Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har boet mange aar i udlandet, men vil gerne til Danmark. Hvad med SKAT ??

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Christian11:

Bliver jeg beskattet af mine afkast og renter fra den dag jeg indmelder mig i Danmark, eller vil SKAT gaa aar tilbage og beskatte renter og afkast fra tidligere aar (hvor jeg har boet og betalt loenmodtager skat i Singapore) ??

Nu ikke så megen panik på. Da de danske banker har indberetingspligt på renter mv har SKAT formentlig allerede de oplysninger. Forældelsesreglerne giver ikke SKAT mulighed for at gå 25 år tilbage. Hvis og jeg gentager hvis de gider bruge tid på dine renter og afkast vil det kun være for de sidste 3 år.

Mest sandsynligt - sker der intet andet end du bliver registreret som fuld skattepligtig og så medtages de på din selvangivelse fremover....

Tilmeldt 16. Oct 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Det er faktisk ogsaa, hvad jeg forventer.

Og du har ret i at SKAT allerede kender alle informationer.

Tak for dit svar.

Mange hilsner Christian

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian11,

Hvis du er fraflyttet den danske skattepligt, er der ingen problemer.

Er du delvis skattepligtig til DK, grundet dit sommerhus, skulle der heller ingen problemer vaere. Det er hvad jeg har faaet oplyst af skat. Dog ikke som bindende svar.
Din delvise skattepligt udgoeres kun af skatter i forbindelse med dit sommerhus. 

Mvh.
Kasper 

Fra Søborg
Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 6
Fra  Miranova Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Det er også mit indtryk, at du først skal beskattes fra den den du melder dig ind i Danmark igen. Hvis du ikke har betalt skat løbende, kan jeg ikke se, hvordan det skulle ske nu "baglæns". Et spørgsmål mine kunder ofte stiller er, om det så kan betale sig at have pengene stående i udlandet, men her er reglen, at man bliver "globalt beskattet". Det betyder, at selvom man har penge og værdipapirer i udlandet, skal man betale dansk skat af afkast. Så det nytter desværre ikke noget at efterlade penge på konti i det land du flytter fra...

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 02:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian11:

Hej Per Krabbe

Jeg har altid betalt min skat, hvor i verden jeg har boet, saa dit svar er meget provokerende !!

For din information er indtaegter udenfor Singapore ikke skattepligtigt for personer bosiddende i Singapore.

Saa jeg mener, at du har misforstaaet mit spoergsmaal, men tak alligevel.

Hilsner Christian

Jeg tror ikke personen der svarede havde til hensigt at provokere.

Det der er rigtigere at sige er, Hvis du fuldt har opfyldt din skattepligt i Singapore (og kan bevise det) så følger beskatningen de regler der ligger i Danmarks dobbeltbeskatningsaftale med Singapore. 

Medens du er skattepligtig i et andet land har de ikke ret til at beskatte dig selvom der er justeringer. 

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)