muha :-)


Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting er at man ikke kan få slettet en anmeldelse der virkelig ER falsk. Her kan jeg anbefale at få en advokat til at kontakte Trustpilot.

Når det så er sagt så er det muligt, for betalende Trustpilot kunder, at lukke af for anmeldelser hvor brugeren ikke har købt og dermed modtaget et ordrenummer som skal tastes ind i forbindelse med anmeldelsen. Det lukker af for af for de fleste falske anmeldelser. Med "Verificeret køber" kan du også med det samme se hvem kunden er og hvad han har købt i dit ordre system, i stedet for at lede efter Jens Jensen som der sikkert kunne være flere af. Samtidig kan du også se om ordrenummeret er falsk/gættet.

Til vedkommende der synes at det er uprofessionelt at nogle shops sendte opfordringer til Trustpilot anmeldelser ud inden produktet overhovedet var modtaget:Det er skam ikke hensigtsmæssigt, men det er altså ikke Trustpilots skyld, det kan brugeren/ejeren helt selv om hvornår den skal sendes.

Jeg ved heller ikke hvilke reklamer det er Trustpilot leder folk ind til? Trustpilot annoncerer ikke på deres side. At Trustpilot ønsker at hive mere trafik ind giver fin mening for at udbrede kendskabet både til dem og til dig. Mest til dem naturligvis.

I England og Tyskland er Trustpilot anmeldelserne integreret i virksomhederes Adwords annoncer og det kommer også til DK, så i må hellere forberede jer på at det er kommet for at blive, hvad end det så er i form af Trustpilot eller noget andet.

Hvor vidt #0 vælger ikke at kigge på Trustpilot, kommer jo ikke til at gøre en forskel hvis hans kunder anmelder ham dårligt.

I en online verden hvor alle kan banke en webshop op for under 500,- om måneden, er sider som Trustpilot uvurderlige. Selv om du får en dårlig anmeldelse er det vigtigt at vise engagement og erkende de fejl man laver. Det vil berolige de næste besøgende at du rent faktisk tager din kundeservice alvorligt.

Trustpilot er ikke fejlfri og det er vi heller ikke, så husk selvindsigten inden alarmen fyres af.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal jo ikke udsende de mail for at dække over din dårlige anmeldelse. Du skal udsende de mails for at give de næste besøgende et mere retvisende billede af din forretning.

Derefter skal du naturligvis beklage overfor kunden at du ikke har gjort konceptet tydeligt nok og at du vil tage hans anmeldelse til efterretning og justere beskrivelsen (eller hvad der nu skal til for at det bliver mere klart). Og så kan du alternativt tilbyde ham et afslag op hans næste ordre (over mail).

Hvor hårdt du end prøver vil du, med allerhøjeste sandsynlighed, aldrig undgå at få en dårlig anmeldelse, men sure kunder kan tit omvendes til glade kunder, spørgsmålet er bare prisen.

Fra Greve
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Har fuld fart på i butikken, så er ikke så meget herinde, derfor ser jeg først dit indlæg nu.

Jeg synes sagen og holdningerne er vendt godt i denne snak og det eneste jeg vil kommenter på er det her:

Martin:
Hvor hårdt du end prøver vil du, med allerhøjeste sandsynlighed, aldrig undgå at få en dårlig anmeldelse, men sure kunder kan tit omvendes til glade kunder, spørgsmålet er bare prisen.

Jeg skal ikke bruge tid på at omvende en kunde, der har skrevet en anmeldelse medhenblik på at skade min forretning, pga. han´s tætte relationer til en konkurrent. Trustpilot burde have reageret på mine utallige henvendelser omkring denne bruge og anmeldelse. Men Trustpilot fastholder at enhver må skrive hvad de har lyst til, uanset konsekvenserne for den forretningsdrivende.

Trustpilot er løbet fra deres ansvar (det ansvar som de også fralægger sig på forsiden) og jeg vil ikke anbefale dem, hverken som forbruger eller som iværksætter.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)