Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advokater som bogholder?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Troede ikke min egne øjne.

Et kendt advokatfirma forsøger sig på bogføringsområdet......opstartsomkostninger 4k+moms

(for opsætning kontoplan/instruks hvordan og hvornår bilag skulle indsendes mv.)!

Kunden spurgte mig..hvad jeg syntes om dette? Havde kun 1 svar.....Hvad betaler du for?

Kunden skiftede til os......han havde ikke indgået nogen aftale med Advokarfirmaet.

Kort efter kom så regningen fra Advokaten for opstartsmøde 5k+moms?

Hvad synes i om dette?

 

MvH

Peter

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen arme ingen kage = Ingen aftale ingen penge

Men så let er det nok ikke altid...

Kunne i ikke tage en snak med deres klagenævn indenfor advokaterne... og lige lade den information sive til advokaten?

Lyder vildt useriøst i mine ører, med de informationer du har nævnt

Ellers brug "gummi paragraffen" i strid med god markedsførings skik, er det §1 husker det ikke helt...

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Exportinnovation.

Regningen er betalt af kunden...så det er ikke så meget der. at jeg vil hen.

Personligt har jeg da ikke noget imod, at advokater bevæger sig ind på dette felt.

Dog synes jeg naturligvis, at det bør være til markedsprisen..og ikke med disse ublu omkostninger,

som andre ikke tager.

Ved ikke, om krisen kradser hos Advokater..noget kunne tyde på det.

MvH

Peter

 

 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedr. prisen på opstartsmødet er der jo ikke noget (mere) uldent i at der er én pris for et fortsat samarbejde , og en anden hvis kunden ikke ønsker et fortsat samarbejde. Det kender vi jo fra mobiltelefonselskaberne.

Jeg, og mine opstrartskollegaer i forskellige slags butikker benytter et "hus" hvor der både bor revisorer og advokater, og de samarbejder ved at have en "fælles" journalføring så at advokaten f.eks kan få et bilag på en betaling og et kontoudtog fra banken hvis der opstår en tvist omkring betaling etc.

For os har det betydet at vi har haft fat i den "lange ende" fordi alt papirarbejdet har været iorden, og der ikke har været mndtlige aftaler og halve løfter fra hverken leverandører eller udlejere. Den anden vej rundt, så indebærer samarbejdet også at inkassodelen kører automatisk.

Prisen? Den kan jo altid diskuteres, men som det ser ud lige nu så har vi da i opstartsperioden hvor der er så mange andre ting at tage vare på, - haft den glæde ikke at skulle betale dyre lærepenge. Dem har man selvfølgelig altid kunne undgå, - ved omhyggelighed og pertentlighed - men virkeligheden vil det nogen gange anderledes :)

Så jeg ser ikke noget galt i at et advokatfirma udbyder revisortjenester. Det er vel lidt som med en brandforsikring. Spild af penge hvis ikke det brænder.

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo helt hul i hovedet, både det med regningen, men også at advokater pludselig skulle gøre sig kloge på bogføring.

Der er da vist også lidt kasketforvirring her vil jeg mene.

 

stig

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Dog synes jeg naturligvis, at det bør være til markedsprisen..og ikke med disse ublu omkostninger,

som andre ikke tager.

Helt enig, man kan nok ikke fritage kunden helt for "skyld" her, men lyder ikke sønderligt seriøst.

For mig er valg af revisor meget noget med kemi og tillid, jeg forventer umiddelbart at min revisor kan tjene sig selv hjem på optimeringer, besparelse og god rådgivning ikke nødvendigvis krone for krone men også ved gode forslag fremadrettet - og det er også min helt klare oplevelse af revisorer...

Nogen advokater har vel altid krise, og det er sikkert helt berettiget, der var jo også nogen der sad på sidste række og skød med viskelæder og slettelak på jura studiet vil jeg tro.... Stick out tongue

Personligt ville jeg vælge en Revisor til økonomi og en Jurist til jura, jeg går jo heller ikke til bageren for at få lavet bilen...

Call me old fashioned...

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ExportInnovation:
Personligt ville jeg vælge en Revisor til økonomi og en Jurist til jura, jeg går jo heller ikke til bageren for at få lavet bilen...

Problemet er bare at der er en række områder, hvor områderne økonomi og jura griber ind i hinanden. Bo regnskaber har eksemeplvis været et område, som typisk har været håndteret af advokater, men som i dag lige så godt kan administreres af revisorer.

Dertil kommer at mange advokater har ejendomsadministration og for den sags skyld deres egne bogholderier - så jeg er ikke i tvivl om at der sidder mange som kan deres debit og kredit hos advokaterne.

Som Peter, kan jeg kun byde dem velkommen på et nyt og broget marked.

/Henrik

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hvad synes i om dette?

Det lyder utroligt, at advokater vil til at konkurrere indenfor ydelser, som normalt udbydes til lave timepriser, som der er indenfor bogholderibranchen.

Man kan ikke konkludere anderledes, end at krisen må kradse godt og grundigt hos dem.

Det lader så dog heller ikke til, at de vil gøre det for branchens normale priser, men vil til at bogføre for en alt for høj timepris. Sandsynligvis er kunden bragt i hus på skræmmekampagner om, at hvis man ikke benytter en advokat, så får man ikke den rigtige/nødvendige rådgivning.

Hvis dét er tilfældet, så finder jeg deres metoder meget usmagelige.

Nå, men umiddelbart må vi jo sige dem velkommen til bogholderibranchen, og hvis der er kunder, som gerne vil betale mindst 2-3 gange så meget for varen, som de kunne købe den til hos en almindelig bogholder, så er det helt i orden for mig.

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)