Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DUMT HUL I BILAGS SERIENR opstået i summa automatik - men vel ikke sket noget?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Min Summa har faktisk en gang før hoppet et bilagsnummer over når jeg tar ny linje - ligesom den ind imellem ikke har skiftet bilagsnummer automatisk. Det har jeg dog opdaget

Nu har jeg to gange måtte nulstille moms (lavede fejl første gang - og anden gang fik jeg momsafregning med i 4 kvartal som påvirker momsrapporten men ellers er OK i balance)

De to gange - har Summa HOPPET 3 bilags numre frem når jeg er startet almindelig bogføring igen, selvom dens nulstilling af moms sker uden bilagsnumre.

Jeg kan nu i bilagsnummer serien jo se, at der mangler 2 x 3 numre inden for denne uge.

Jeg går ud fra jeg nu bare manuelt bruger disse 6 bilagsnumre til de næste bilag, selvom de så dato mæssigt hopper - hvilket jo også sker ved bogføring af sent ankomne fakturaer.

DER SKER VEL IKKE NOGET VED AT JEG NU SKAL VÆLGE BILAGSNUMMER FOR DE NÆSTE 6 BILAG SÅ RÆKKEFØLGEN ER FULD, OG så går tilbage til at Summa forhåbentlig kører korrekte numre når jeg igen vælger det næste - ikke brugte nummer?

Nogen som ved?

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ohn,

Sæt en note ind på de steder i din bilagsmappe hvor hullerne er om at bilags nr. xx,yy,zz ikke er benyttet!
Og fortsæt med den nturlige række !
I min WinFinana er der også auto. nr. men man kan vælge mellem fakt. eller løbende bilags nr. og det sker at den overses når der bogføres så jeg har også nu og da det problem. Men jeg sætter så blot en note med det pågældende bilags nr. om at dette nr. ikke er benytet.

På den måde vil man altid kunne efterse at nr. følgen er ok!

Hvad siger din revisor ?

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John. Vi har ikke revisor endnu er nye - men jeg har nu en aftale med en som det SKAL være, så jeg kan godt høre ham. Dit svar om note ind der hvor det mangler er nok det bedste.

Jeg kan se bla.a. Anette Sand i anden tråd har svaret lignende og E-conomics skriver faktisk en anden blog, at der ikke er skatte krav om at der ikke må være huller, hvis de er forklaret og alle bilags tråde tydeligt kan findes - så jeg gør nu nok som du foreslår - ind  med et bilag i de to huller der forklarer hvorfor, og så videre i nummerserien - med mindre andre herinde siger den er helt gal

tak John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Begge løsninger kan du - og jeg tror ikke den ene er mere rigtig end den anden.

Så du følger bare mavefornemmelsen for det du har et bedst med Smile

Flemming Bach

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming Bach:

Begge løsninger kan du - og jeg tror ikke den ene er mere rigtig end den anden.

Så du følger bare mavefornemmelsen for det du har et bedst med Smile

Flemming Bach

Tak svarer også til hvad vor kommende revisor lige har svaret. Der er ikke forbud mod hul i bilagsserien, men det er smart lige at sætte et bilag ind i mappen med den forklaring man nu måtte ha

Bilag skal bare kunne spores hele vejen, så er der ikke forbud mod et hul der er opstået

tak for jeres bidrag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)