Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot....NEJ TAK.

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Greve
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,4 stjerner givet af 7 person

Jeg har netop fejret mit lille firma´s 1 års fødselsdag, og en af de erfaringer jeg har gjort mig det første år, og som jeg gerne vil dele ud af hedder Trustpilot.

Trustpilot er en side, der lever af, at publicere kunders anmelddelser af firmaer.

Jeg har selv brugt Trustpilot, privat og i firmaet. Privat når jeg skulle købe noget og har tit fravalgt firmaer pga. dårlige anmelddelser. Det fortryder jeg nu.

I firmaet har jeg brugt Trustpilot widget på siden, til at vise mine kunder de flotte anmeldelser, firmaet har fået og naturligvis de mindre flotte, når vi ikke har kunne leve op til vores kunders forventninger. Man betaler over 7000 kr. om året og får , efter min mening ikke noget for de penge.

Men det er slut nu, jeg vil aldrig selv mere tjekke et firma på Trustpilot eller benytte dem på min side.

Jeg mener Trustpilot løber fra sit ansvar. Det er for nemt at logge in og skrive en dårlig/falsk anmeldelse.

Du kan ganske vist som firma reportere anmeldelsen. Men så starter en lang og opslidende mail korrespondance med Trustpilot.

For det er dig, som firma, der skal bære bevis byrden og hvis Trustpilot ikke synes om dit svar, blive anmelddelsen lagt ud, på trods af at den indholder falske oplysninger. Det er rigtig skidt for dig, for der vil være kunder der vælger dig fra og du vil miste omsætning.

Men Trustpilot forbeholder sig retten til, at lægge anmeldelser ud på deres side og iøvrigt fralægger sig et hvert ansvar for hvad der bliver skrevet. (Fra Trustpilot´s forside: Trustpilot indestår i intet tilfælde for angivelsernes rigtighed eller nøjagtighed.) Kan man så stole på dem??

Du kan vælge at besvare en anmeldelse, men hvorfor starte en dialog med en kunde, hvis der optræder ukorrekte og falske ting i anmeldelsen. Og derefter blive bedømt af nye kunder, som skal tage stilling til hvem de tror på?

Trustpilot holder i den grad firmaer som gidsler og det kan komme til at koste dig penge.

Det skyldes højst sandsynligt, den kritik Trustpilot var udsat for i deres første leve år. Kritikken gik på, at det var for nemt, for firmaer, at få slettede en dårlig anmeldelse. En dårlig anmeldelse skal jo heller ikke slettes, hvis der er hold i kritikken, men hvis et firma får en anmeldelse med falske fakta, så burde det være muligt, at få den væk fra Trustpilots hjemmesiden. èn sur kunde kan gøre livet surt for mange små erhvervsdrivende.

Mit råd til nye iværksættere er, hold dig fra Trustpilot, de lever ikke op til deres ansvar og det kan komme til at koste dig dyrt.

Er du også blevet behandlet dårligt af Trustpilot, så send mig en mail og fortæl om dine oplevelser.

Tilsidst vil jeg understrege, at jeg har ikke noget imod en dårlig anmeldelse bliver lagt ud, såfremt der er hold i den. Man kan jo heller ikke gøre alle tilfredse 

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvorfor skulle Trustpilot være bedre end de andre i den genre ???

Vi har f.eks. kendskab til at folkene bag Anmeld-haandværker.dk ( de same som Bygogbolig.dk ) selv skriver falske positive anmeldelser inden de ringer ud for at sælge håndværker firmaer et abonnement, netop fordi at man har kvalificeret sig til at få dette gode tilbud qua de gode anmeldelser man har fået. 

Hvis virksomheden ikke bider på og betaler 5 - 10.000 for et ligegyldigt produkt, så slettes, nedgraderes og laves der fiktive dårlige anmeldelser om firmaet til gengæld.

Men det er godt at se at flere og flere iværksætter får øjnene op for det, og ikke smider penge væk på denne måde.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er helt enig med dig på mange af dine punkter Lars. Dog må man også indrømme, at hvis hovedparten af anmeldelserne stinker langt væk af svindel og humbug, så kunne man måske også vurdere at der er hold i kritikken. Dog kan jeg heller ikke se hvorfor, at en person skulle skrive en meget dårlig anmeldelse på TrustPilot med falske beskyldninger/grunde. Kunne måske være konkurrenten, men så er det satme dårlig stil.

Som E-Concepter skriver, kender jeg også flere der går ind på TrustPilot og giver femstjernede anmeldelser til deres egen biks. Så det kan både være misvisende på den ene og den anden måde.

Jeg synes også det er en for stor risiko at tage. Især når man skal betale 5000-10000 kroner årligt, for blot et par dårlige anmeldelser betyder at kunderne løber skrigende bort.

Desuden har jeg aldrig rigtigt haft noget tilovers for anmeldelsessites. Hovedparten af købere går kun ind og bruger tid på at skrive en anmeldelse på internettet, hvis de har haft en dårlig oplevelse. Så kan vi så kun takke den lille brøkdel, der også gør det når de har haft en god oplevelse (med mindre det er ejeren selv selvfølgelig ;)).

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Den dårlige anmeldelse kan jo komme uanset om du samarbejder med dem eller ej.

Det er altid noget træls noget, at få feedback der ikke har hold i virkeligheden. Men tror ikke man på fornuftig vis, kan komme det til livs.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler vel bare om, at man skal have en smule sund fornuft, når man som forbruger benytter Trustpilot. Jeg bruger selv tjenesten, men det er på et meget kritisk niveau; hvis der er under (omtrent) 20-30 anmeldelser, og anmelderne kun har lavet én eller to anmeldelser - hvor positive, de så end er - er det nok grund til, at jeg dropper idéen om at købe noget dér trods de fine ord.

Jeg går ud fra at det er falsk. Og så gider jeg ikke handle med dem. q:o

At man som virksomhedsejer får meget lidt ud af Trustpilot har jeg hørt et par gange efterhånden. Blev der ikke også oprettet noget Websjop-mærkat af en gut her på Amino af samme grund?
Jeg er bare glad for, at  jeg slipper for at rode med TP som et hele. Skype-Smile 

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars K,

Godt at der kommer noget kritik at trustpilot!

Har selv haft erfaringer med dem, og min erfaring med dårlige anmeldelser er, at man selv tager kontakt til kunden, og løser det af den vej. Trustpilot er udelukkende kun interesseret i at tjene penge.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det Sker nogle gange det folk tjekker mere trustpilot.dk ind handelstingbelser på den side der siger hvorfor billige , hvad de levere 

Tit giver det største udbytte at læse på siden end på trustpilot.dk 

Står mere i profilen ved anmelder er afgørende vis tror på

frem dårlige kan jeg sagtens finde på at handle det sted især vis ser der ikke står noget i profilen , jo større jo større chance for mange laver mod hinanden for man er i en verden hvor der er konkurrence derved hvem er meste motiveret til at være ærlige der skal man selv reglen ikke bruge trustpilot.dk

håber da de får rettet op det for det begynder mere og ligne hvor der oprettes mere og mere og det er svære og svære gennemskue forkerte mod det sande de er nok blevet for store og vil gerne tjene masser af penge dog kræver det nok før de rigtigt når op højderne at vi iværksættere vil give det penge at de begynder på alle tingene der gør det trovædrigt skriv mere i profil krav flere standard info i profiler skal lave 

Det går mere mod der  er for stor % del positive ikke sandt og negativt ikke sandt alt for stort så det overhovedet ikke kan bruges 

jo begge ting vil falde både negative og positive og der vis admin kan se flere info kan det dog også tolkes der slet ikke er det vilde antal brugere på siden da der er mange dobbelt bruger på siden  

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes at Trustpilot virker fint.
Siden vi begyndte at bruge trustpilot til at spørge vores kunder om hvad de syntes om at handle med os, har vi udelukkende fået 4 og 5 stjerner.  Vi selvfølgelig rigtigt glade for at vores kunder syntes godt om vores service, især fordi vi gør os umage Smile

Om det er pengene værd i det lange løb, ved jeg ikke. Det skal måling på konverteringen afgøre når det har kørt lidt længere tid.

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Fra Greve
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:
især fordi vi gør os umage

Hej Henrik

På et tidspunkt, vil du opleve en kunde der bliver mopset på dig og det kan være lige meget hvad der er over. Han vil så kunne gå ind og skrive lige præcis hvad han har lyst til om dig og din butik. Og det kan du ikke gøre noget ved iht. Trustpilot.

Og nu er vi dansker gode til at brokke os, så det vil ramme os alle en dag og så går det ud over din forretning og dig.

Jeg tror tiden er løbet for Trustpilot, det er fornemt at lave falske anmeldelser og det er for næmt at skrive usandheder om et firma.

Jeg vil ikke anbefale Trustpilot til nye iværksætter, det er spild af tid og penge.

Alene det de fraskriver sig al ansvar med meget småt på deres forside, sig måske det hele om dem og om hvor meget styr de har på anmeldelserne.

Fra Greve
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tek-2518:
Trustpilot er udelukkende kun interesseret i at tjene penge.

Netop

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)