Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Robots.txt i "Site-søgning" - så har jeg set det med...

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nerløe:

@KTJ-Media: Ja, Google laver naturligvis også fejl - intet system er fejlfrit ;o)

Kan man ikke indtaste URL'en i WMT, og anmode om at få den fjernet?

Jo man kan taste lige så mange URL's man vil, men det her er jo et domæne man skal fjerne, ikke en url :)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Jo man kan taste lige så mange URL's man vil, men det her er jo et domæne man skal fjerne, ikke en url :)

Nej, selvfølgelig er det jo ikke en URL i den forstand, så det kan man nok ikke gøre på den måde ;o)

Google må se det som et subdomæne - altså "(www". Så kan du vel oprette subdomænet, og viderestille det til dit www-domæne?

- hvis jeg søger på site:www.ktj-media.dk, så forsvinder linket med "(www", så det kunne tyde på at det bliver antaget for at være et subdomæne.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nerløe:

KTJ-Media.dk:
Jo man kan taste lige så mange URL's man vil, men det her er jo et domæne man skal fjerne, ikke en url :)

Nej, selvfølgelig er det jo ikke en URL i den forstand, så det kan man nok ikke gøre på den måde ;o)

Google må se det som et subdomæne - altså "(www". Så kan du vel oprette subdomænet, og viderestille det til dit www-domæne?

- hvis jeg søger på site:www.ktj-media.dk, så forsvinder linket med "(www", så det kunne tyde på at det bliver antaget for at være et subdomæne.

Ja et subdomæne, er jo et domæne. Men det er så nu det sjoveste kommer, for prøver man at oprette subdomænet i GWT, så fortæller den følgende: Den angivne webadresse er ugyldig. Kontroller, at du har skrevet den korrekt, og at den bruger den korrekte syntaks, og prøv igen.

Det er jo også korrekt at det ikke er en gyldig webadresse

Men det er noget komisk må man sige, de kan indeksere den i deres søgemaskine, men de kan ikke selv se domænet, som værende et domæne. :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
 Den angivne webadresse er ugyldig. Kontroller, at du har skrevet den korrekt, og at den bruger den korrekte syntaks, og prøv igen.

Hehe, godt gået Google. Men, det skyldes vel at valideringen af URL'er sker forskellige steder.

Det jeg tænker på er, at du fysisk kan oprette subdomænet "(www" - hvis man overhovedet må benytte parantes i subdomæner (?), og så få viderestillet det til dit hoveddomæne - måske kan du snuppe lidt ekstra linkværdi, hvis det nu skulle stamme fra et fysisk link et sted på nettet med god trust (det burde ikke kunne være skadeligt).

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nerløe:

KTJ-Media.dk:
 Den angivne webadresse er ugyldig. Kontroller, at du har skrevet den korrekt, og at den bruger den korrekte syntaks, og prøv igen.

Hehe, godt gået Google. Men, det skyldes vel at valideringen af URL'er sker forskellige steder.

Det jeg tænker på er, at du fysisk kan oprette subdomænet "(www" - hvis man overhovedet må benytte parantes i subdomæner (?), og så få viderestillet det til dit hoveddomæne - måske kan du snuppe lidt ekstra linkværdi, hvis det nu skulle stamme fra et fysisk link et sted på nettet med god trust (det burde ikke kunne være skadeligt).

Alle subdomæner ryger jo direkte til KTJ-Media.dk webhotellet og bliver 301 redirected til www.ktj-media.dk.

Nej man må ikke bruge parenteser i domæner, det er som Google rigtig nok skriver, ikke et gyldigt domæne eller subdomæne. Det eneste man må bruge ud over bogstaver og tal er bindestreg. Så det gør det hele lidt mere underligt kan man sige. og det gør det også til en noget stor bøf fra Google side :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Absalon Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nerløe:

Jeg har ikke linket til min robots.txt, og kan ikke forestille mig at andre vil kunne finde på det.

Nogen bud på en årsag?

 

Hvis du, eller andre, har lavet et tjek af din side via http://www.rankflex.com/en/ så laver de faktisk et link til din robots.txt under 'Technology' - 'Technologies'

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael S. Nielsen:

Jesper Nerløe:

Jeg har ikke linket til min robots.txt, og kan ikke forestille mig at andre vil kunne finde på det.

Nogen bud på en årsag?

 

Hvis du, eller andre, har lavet et tjek af din side via http://www.rankflex.com/en/ så laver de faktisk et link til din robots.txt under 'Technology' - 'Technologies'

Det har jeg ikke, men prøver den da lige :)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
... det gør det også til en noget stor bøf fra Google side :)

Ja, det kan man vist roligt sige :o)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nerløe:

Gita Street:
Jeg kan se min robots.txt bliver nævnt her:

http://www.woorank.com/en/www/streetpatrol.dk

Jeg kan se, at både /robots.txt og /sitemap.xml nævnes på den tilsvarende side for Webhotel-Tjek (woorank.com har tilmed sat "v" ud for, at der eksisterer en /sitemap.xml - hvilket, der ikke gør).

Det må være årsagen til at min robots.txt er blevet indekseret.

Dernæst er det samtidigt en bekræftelse af tidligere forlydender om, at Google nu også tillægger "skrevne URL'er" (links, som ikke er HTML-links) en værdi :o)

Jeg tror det er noget Woorank skriver som standard. Jeg bruger heller ikke sitemap.xml

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Michael S. Nielsen:

Jesper Nerløe:

Jeg har ikke linket til min robots.txt, og kan ikke forestille mig at andre vil kunne finde på det.

Nogen bud på en årsag?

 

Hvis du, eller andre, har lavet et tjek af din side via http://www.rankflex.com/en/ så laver de faktisk et link til din robots.txt under 'Technology' - 'Technologies'

Det har jeg ikke, men prøver den da lige :)

Meget smart tjekker, men den indeholder nu en del fejl må man sige. blandt andet siger den at min side ikke returnere en 404 side ved sider som ikke findes. Det skal den nødvendigvis heller ikke, da en 301 redirect er endnu bedre.

Den finder heller ikke alle links eller mentions i sociale medier

Og den ser blandt andet heller ikke at filer (js og css) er komprimeret.

ovenstående er med til at gøre så den overordnede % falder, hvilket jo ikke giver et retmessigt billede af sitet der bliver analyseret :)

Ja det var lidt off topic, men synes lige jeg ville sige det så folk ved at dens beregninger indeholder fejl.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)