Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre 1,5 år gammel regning

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

FilipLund:
Eller købe en gammel kommode af sig selv til en værdi lydende oveskuddet når året er omme, detka da ikkevære lovligt :)

Du kan jo altid købe ting og bringe overskud ned med afskrivingsværdien (eller alt ved småanskaffelser)

Netop når du handler med dig selv skal du jo givet være meget omhyggelig med værdiansættelsen. Hvis det er en printer f.eks. så skal du sælge den ind til den værdi den vil ha i handel og vandel som brugt - og uden at kunne tage momsen med. Skat (eller din revisor først) skal jo kunne godkende handlen - så sætter du den til falsk værdi, er det jo klart snyd. Du bør derfor have godt grundlag - ex købte dette og hint 10/10-2010 til kr. 10.000 ex moms. - Bilag regning fra købet - solgt til firma 10/10-2011 til kr. 6.666 f.eks (3 års afskrivning mener jeg ofte accepteres) Jeg går ud fra det er noget der så kun bruges i virksomheden og ikke noget du deler brug privat - eller i virkligheden næsten kun bruger privat.

Du kan givet få vrøvl hvis du sælger for dyrt ind. Jeg aner ikke hvordan det er hvis det er software du sælger fra privat -  med værdiansættelse og delt brug og hvad ved jeg, det kan revisorene herinde meget bedre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

FilipLund:

...kan man jo bare fakturere hele overskuddet til sig selv og dermed slippe for at betale skaf.

De aktiver du sælger til virksomheden fra privat er jo købt for beskattede penge, mens derimod aktiver, som er nødvendige for virksomheden, er fradragsberettigede. Derfor er det rimeligt nok, at man kan fradrage købet i skatten.

Der er ingen fidus i at købe privat, og derefter sælge til sin virksomhed, da man hver gang vil miste momsværdien.

FilipLund:

...gælder også ydelser?

Dette vil slet ikke være nogen fidus, da du jo er skattepligtig af alle dine indtægter, så de penge firmaet sparer i skat vil du så bare skulle betale personligt i stedet for.

Så dette ville ende med et rundt 0,- for dig.

FilipLund:

Eller købe en gammel kommode af sig selv til en værdi lydende oveskuddet når året er omme...

Som Cookie skriver, så kan du ikke bare opfinde en værdi for aktivet. Det skal sælges til den værdi, som du ville sælge det til 3. mand, og som du selv ville acceptere at købe det af 3. mand for.

Prisen skal altså også kunne holde i en uvildig handel.

FilipLund:

...det ka da ikkevære lovligt :)

Jo, den er god nok, så længe du holder prisen på det rigtige niveau.

Men husk på, at der INGEN fidus er i det, da du mister momsen, så det ville være billigere for dig at købe aktiverne af en sælger, som er momsregistreret.

 

Tilmeldt 19. Oct 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Tusind tak for svar. Bare lige for at opklare, hvis jeg køber et kamera eller andet af mig selv vil jeg selvfølgelig fremover kun benytte det i viksomhedsøjemed.
Jeg tror jeg forstår nu, tak for hjælpen. Det er lige med at holde tungen lige i munden når man aldrig har tænkt over skat ell. lign og bare som lønmodtatermodtaget penge der kunne bruges med det samme, tsk tsk :)

Beklager hvis mine spørgsmål lyder dumme.

Hav en go dag
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt, og du er altid velkommen.

Spørgsmål er aldrig dumme, da vi jo alle skal starte med at lære fra begyndelsen, og der er ingen af os, som ved noget som helst, før vi har sat os ind i tingene.... Big Smile

 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)