Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgiv e-bog i USA - dobbelt beskatning?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg vil lige høre, om der er en som kan hjælpe mig?


Jeg skal til at udgive en e-bog på engelsk, da markedet er større og det er sjovere.  Men da jeg ikke kender til så mange e-bogs udgivere, vil jeg gerne høre anbefalinger. 


Jeg har indtil videre fundet følgende:

Lulu.com

Bookbaby.com

smashwords.com

Dog er de alle sammen fra USA. Når jeg nærlæser mht. udbetaling, skriver de at de tilbageholder 28% af en indtjening da dette vist skal betales til USA IRS (deres skattesystem). Dog henviser de til, at ens land måske har en (tror vi kalder det) sambeskatnings ordning?

 

Men ellers kan det være rigtigt, at jeg skal betale 28% skat til USA. Hvorefter jeg så igen skal beskattes 38% i DK af det resterende beløb?  Dvs, i alt omkring 66 % beskatning? Jeg håber naturligvis at jeg har misforstået noget og ikke skal betale en sådan skat af en potentiel indtægt?  Big Smile

 

Men ellers er nogle som kan anbefale nogle gode europæiske ebogs udgivere. Syntes ikke jeg lige har kunne finde nogle?


Det tilføjes, at jeg var lidt i tvivl mht. katogorien med dette indlæg, så håber det er ok i denne kategori.

 

På forhånd tak!

 

Mvh

Jesper

.

Fra Sorø
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv ved at undersøge reglerne for salg af e-bøger i udlandet og har kontakt til Eksportrådet, da jeg vil have orden i tingene.

Jeg vil selv maile e-bøgerne og mon ikke der er forskel på, om man går ind under et salgssted eller selv forestår salget?

Mvh. Tinamaria

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tinamaria:

Jeg er selv ved at undersøge reglerne for salg af e-bøger i udlandet og har kontakt til Eksportrådet, da jeg vil have orden i tingene.


Jeg vil selv maile e-bøgerne og mon ikke der er forskel på, om man går ind under et salgssted eller selv forestår salget?


Mvh. Tinamaria



Hej Tinamaria,

Du må meget gerne poste svaret fra Eksportrådet, såfremt dette ikke er for personligt for dig.

Fordelen ved at du selv gør det er at du tjener flere penge, da du ikke skal betale royalties's.
Jeg har valgt indtil videre at anvende et salgssted. Ved bare ikke hvilket endnu. De skal naturligvis have en bid af kagen, men de sørger så for at gøre bogen salgsklar i alle de store kanaler såsom fx amazon og ibooks m.fl.
Så kan jeg koncentrere mig om branding af bogen. Dette syntes jeg er sjovt. Så klare de tekniske såsom ISBN nr i forskellige lande osv.

Men jeg gætter på at jeg mht indtægt kun skal koncentrere mig om, i hvilket land mit mellemled ligger. Dvs i hvilke lande min bog bliver solgt er underordnet mig bekendt mht beskatning, da mit mellemled håndterer dette. jeg skal dog have fokus på hvem som udbetaler lønen til mig. Jeg ville dog foretrække et eu baseret selskab, da jeg dermed ikke burde betale to gange skat? Ret mig gerne hvis det er forkert det jeg skriver... det er meget nyt for mig.

mvh
Jesper

.

Fra Odense
Tilmeldt 21. Oct 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du selv sælger bogen så slipper du jo for amerikansk skat :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er vel ikke noget problem, når du bor i DK og sælger fra DK?

 

MvH

Peter

Fra Sorø
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det min plan også at sælge fysiske bøger og her ved jeg, at jeg ikke skal pålægge salgsmoms, men udelukkende fakturere bogen ex. dansk moms. Hvordan det er med e-bøger, regner jeg med at få svar på i næste uge og selvfølgelig skal jeg nok poste mine oplysninger :o)

Et ISBN nummer er, som jeg har fået oplyst, unikt og skulle gerne være det samme, uanset hvilket land bogen eller e-bogen bliver solgt i. Mine bøger, der bliver oversat, får således fire forskellige ISBN numre - et for en dansk trykt bog, et for en dansk e-bog, et for en engelsk trykt bog og et for en engelsk e-bog. 

Mvh. Tinamaria

Fra Sorø
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige med i denne tråd, håber det er okay

Best regards

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 03:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:

Jeg følger lige med i denne tråd, håber det er okay

Best regards

Ok.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Christianbm:
Hvis du selv sælger bogen så slipper du jo for amerikansk skat :)


yes, det er korrekt. men det er stadig super spændende når ens bog pludselig kan købes hos alle de store ebogs udgivere. Jeg kunne godt tænke at mærke effekten af dette :)

Men hvis der findes et firma i dk eller eu der er ligeså dygtige som de store fra fx USA mht at få bogen udgivet hos alle ebogsudgivere vil dette naturligvis have første priotet. :)

.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)