Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sænk kapitalkravet i anpartsselskaber..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ved flere  lejligheder har jeg slået til lyd for, at kapitalkravet til etablering af aps burde sænkes.  Jeg har gjort en blog om dette på www.ditselskab.dk

Er du enig, læs og del. Jeg flere jo bedre for iværksætteriet og væksten..

http://www.ditselskab.dk/ikke-kategoriseret/vaekst-ivaerksaetter-del-dette-i-dit-netvaerk-hvis-du-er-enig-klik-pa-facebook-eller-linkedin-du-kan-pavirke-vaeksten

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob,

Jeg kan sagtens forstå at advokater gerne vil lave nogle flere selskaber, men jeg har endnu ikke hørt om nogen, som har afholdt sig fra at blive selvstændige, blot fordi de ikke havde kapitalen til at stifte et selskab

Enhver kan jo blive selvstændig i personlig regi, og jeg synes faktisk det er helt fint at folk starter med at hæfte med hud og hår - så passer de bedre på både deres egne og deres kreditorers penge. Det har aldrig skadet at have fingrene på kogepladen :-)

Venlige hilsener,

Jens

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig hvis man er alene, men er man flere kan et kapitalselskab være bedre. Tro mig, holdningen har intet m omsætning at gøre.
Fra Skovlunde
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Myhren Thomsen:
Det har aldrig skadet at have fingrene på kogepladen :-)

Jo det har nok givet en del vabler i tidens løb.

Når det er sagt, så er jeg langt henadvejen enig med Jens. Man tænker sig lidt mere om, når det hele ikke er "gratis". Om beløbet burde være lidt lavere, synes jeg er svært at tage stilling til, og gennemskue betydningen af. 

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man er flere, og man i fællesskab ikke kan få stablet kapitalen op til et ApS, så er det nok så som så med seriøsiteten af den virksomhed man ønsker at starte. Selve etableringen kan Jacob jo klare til ingen penge, og indskudskapitalen kan man jo bruge i forbindelse med etableringen. Jeg har svært ved at se problemet :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg enig med dig i - set fra den grønne gren. Imidlertid det segment der hedder studerende f.x. it studerende, der har ideen til noget software, der skal udvikles. Dehar ikke 80.000, de kan ikke skaffe 80.000, ingen bank vil låne 80.000 og eneste seriøse mulighed er et I/S. det er tåbeligt.

Fol min alder, med friværdi og opsparing, vi kan sagtens, men de andre kan ikke.

I/S'et er træls fordi de skal hæfte sammen og for hinanden. Dette er ganske ubehageligt.

I dag indeholder Selskabsloven et system, hvor man kan stifte f.eks. et aktieselskab mod kontantindskud på 125.000, hvorefter man "skylder" resten til selskabet. Det samme system kunne nemt implementeres til for eksempel anpartsselskaber, med f.x. 25.000 i kontant indskud eller lignende.

Man kan sagtens have en seriøs forretningsidé uden at have kapitalen. tro mig, jeg taler med mange fornuftige iværksættere hver måned, der vitterlig ikkekan realisere kapitalkravet.

dette er baggrunden for mit indlæg.

I øvrigt har jeg en anden iværksættervenlig tanke, den er tillige politisk og kommer i et indlæg senere.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)