Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TV-produktion, hvad skal jeg bruge af udstyr?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære venner

Jeg overvejer et tv projekt og jeg kommer ind på hvad det er senere.

Men jeg vil lave en kvalitet der både kan bruges til nettet og til dvd. Det skal primært være indendørs og optage en samtale mellem 2-3 mennesker.
Jeg har spurgt en kvik kvinde som laver en del af den slags og hendes forslag er følgende:


Kamera: enten PD170 fra Sony eller et DVX 100 fra Panasonic.
Redigeringsprogram: Adobe Premiere pro 2.0
Komprimerings program "sorenson squeeze"

Så skal jeg bruge:
2 stk microport. Hvilket mærke er bedst?
Lys, hvad er godt?

Jeg vil blive glad for hjælp og hvis der er nogen der kan skaffe det billigere, så kan jeg nok hjælpe med lidt synlighed.

Dbh Martin

 



Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

Vi står og skal bruge noget lignende udstyr i nær fremtid til vores online magasin.
Hvis ikke udstyret er noget du skal bruge hele tiden, så kunne vi slå pjalterne sammen, hvis det har interesse?


søger ligesindede i Sønderjylland

Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin,

Er det nødvendigt at du selv køber udstyret? Jeg arbejder sammen med professionelle videofolk og de kan koste mindre end jeg først troede.

Hvis du skal købe udstyret selv, er et PD170 rigeligt fint, men du kan også sagtens finde noget billigere. Eksempelvis kan Sonys HVR-A1E sandsynligvis dække dine behov. (Til begge kameraer kan der tilkobles microports.)
http://www.sonybiz.net/biz/view/ShowProduct.action?product=HVR-A1E&site=biz_en_EU&pageType=Overview&category=HDVCamcorders

I forhold til redigeringen, så har jeg selv arbejdet med Final Cut Pro (laves så vidt vides kun til mac) og det er nemt at gå til, men kan også bruges til professionelle løsninger.

Hvis du overvejer løsningen med at hyre freelance fotograf og klipper, kender jeg som sagt nogen der kan løse opgaven til UG. De har base på Republikken i København - hvor også både jeg og din bogkollega Anders Gisselmand holder til. Bare sig til, så skal jeg nok sætte dig i kontakt med dem.

Venlig hilsen
Eskil

Fra Birkerød
Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin.

 

Her er et forslag til hvad du skal bruge.

 

Michroport : Sennheizer SK 3063-U

Lys : En klassiker som rødhætten er en fantastisk lampe inkl.chimera (lyskasse) Fås dig også i nyere udgaver min. 400 watt.

 

Sender dig et par links til gode firmaer der forhandler disse produkter www.zimmermann.dk Og http://www.goecker.dk/

 

Mvh Anna Kjærulff - Fotograf - http://stjernestudiet.dk

 

P.S. Skulle hilse fra min mand, Martin Rieck og sige tak for sidst(han er fotograf og klipper på Task Force)

 

 

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin,

 

Jeg kender også en virkelig proffesionel kameramand - arbejder for TV3 og Viasat. Han skylder mig et par tjenester, så hvis det ikke tager flere dage, kunne jeg nok overtale ham til at gøre det meget billigt.

 

Han har jo samtidig også tilgang til alt udstyret...

 

Herlig hilsen

Ania

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 17-04-2007 21:14:53 Forfatter: Jan Winum // MindMe.dk Hej Martin

Vi står og skal bruge noget lignende udstyr i nær fremtid til vores online magasin.
Hvis ikke udstyret er noget du skal bruge hele tiden, så kunne vi slå pjalterne sammen, hvis det har interesse?



Hej Jan



Da jeg mere eller mindre vil fastmontere udstyret, som skal bruges meget ofte, så dur det nok ikke, men vi kan da dele erfaringer :-)

Dbh Martin




Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-04-2007 21:27:35 Forfatter: Eskil Busck - No Such Company Hej Martin,

Er det nødvendigt at du selv køber udstyret? Jeg arbejder sammen med professionelle videofolk og de kan koste mindre end jeg først troede.

Hvis du skal købe udstyret selv, er et PD170 rigeligt fint, men du kan også sagtens finde noget billigere. Eksempelvis kan Sonys HVR-A1E sandsynligvis dække dine behov. (Til begge kameraer kan der tilkobles microports.)
http://www.sonybiz.net/biz/view/ShowProduct.action?product=HVR-A1E&site=biz_en_EU&pageType=Overview&category=HDVCamcorders

I forhold til redigeringen, så har jeg selv arbejdet med Final Cut Pro (laves så vidt vides kun til mac) og det er nemt at gå til, men kan også bruges til professionelle løsninger.

Hvis du overvejer løsningen med at hyre freelance fotograf og klipper, kender jeg som sagt nogen der kan løse opgaven til UG. De har base på Republikken i København - hvor også både jeg og din bogkollega Anders Gisselmand holder til. Bare sig til, så skal jeg nok sætte dig i kontakt med dem.

Venlig hilsen
Eskil



Hej Eskil

 

Kameraet skal understøtte 2 mikroports, men det ser ud til at det også kan det?
Jeg har en der kan hjælpe mig med at sætte det op, så det er der styr på.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-04-2007 21:37:08 Forfatter: Anna Kjærulff
Hej Martin.


Her er et forslag til hvad du skal bruge.


Michroport : Sennheizer SK 3063-U

Lys : En klassiker som rødhætten er en fantastisk lampe inkl.chimera (lyskasse) Fås dig også i nyere udgaver min. 400 watt.


Sender dig et par links til gode firmaer der forhandler disse produkter www.zimmermann.dk Og http://www.goecker.dk/


Mvh Anna Kjærulff - Fotograf - http://stjernestudiet.dk


P.S. Skulle hilse fra min mand, Martin Rieck og sige tak for sidst(han er fotograf og klipper på Task Force)





Hej Anna

Jeg kan faktisk godt nøjes med clip''on mikrofoner med ledning, det må vel være billigere ikke?
Lamperne er noteret, super!
Hils Martin mange gange, det var et fedt program! :-)
Tak for det.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-04-2007 22:47:06 Forfatter: Ania :-)
Hej Martin,


Jeg kender også en virkelig proffesionel kameramand - arbejder for TV3 og Viasat. Han skylder mig et par tjenester, så hvis det ikke tager flere dage, kunne jeg nok overtale ham til at gøre det meget billigt.


Han har jo samtidig også tilgang til alt udstyret...


Herlig hilsen

Ania



Hej Ania
 

Det er sødt af dig, men jeg har styr på den del :-)
Tak for det!

 

Dbh Martin

Fra Birkerød
Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej martin.

 

Clipsmikrofoner ville være en fin løsning, man kan selvfølgelig ikke løbe så langt, men de har bedre lyd end Michroports ! 

 

Tjek clipsmikrofonerne fra Sony, de har super lyd.

 

Mvh

 

Anna Kjærulff - Fotograf - http://www.stjernestudiet.dk

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)