Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offentlig effektivitet

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Dagens spildtid.

1 opkald til Erhvervs-og Selskabsstyrelsen og 1 til SKAT.

Samlet ventetid.......næsten 2 timer!!!

Sådan kunne vi ikke tillade os at arbejde i det private.

 

MvH

Peter

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Næh det fandme skidt...

De var vildt langsomme, til gengæld kendte de ikke svaret.... Stick out tongue

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja..fik at vide, at jeg kunne klage, hvis jeg var utilfreds.

Men tror ikke, at det vil ændre noget. Desværre.

 

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

1 opkald til Erhvervs-og Selskabsstyrelsen og 1 til SKAT.

Samlet ventetid.......næsten 2 timer!!!

Sådan kunne vi ikke tillade os at arbejde i det private.

Du forestiller dig, at de sidder og glor ud i luften, spiller bingo eller bevidst bare ikke gider tage telefonen?

Eller er det måske noget med, at man i private virksomheder - i modsætning til offentlige - kan agere efter behov, fx ansætte et par telefonbetjenere mere, hvis man har luft i budgettet?

Det provokerer mig voldsomt, at du insinuerer det offentlige er dovent og ineffektivt, mens det private er energisk og effektivt. Jag har arbejdet 10+ år i begge sektorer, og det er langt fra min oplevelse at det private fungerer bedre. Snarere tværtimod. P.t. er jeg overvejende i det offentlige, og der bliver godt nok løbet stærkt. Men også sjusket mere og mere fordi det ikke længere tæller at gøre tingene ordentligt. De skal blot gøres godt nok i forhold til en eller anden kvalitetsstandard (som aldrig har handlet om kvalitet, kun om standard).  

Det interessante spørgsmål er for mig at se, hvorfor disse ting så sker - at en kunde/borger skal vente 2 timer i telefonen. Det er selvfølgelig uacceptabelt. Særligt når man ikke kan vælge nabo-erhvervstyrelsen i stedet, men er tvunget til at benytte den ene, der er.

Hvem er det, og hvor er det, man findet sådanne ting i orden? Og ikke mindst hvorfor? 

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

En god ide er, at ansætte flere i Skat, så får vi også flere i arbejde.

Jeg synes, at når vi betaler Skat som går til offentlige services, så er lang tids ventetid bare ikke i orden.

 

 

Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!

www.Kauslunde-kro.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja......jeg siger ikke, at de piller næse, måske er de underbemandet.

Det lykkes mig så langt om længe at få et direkte nummer til sagsbehandleren hos EogS, hvorefter

jeg så lige har fået at vide, at vedkommende er på efterårsferie.

Dette synes jeg er under al kritik, at omstillingen ikke ved, at vedkommende er på ferie, og det

pisser mig fuldstændig af. Jeg har eterhånden talt med 6 mennesker, og er ikke kommet et skridt

videre. Tidsforbrug ca. 1-1/2 time samt 3/4 time hos SKAT, hvor jeg fik et forkert svar.

Så kan du argumentere lige så meget du vil for offentlige systemer.

Jeg overvejer nu stærkt at klage!!

 

MvH

Peter

 

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Tja..fik at vide, at jeg kunne klage, hvis jeg var utilfreds.

Ja det ville de elske, så kunne de brænde en masse timer af, "holde hjulene igang" og sige det er for borgernes skyld og de lytter til erhvervslivet.

Mit bedste bud er, at hvis man fyrer 10% i stedet for at vrøvle rundt så kan man flytte deres produktions- og effektivitets index til 120. Så kan man jo bare gøre det 2 gange.... Geeked

Det skrækkelige er bare i alle de her sager, at vi alle kender de frustrationer og kan se eksempler på optimeringsmuligheder i kommune, region og stat.... og så er der andre steder hvor lokummet brænder hele tiden...

De eneste der ikke kan se det, er systemet selv, vi skal ændre og tilpasse os men de skal ikke, eller kun meget langsomt...

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Den gamle kliche holder stadig: I det private bliver man belønnet med større overskud hvis man kan effektivisere og skære omkostninger væk, nogle gange en bonus og overskudsdeling. I det offentlige bliver man belønnet (man bibeholder sin status som chef. for eks. 15 medarbejdere) hvis man holder status quo, eller bruger flere penge (flere penge =mere magt=flere ansatte man er chef for). Effektiviserer du i det offentlige ryger dit budget. Hvor er incitamentet så til at effektivisere for den enkelte afdelingsleder?

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Marianne H:

Du forestiller dig, at de sidder og glor ud i luften, spiller bingo eller bevidst bare ikke gider tage telefonen?

Det kunne sagtens forekomme!

I mine to første arbejdsår, var jeg ansat på kontoret i en amtskommune, og den første time hver morgen brugte kontordamerne på at snakke om hvor travlt de havde, og hvilke frygtelige forhold de var ansat under. De snakkede også om, hvordan det gik med hinandens børn, hvad de havde set i tv, og hvad der i øvrigt skete i deres liv. Det var normalt, at selvom man mødte kl. 8, så var man først i gang med arbejdet ved 9-tiden.

Hver fredag var der fælles morgenmad, og den fik man kl. 9. Så disse dage kunne man "heldigvis" gå direkte til den fælles morgenmad, og så lige bruge 1-1,5 time mere med at snakke i stedet for at arbejde.

Frokost holdte man så kl. 11:30, hvor man havde 30 min., som selvfølgelig var med fuld løn. Det var dog meget sjældent, at man kunne nå at spise sin mad (og snakke færdig) på de 30 min., så der gik ofte 45-60 min. med den skatteyderbetalte frokost.

Om eftermiddagen fik man kage, hvis der var en medarbejder, som havde fødselsdag. Da der var ca. 50 medarbejdere på kontoret, så var der i hvert fald kage én gang om ugen, og nogle gange to gange om ugen.

Så fik vi også lige brændt 30-60 minutter af på at spise kage, og snakke lidt mere...

Arbejdsdagen var på 7,5 time (inkl. frokost, pauser, mv.) så nogle dage brugte vi mere end halvdelen af dagen på at holde pause. Snakken faldt ofte på, hvor travlt vi havde, men ingen gjorde noget ved det.

Jeg var ansat som elev, og jeg kunne simpelthen ikke holde den sløve arbejdsmentalitet ud. Da min elevtid var ovre, så har det offentlige ikke set min røv for skosåler siden....

 

Fra Bogense
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Ja det var da en kedelig oplevelse... men hvis du har prøvet at ringe til fx TDC eller reklamationen hos en hvidevarebiks, så vil du vide, at det tillader man sig så sandelig også i det private.... Hvis du fx skal have besøg af TDC, så kan de ikke sige, at de kommer mellem kl. 10-12 - nej du skal gud-hjælpe-mig sætte hele dagen af... det er ineffektivitet :-)

Selvfølgelig findes der ineffektivitet både i det offentlige og i det private. Men der er sørme også stor effektivitet mange steder i det offentlige system. Det er ganske enkelt for unuanseret bare at sige, at det offentlige er ineffektivt.

mvh

Anne Kathrine

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)