Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgiv e-bog i USA - dobbelt beskatning?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tinamaria:

Jeg har ikke nået at få kigget på disse steder endnu, men de skulle også være populære salgssteder for e-bøger



 


 




hejsa,

De ser gode ud. det kunne sagtens være nogle af de salgssteder som mellemledet ville sørge for at bogen bliver udgivet hos.

Jeg leder pt efter et mellemled som sørger for udgivelse diverse steder. Det skal være anerkendt og stort. hvis du ser et sted må du lige sige til..

.

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg håber der kommer nogle gode indlæg med nogle løsninger. Ellers må jeg gange min salgspris med to. Så går det også op mht hvad jeg forventer at tjene pr bog.. :)

.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvstændig01:
Dog henviser de til, at ens land måske har en (tror vi kalder det) sambeskatnings ordning?

Dobbeltbeskatningsordning er det rette ord.

Afhængig af din virksomhedsform må du finde ud af hvilke muligheder du har for at få lempet den skat, som bliver tilbageholdt i USA, herunder om beløbets størrelse er det værd.

/Henrik

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg kan desværre ikke give dig et entydigt svar, men på aktiemarkedet er det sådan at din børsmægler har en såkald W8BEN erklæring som de beder dig udfylde og returnere, derefter er der nul skat i USA, tror der gælder de samme regler for dig.

Prøv at hør om din bogudgiver hjælper med skatte undtagelse, jeg vil tro de bare sender den til dig...

PS Det er et stort marked at gå glip af, bare pga skat. Det er jo næppe sådan at amerikanerne begynder at søge din bog på europæiske sider. Men jeg tror altså ikke du skal betale skat i USA.

Mvh

Fra Sorø
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne man forestille sig, at der er en beskatning på salgsmoms i USA og indtægtsbeskatning i Danmark, hviket jo indgår i det samlede regnskab?

Når vi taler om royalties, skal man i hvert fald have et TIN nummer og om man skal det, når man selv sælger, ved jeg ikke. Jeg glæder mig i hvert fald til at blive klogere i den kommende uge og ham jeg skal tale med, har netop kendskab til forlagsvirksomhed og e-bøger, som der er særlige regler for.

Jeg tror i øvrigt ikke, at man finder noget større end amazon.com og der er jo forskellige muligheder for salg.

Hvad er det for øvrigt en bog, du har skrevet?

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Mr. A:

Hej


Jeg kan desværre ikke give dig et entydigt svar, men på aktiemarkedet er det sådan at din børsmægler har en såkald W8BEN erklæring som de beder dig udfylde og returnere, derefter er der nul skat i USA, tror der gælder de samme regler for dig.


Prøv at hør om din bogudgiver hjælper med skatte undtagelse, jeg vil tro de bare sender den til dig...


PS Det er et stort marked at gå glip af, bare pga skat. Det er jo næppe sådan at amerikanerne begynder at søge din bog på europæiske sider. Men jeg tror altså ikke du skal betale skat i USA.


Mvh



hejsa,
tak for super god info. Googlede det lige og det ser spændende ud. jeg må lige spørge mellemledene om de kan godtage den form. Det ville være perfekt så :0)

Yes, det har du ret i. Jeg SKAL ind på det amerikanske markedet :0)

.

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Henrik Koudahl:

Selvstændig01:
Dog henviser de til, at ens land måske har en (tror vi kalder det) sambeskatnings ordning?


Dobbeltbeskatningsordning er det rette ord.


Afhængig af din virksomhedsform må du finde ud af hvilke muligheder du har for at få lempet den skat, som bliver tilbageholdt i USA, herunder om beløbets størrelse er det værd.

/Henrik



tak for Info.

ja, beløbet er vigtigt. :0)

.

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tinamaria:

Kunne man forestille sig, at der er en beskatning på salgsmoms i USA og indtægtsbeskatning i Danmark, hviket jo indgår i det samlede regnskab?


Når vi taler om royalties, skal man i hvert fald have et TIN nummer og om man skal det, når man selv sælger, ved jeg ikke. Jeg glæder mig i hvert fald til at blive klogere i den kommende uge og ham jeg skal tale med, har netop kendskab til forlagsvirksomhed og e-bøger, som der er særlige regler for.


Jeg tror i øvrigt ikke, at man finder noget større end amazon.com og der er jo forskellige muligheder for salg.


Hvad er det for øvrigt en bog, du har skrevet?



mht Tin nummer, kan man anvende sit cpr nr der?

det bliver spændende at høre hvad han har at sige. :0)

Yeps, amazon er kæmpe store. er derfor meget spændt på om man kan mærke salget hurtigt gennem de kanaler. :0)

Bogen hører under segmentet personlig udvikling. jeg har valgt et lidt andet koncept mht bogens indhold. jeg synes det er sjovt at gå imod markedet. :0)

hvilken bog har du skrevet? :0)

.

Fra Sorø
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har indtil videre skrevet ni forskellige slags bøger - en meget læser- og anmelderrost bog om Feng Shui, om hingste, om skimmelsvamp, om Indre Feng Shui, om min søns herligheder, om meditationsbilleder og ikke mindst om min egen personlige udvikling i form af dagbøger.

Snart barsler jeg med 12-14 bøger og har nok en 20-30 mere, jeg gerne vil skrive. Derudover laver jeg musik og film om hingste :-)

Du kan se mere på min endnu ikke færdige hjemmeside - www.vindingforlag.dk

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tinamaria:

Jeg har indtil videre skrevet ni forskellige slags bøger - en meget læser- og anmelderrost bog om Feng Shui, om hingste, om skimmelsvamp, om Indre Feng Shui, om min søns herligheder, om meditationsbilleder og ikke mindst om min egen personlige udvikling i form af dagbøger.

Snart barsler jeg med 12-14 bøger og har nok en 20-30 mere, jeg gerne vil skrive. Derudover laver jeg musik og film om hingste :-)

Du kan se mere på min endnu ikke færdige hjemmeside - www.vindingforlag.dk


Der var en del bøger. Så kan jeg bedre forstå du vælger at oprette et forlag.

Held og lykke med salget! Smile

.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)