Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af web server

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Mar 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i gang med lidt indledende research vedr. web server til mit nye personlige website. Det er ved at være en del år siden jeg sidst arbejdede seriøst med dette sidst, så jeg har behov for at blive opdateret.

Jeg regner med at bygge selve websitet i Drupal, alternativt Wordpress. Det skal selvfølgelig køre stærkt og have minimal load tid for den besøgende.

Dernæst er det også meget vigtigt for mig, at kunne SEO optimere mit website bedst muligt.

Hvilken web server vil I råde mig til at benytte? Jeg kan se der stadig er masser af Apache muligheder i markedet, men hvad med Windows?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

de 2 systemer er lavet til linux, og kører dermed også bedst på linux.

jeg har prøvet at køre linux-apps på windows, det er ikke optimalt.

så vælg en linux-host

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ikke helt gennemskue, om du virkelig mener en webserver eller om du ved en fejl har skrevet "webserver", men i virkeligheden mente et webhotel? Der er jo en "vis" forskel :o)

Om du har behov for en server eller et webhotel afhænger jo helt af, hvad du mere specifikt skal bruge webhotellet/serveren til, hvilke behov webhotellet/serveren skal kunne dække og ikke mindst dit budget. Til en personlig hjemmeside eller en personlig blog, vil jeg (umiddelbart) ikke mene, at du har behov for en hel server til det formål.

Hvis du derimod er ude at researche webhoteller, og er i tvivl om, hvad du skal gå efter, så har jeg skrevet en guide til, hvordan man finder det optimale webhotel - dvs. hvordan du finder det webhotel, som er optimalt til dine behov, og samtidigt undgår at købe det, du faktisk ikke har behov for. Guiden kan muligvis hjælpe dig lidt på vej.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv gigahost.dk det køre rigtig godt, og så er det også billigt. Masser af plads og du kan have alle de domainer og e-mails du måtte ønske dig :)

Fra bagsværd
Tilmeldt 28. Mar 06
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil anbefale dig at se nærmere på rackspace.dk, jeg bruger selv deres cloud server løsning. Du vælger en server, sætter den op med den mængde ram du vil have og får så root adgang til den.

nu kan du så vælge om du vil bruge apache eller nginx som web server og installere og konfigurere den som du vil - og installere en database også - sikkert mysql

og så er det bare i gang med wordpress eller drupal - eller begge, der er ikke nogen begrænsninger.

Sig til hvis du har spørgsmål, jeg sidder ofte og leger med den slags.

Tilmeldt 12. Mar 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nerløe:
Jeg kan ikke helt gennemskue, om du virkelig mener en webserver eller om du ved en fejl har skrevet "webserver", men i virkeligheden mente et webhotel? Der er jo en "vis" forskel :o)

Med webserver mener jeg platformen bag, dvs. Windows, Linux/Apache eller noget helt tredje. Til en start er det nok mest oplagt at hostingformen bliver et webhotel, men intet er givet på forhånd.

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian_Nissen:

jeg vil anbefale dig at se nærmere på rackspace.dk, jeg bruger selv deres cloud server løsning. Du vælger en server, sætter den op med den mængde ram du vil have og får så root adgang til den.

nu kan du så vælge om du vil bruge apache eller nginx som web server og installere og konfigurere den som du vil - og installere en database også - sikkert mysql

og så er det bare i gang med wordpress eller drupal - eller begge, der er ikke nogen begrænsninger.

Sig til hvis du har spørgsmål, jeg sidder ofte og leger med den slags.

V;r om;rksom p[ at deres servere er placeret i Canada og du vil derfor ikke kunne opn[ hurtige hastigheder p[ din side. 

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er kun 2 platforme, windows og linux s[ er der flere styresystemer der er bygget p[ linux, eks. fedora, ubuntu, og den slags. Har du ikke den store forstand p[ server ops;tning s[ k'r med CentOS det er en af de mest brugervenlige og stabile. 

Forskellen er at det kun er windows der kan k're asp.net og windows baseret teknologi.

S[ hvis du vil k're wordpress og den slags, s[ vil du opn[ bedre resultater med linux. 

Tilmeldt 12. Mar 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for de gode svar - jeg kan fornemme der er mest stemning for Linux, når man skal køre PHP-baserede applikationer.

Hvad ift. SEO er der nogle forskelle på hvor godt det fungerer på Windows kontra Linux?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville klart vælge en linux server med Apache eller Litespeed hvis du vil hoste Wordpress eller Drupal på et webhotel.

Hvis du anvender en VPS eller din egen server kan du evt undersøge nginx, som fungere rigtigt godt, med lidt ram. Har ikke erfaringer med drupal og nginx men det fungere med wordpress efter lidt modificeringer.

SEO mæssigt er der ingen forskel på Windows vs Linux.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)