Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mail udsendelse - bedste tidspunkt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har stille og roligt progressivt opbygget mig en stabil mail database. Det er i denne forbindelse, jeg ville høre, hvilket tidspunkt(udfra analyser/jeres erfaringer), der er det bedste tidspunkt at sende mails?

Er det om morgenen, formiddag, eftermiddag eller aften? Kom gerne med jeres bud.

Mvh

rabatter på butikker med et MEXO medlemskort.
Har du en webshop/forretning, du gerne vil have på MEXO, så skriv gerne en PB.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg arbejder med email markedsføring til dagligt, og der er ikke en liste/branche/produkt som er ens.

Der er nogen ca parametre du kan se på, men din liste er anderledes fra alle andres, fordi dit brand er.

Det er MEGET svært for mig at svar på tidspunkt mm, kom med nogen flere data på hvad det er du har gjort for at få listen, hvad du allerede har sendt ud og hvor ofte, hvem dine modtagere er og hvad dit produkt/produkter du har, og det er noget lettere at komme med et svar på dette indlæg.

Eller skal vi sige kl 12 søndag aften ;-)

De bedste hilsener og god søndag

/ Michall

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg tror alle, der sender nyhedsmails ud, har hver deres mening om det bedste tidspunkt Smile

Det er i hvert fald mit indtryk, at der altid kan findes et modargument til at vælge ét bestemt tidspunkt frem for et andet.

Men nogle af de ting jeg har hørt og set er, at mandag er no-go. Der vender man tilbage fra weekend, og meget sandsynligt til et propfyldt indbakke. Fredag er man ligeledes på vej på weekend og muligvis ikke så interesseret eller koncentreret. Jeg har læst mig frem til, at onsdag er en udmærket dag - men jeg har ikke fundet tal der beviser det ene eller det andet. 

Mht. det konkrete tidspunkt på dagen bliver den endnu mere tricky. Det generelle, jeg har hørt, er inden frokost, gerne efter kl. 10. Men det er der sikkert også nogle, der vil modargumentere.

Ærlig talt tror jeg det handler meget om målgruppen, og om de modtager og læser nyhedsmails på arbejdet eller som privatperson. For det handler vel egentlig om, hvor man rammer modtageren - og om man har et godt nyhedsbrev Smile

Held og lykke!

Mvh,

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ikke gøre mig til nogen ekspert på dette felt.

Men det jeg gør, er simpelthen at kigge på Google Analytics, hvornår på ugen er der flest online på min hjemmeside, dag og tidspunkt. Man må vel gå ud fra at det betyder folk er online der og måske har tid til at læse en mail? Smile

Det er min egen lille hjemmebryggede taktik.

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 137
Fra  Contimist Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Michaell siger er det forskelligt og du skal teste dig frem. Se på parametre såsom:

  • Open Rate (fx indenfor X antal timer efter udsendelse)
  • CTOR (Click-to-open-rate)
  • Konvertering
Jeg har stået for email marketing i forskellige brancher og hver af dem har haft hver deres "bedste dag" at sende ud på.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)