Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre 1,5 år gammel regning

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er netop startet som selvstændig, det er fedt! Har lært en masse herinde og rundt omkring, men har stadig meget at lære.

Well sidder lige med et bogføringsspørgsmål. Jeg har for 1,5 siden købt et kamera privat, før jeg havde startet virksomhed. Jeg bruger hovedsageligt dette til arbejdsopgaver og havde jeg købt det idag var det uden tvivl blevet købt over firmaet. Mit spørgsmål er om der er nogen måde at få det kamera ind i regnskabet som en udgift? Kan jeg 'købe' det af mig selv eller kan jeg jeg bogføre kvitteringen selvom den er 1,5 år gammel?

Håber I kan hjælpe.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja...du kan sælgggggge det ind i firmaet.

Dog kan du ikke fratrække momsen.

 

MvH

Peter 

Tilmeldt 19. Oct 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder fjollet :) men gir vel go mening. Hvor lang tid må der gentligt være mellem datoen på en regning og den dato den blir bogført? Nogen regler om dette ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Normalt mellen 2-3 måneder inden etablering accepteres ofte af SKAT.

Ifølge loven er der dog slet ingen hjemmel for dette.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Normalt mellen 2-3 måneder inden etablering accepteres ofte af SKAT.

Ifølge loven er der dog slet ingen hjemmel for dette.

Tillægsspørgsmål - Hvis der nu står en andens navn på ens kvittering, og personen også driver virksomhed. Kan det blive et problem?

Det er købt i personens navn da det krævet b2b registrering for at handle der. Personerne er i relation til hinanden

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Næ,,,det afgørende må være...hvem der har aktivet, som sælges ind i firmaet til en værdi(dagsværdi

i handel og vandel)......som ikke må momsafløftes.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 19. Oct 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, det lyder som om jeg i hvertfald skal droppe ideen om at bogføre kameraet på helt almindelig vis som hvis det var købt nu og her?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

FilipLund:

Mit spørgsmål er om der er nogen måde at få det kamera ind i regnskabet som en udgift? Kan jeg 'købe' det af mig selv...

Ja, du laver bare et nyt bilag, hvor du opgør kameraets værdi (som hvis du skulle sælge det til 3. mand). Dette bilag bogfører du så i din virksomhed som dokumentation for købet.

Som Peter skriver, så kan du ikke længere fradrage moms af købet, men du opnår skattefradrag for hele beløbet.

FilipLund:

Jeg bruger hovedsageligt dette til arbejdsopgaver...

Husk, at hvis du køber det i firmaet, så må du slet ikke bruge det privat!

FilipLund:

...kan jeg jeg bogføre kvitteringen selvom den er 1,5 år gammel?

Nej.

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Tillægsspørgsmål - Hvis der nu står en andens navn på ens kvittering, og personen også driver virksomhed. Kan det blive et problem?

Det er købt i personens navn da det krævet b2b registrering for at handle der. Personerne er i relation til hinanden

Du kan ikke fradrage en kvittering, som ikke er udstedt til dit eget firmanavn.

Hvis der er en anden virksomhed, som har købt aktivet, så skal denne virksomhed udstede en ny kvittering med dit firmanavn på.

 

Tilmeldt 19. Oct 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for alle svarene.
Jeg må indrømme jeg forstår ikke helt den der med at man kan 'sælge' ting til sig selv, gælder også ydelser? I så fald kan man jo bare fakturere hele overskuddet til sig selv og dermed slippe for at betale skaf. Eller købe en gammel kommode af sig selv til en værdi lydende oveskuddet når året er omme, detka da ikkevære lovligt :)
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)