Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "PR, pressehåndtering & pressemeddelelser"

Hjælp til pressemeddelelse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Amino-karma 6.019
Fra Hjortshøj
Tilmeldt 5. nov 06
Indlæg ialt: 1.382
Amino Plus

Fra Helbo Media
Skrevet 20-10-2011 kl. 21:48
Gennemsnit 2.5 stjerner givet af 2 personer

Hej Aminoer

Er snart kommet så langt med mine projekter og arbejde - at det ikke kan vare længe, inden jeg tager skridtet videre og skriver en pressemeddelelse.

Det er den første af sin slags fra mig, eller dvs. at jeg har skrevet nogle stykker for andre virksomheder, men forskellen på dem og denne, er at den jeg nu skal skrive er på mig selv og altså ikke en desideret virksomhed...

Nogen der ved noget omkring længde på meddelelse, indhold, oplysninger osv?

Kunne være fedt med noget god respons.

Kig forbi Aarhus Innovation, hvis du vil læse om Danmarks unge iværksættere. Ønsker du hjælp til noget Wordpress-halløj... Ja, så kig forbi Helbo Media. Mangler du blæk til printeren skal du SNART købe det hos E-blæk.dk.

Amino-karma 5.981
Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. jan 11
Indlæg ialt: 946
Amino Plus

Det er jo lidt svært at komme med et præcist svar, når vi ikke får flere oplysninger om emne mv. Men helt grundlæggende skal en pressemeddelelse være kort og skarpt skåret.

Det gælder især, hvis du henvender dig til de medier, der får MANGE af slagsen tilsendt hver dag.

Få  din vinkel præsenteret hurtigt og præcist allerede i de første linier - og husk at tænke i aktualitet og identitifikation. Journalisterne skriver for læserne og ikke for de erhvervsdrivende - derfor skal man stille sig i læserens sted, når man skruer pressemeddelelsen sammen.

Professionelle tekster til iværksættervenlige priser  

Aminotilbud: Udarbejdelse af pressemeddelelse: 595,- + moms

Amino-karma 4.827
Fra esbjerg
Tilmeldt 29. aug 09
Indlæg ialt: 1.237

flemming.dk
Fra Neotext
Skrevet 20-10-2011 kl. 21:59

der er www.presswire.dk  eller se på min beskrivelse af pressemeddelelser her: http://neozones.dk/pressemeddelelse/

Amino-karma 6.019
Fra Hjortshøj
Tilmeldt 5. nov 06
Amino Plus
Anders Helbo
Fra Helbo Media
Skrevet 20-10-2011 kl. 22:01

Tak for responsen Majbritt

Der er helt sikkert nogle punkter dér som jeg kan bruge til videre udvikling af min pressemeddelelse. Ønsker nemlig også at gøre så meget ud af den som overhovedet mulig, hvilket er derfor at jeg ikke vil sende noget ud, bare for at gøre det.

Kig forbi Aarhus Innovation, hvis du vil læse om Danmarks unge iværksættere. Ønsker du hjælp til noget Wordpress-halløj... Ja, så kig forbi Helbo Media. Mangler du blæk til printeren skal du SNART købe det hos E-blæk.dk.

Amino-karma 6.019
Fra Hjortshøj
Tilmeldt 5. nov 06
Amino Plus
Anders Helbo
Fra Helbo Media
Skrevet 20-10-2011 kl. 22:02

Tak for linket Flemming. Det vil jeg da straks kigge på :D

Amino-karma 37.774
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. apr 05
Indlæg ialt: 7.060
Amino Plus Amino Ekspert
Hans Stokholm Kjer
Fra Kajaktrip.dk, Kjers Kommunikation
Skrevet 20-10-2011 kl. 23:10

Nederst til venstre på denne side: http://www.hvadvildusigetilhvem.dk/pressemeddelelse/ finder du links til mine to bedste artikler om pressemeddelelser.

Hovedpointerne er, at du skal gøre dig klart, hvad du ønsker at opnå ved at komme i medierne, samt at du skal betragte journalisterne som en hvilken som helst anden modtager af professionel kommunikation: Du skal kommunikere på hans præmisser, med henblik på at få ham til at handle ud fra dine ønsker.

Men først og fremmest skal du have en god historie - og den skal være bedre end "nu starter min nye hjemmesie..." (det er nemlig verdens kedeligste vinkel).

God vind.

Hans

Amino-karma 13.559
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. okt 07
Indlæg ialt: 3.223

Volt & Volume
Skrevet 20-10-2011 kl. 23:25

Anders Helbo:

Hej Aminoer

Er snart kommet så langt med mine projekter og arbejde - at det ikke kan vare længe, inden jeg tager skridtet videre og skriver en pressemeddelelse.

Det er den første af sin slags fra mig, eller dvs. at jeg har skrevet nogle stykker for andre virksomheder, men forskellen på dem og denne, er at den jeg nu skal skrive er på mig selv og altså ikke en desideret virksomhed...

Nogen der ved noget omkring længde på meddelelse, indhold, oplysninger osv?

Kunne være fedt med noget god respons.

Seriøst? Du har skrevet pressemeddelelser for andre virksomheder? Men du ved ikke, hvor lang en pressemeddelelse skal være, eller hvad indholdet skal gå ud på, eller hvilke oplysninger, der skal inkluderes?

Men du har skrevet pressemeddelelser på vegne af andre virksomheder? Du kan bare ikke finde ud af det nu - her på Amino? Synes du selv, at det fremstår professionelt og troværdigt? Helt ærligt! Jeg giver op! Du er selv ude om det!

Tekstforfatter - salgsbreve, webtekster, pressemeddelelser, etc.. 12 års erfaring fra diverse reklamebureauer og som selvstændig.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af: