Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis rykkerbrev - skabelon til rykkerbrev Inkassobrev

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Vi debiterer 800 i gebyr i startgebyr og tillægger inkassogebyret overfor debitor. Betaler debitor modregnes det indkomne inkassosalær i startgebyret.

Vi modtager altså ikke begge dele.

Betaler debitor ikke og ønsker kreditor ikke at fortsætte sagen koster sagen alene startgebyret.

Udgør inkassosalæret mindre end 800 + m ender kreditor dog med at sagen ikke går i nul, da vi minimum debiterer 800.. Håber det er forståeligt..

Det er slet ikke den opfattelse jeg får på hjemmesiden, så måske er der andre end jeg, som ikke lige forstår, hvordan man bliver faktureret.

Da virkeligheden er meget bedre end jeg umiddelbart læser på hjemmesiden, kan jeg kun opfordre til, at du lige får det beskrevet tydeligere, så du ikke skræmmer folk væk, som læser det, som jeg gjorde....

Ud fra dit citerede indlægAmino, læser jeg, at man aldrig kan komme af med mere end 800 kr. ekskl. moms, og hvis man har mere end 2.500 kr. (inkl. moms) til gode, så kan man endda ende med at man ikke skal betale noget som helst for ydelsen. Det gør debitor nemlig selv.

Er det korrekt forstået?

 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din kritik. Jeg har taget denne ad notam og gjort teksten klarere. jeg kan se hvad du mener. Det kunne gøres bedre i den røde infoboks, men denne tekst kan jeg ikke umiddelbart justere, og min udvikler er på ferie - flot..

- øh, er det klarere nu i din optik...

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var faktisk den røde boks, som fangede min interesse, og dén jeg gjorde mine konklusioner ud fra.

Så i min optik er det vigtigt at få budskabet klart frem i den røde boks. Det er kun, hvis min opmærksomhed er fanget i boksen, at jeg vil læse videre i teksten for at få detaljer.

I øvrigt står det ikke tydeligt klart i boksen, om kravet er inkl. eller ekskl. moms. Jeg har konkluderet, at det må være inkl. moms, selvom du angiver dine egne ydelser i boksen ekskl. moms.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Tak for din kritik. Jeg har taget denne ad notam og gjort teksten klarere. jeg kan se hvad du mener. Det kunne gøres bedre i den røde infoboks, men denne tekst kan jeg ikke umiddelbart justere, og min udvikler er på ferie - flot..

- øh, er det klarere nu i din optik...

Måske det kunne være en idé, at opsætte nogle eksempler på nogle forskellige beløb kontra forløb?

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for kritikken: der dog står 800 + m i den røde boks, og det er fremhævet at gebyret er ekskl. moms

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

tak for kritikken: der dog står 800 + m i den røde boks, og det er fremhævet at gebyret er ekskl. moms

Så jeg konkluderer forkert, når jeg antager, at nogle beløb i den røde boks er inkl. moms?

I virkeligheden er de alle ekskl. moms?

 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis kreditor (altså dig, der har penge til gode) ER MOMSREGISTRERET skal der IKKE lægges moms på inkassosalæret. f.eks. 1.450,00. Når vi så modtager salæret smider vi moms på overfor kreditor, der jo lader dette indgå i hans øvrige momsregnskab.

Når vi derimod repræsenterer Nordens største bank, lægges der moms oven på inkassosalæret, fordi banken jo ikke er momsregistret.

De angivne beløb er alle uden moms som anført.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

De angivne beløb er alle uden moms som anført.

Ok. Jeg læste bare boksen sådan, at hvis man har 1050 kr. inkl. moms til gode, så er begyret 600 kr.

Men gebyret er så i stedet kun 350 kr., da der så ikke er tale om et krav på 1050 kr., men et krav på 840 kr. ekskl. moms, som dermed lægger sig i kategorien 0 - 1000 kr.

 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Martin, nu tror jeg det går op for mig, hvor vi går galt af hinanden.

GEBYRET tillægges eksklusiv moms, men om det er med eller uden moms har IKKE noget at gøre med hvor mange penge kreditor har til gode. kreditors krav inkasseres selvsagt INKLUSIVE MOMS og inklusive renter heraf og inklusive rykkergebyrer. dette samlede beløb viser, hvor stort et inkassosalær vi må tillægge.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

I øvrigt står det ikke tydeligt klart i boksen, om kravet er inkl. eller ekskl. moms. Jeg har konkluderet, at det må være inkl. moms, selvom du angiver dine egne ydelser i boksen ekskl. moms.

Hej Jacob,

Ja, det var faktisk ikke meningen, at jeg ville starte en lang snak, med ovenstående sætning.

Det eneste jeg prøvede at skrive i den, var, at der måske er nogen, som kan blive forvirret af, at boksen indeholder tal, som både indeholder moms og ikke moms, men at du kun angiver det i den ene kolonne.

Jeg selv har hele tiden godt vidst, hvad du har ment, men jeg må indrømme, at jeg også godt kan lide lidt morskab, og i den forbindelse greb chanchen for at kunne spille "lidt dum" i mine indlæg, da du måske vil opleve kunder, som ikke fanger, at du har tal i boksen inkl. moms, selvom det ikke står i boksen.

Nå, jeg skal afholde mig fra at drille yderligere... Big Smile Håber du ka' ta' det... Stick out tongue

 

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)