Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Robots.txt i "Site-søgning" - så har jeg set det med...

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Jeg har ikke tidligere været ude for, at kunne finde et af mine sites' robots.txt i Google's indeks - det er ikke desto mindre tilfældet her til formiddag:

 

Ikke nok med at Google viser robots.txt-filen i indekset, der findes også en cache-udgave:

Der er sikkert tale om en fejl, men jeg undrer mig dog lidt over, hvordan Google kan finde på at indeksere en - for brugerne - ubetydelig tekstfil som robots.txt jo er.

Jeg har ikke linket til min robots.txt, og kan ikke forestille mig at andre vil kunne finde på det.

Nogen bud på en årsag?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ikke kunne sige om det er en fejl, men jeg har set det flere gange, og det er rent faktisk også sådan for ktj-media.dk.

http://www.google.dk/search?gcx=c&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=site%3Aktj-media.dk%2Frobots.txt

Ikke at det gør noget, for man vil jo alligevel kunne se dem på de forskellige domæner hvis de er der.

Men ja det undre egentlig også mig at de indeksere en så ubetydelig fil. 

Endnu mere underligt er det med en indeksering som denne:

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Endnu mere underligt er det med en indeksering som denne:

Ja, den ser lidt underlig ud. Kan det være et link på din hjemmeside, der indeholder en fejl? - læg mærke til URL'en: (www.ktj-media.dk - bemærk parantesen foran.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nerløe:

KTJ-Media.dk:
Endnu mere underligt er det med en indeksering som denne:

Ja, den ser lidt underlig ud. Kan det være et link på din hjemmeside, der indeholder en fejl? - læg mærke til URL'en: (www.ktj-media.dk - bemærk parantesen foran.

Nej der er ingen links på min hjemmeside der ser ud sådan, det kan ikke lade sig gøre i min løsning nemlig. men der er nok nogen som på et tidspunkt har linket forkert, og det er nok årsagen.

Og ja det var jo netop på grund af parentesen at det undre mig helt vildt at Google overhovedet indeksere en sådan side, altså jeg mener, det er jo ikke muligt at se noget indhold når man trykker på resultatet, browseren melder ligefrem fejl.

og der er hverken noget preview eller cache hos Google. Så det undre mig rigtig meget med en sådan side overhovedet kan blive indekseret, for det er jo et ulovligt link/domæne hvis man kan sige det sådan.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må være en algoritme-bøf fra Google's side af, at den overhovedet er kommet med i indekset - eller måske har en Google-medarbejder (med 10 tommelfingre) været inde over ifb. med en manuel redigering et sted i systemet.

Det ligner i hvert fald en "fejl 40" (at nogen har tastet Shift + 8 i stedet for Shift + 7 under en indtastning).

Har fejl-indekseringen været der længe?

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oplever i øvrigt at der sker lidt besynderlige ting med Google for tiden. Google Webmaster Tools har de sidste par dage eksempelvis meldt at URL'en "/sitemap.xml" ikke blev fundet - nej, det kan jeg godt forstå, for den har aldrig eksisteret...

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har også set fænomenet før. På min er den dog ikke. Hvis "mentions" kan være nok til at en side bliver indekseret, kan det jo være svaret. 

Jeg kan se min robots.txt bliver nævnt her:

http://www.woorank.com/en/www/streetpatrol.dk

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nerløe:

Det må være en algoritme-bøf fra Google's side af, at den overhovedet er kommet med i indekset - eller måske har en Google-medarbejder (med 10 tommelfingre) været inde over ifb. med en manuel redigering et sted i systemet.

Det ligner i hvert fald en "fejl 40" (at nogen har tastet Shift + 8 i stedet for Shift + 7 under en indtastning).

Har fejl-indekseringen været der længe?

Ja noget af en bøf og lave, ja den har været der i over 1 år så vidt jeg husker. og man kan jo ikke engang anmode om sletning via webmastertools på en sådan fejl :)

Men det viser da uden tvivl at Google kan lave fejl som alle andre :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:
Jeg kan se min robots.txt bliver nævnt her:

http://www.woorank.com/en/www/streetpatrol.dk

Jeg kan se, at både /robots.txt og /sitemap.xml nævnes på den tilsvarende side for Webhotel-Tjek (woorank.com har tilmed sat "v" ud for, at der eksisterer en /sitemap.xml - hvilket, der ikke gør).

Det må være årsagen til at min robots.txt er blevet indekseret.

Dernæst er det samtidigt en bekræftelse af tidligere forlydender om, at Google nu også tillægger "skrevne URL'er" (links, som ikke er HTML-links) en værdi :o)

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

@KTJ-Media: Ja, Google laver naturligvis også fejl - intet system er fejlfrit ;o)

Kan man ikke indtaste URL'en i WMT, og anmode om at få den fjernet?

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)