Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis rykkerbrev - skabelon til rykkerbrev Inkassobrev

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
PS klikker du på "like" og deler sitet på dit netværk, får du 20% rabat på sagen, såfremt du senere skulle få behov for inkasso. Du skal blot dokumentere dit "like". Dette gælder indtil videre til udgangen af november 2011.

 

Jamen, så skal det da gives en chance Smile

Har mailet dig 2 sager.

Lige en opsummering:

Sendte Jacob de 2 sager sent på eftermiddagen. Dagen efter var der sendt rykkere til de pågældende.

Jeg har i efterhånden i nogle år selv foretaget det man kalder selv-inkasso. Dvs. også med flere betalingspåkrav med efterfølgende møder i retten i efterhånd snart alle retskredsene.

Jeg har i den forbindelse ofte oplevet advokater, der var ret sløsede med disse småsager og i bedste fald ligeglade! Derfor var jeg naturligvis spændt på om www.neminaksso.dk kunne være en løsning for alle de, der ikke orker at lave alt rykkerarbejdet selv.

Indtil videre er jeg meget positiv. Jacob´s arbejde virker indtil videre meget gennemført og ikke mindst engageret.

Så indtil videre kan jeg konstatere at Jacob´s simple, overskuelige og ikke mindst prisbillige koncept sagtens kunne inspirere mig til at smide alle mine sager til ham og koncentere mig om at lave nye fakturarer i stedet!Smile Og ikke mindst mener jeg, at det sagtens kunne være lige nøjagtig den hjælp, jeg oplever mange efterspørge her på Amino.

Men jeg vil løbende opdatere min oplevelse med www.neminkasso.dk her på Amino i håb om at ville kunne hjælpe rigtig mange af mine med-Amino´er.

 

Så har Jacob inddrevet den første faktura.

Det er vel og mærke en faktura der er næsten et år gammel og som jeg selv ifm. småsagsproces har sendt kvalificerede rykkere ud på, og oven i købet også ekstraordinært advaret debitor om, at den ville ende i retten som betalingspåkrav.

Så indtil videre må jeg da sige www.neminkasso.dk virker. Yes

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian, tak for de pæne ord.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes

Og tillykke til jer begge.

Og Brian ? så kom der lys over Middelfart igen.Wink

Tilbagestår så bl.a. om det er det præventive med et logo hvor der står advokat ?

For at gøre det lettere for alle, kan du ikke  "bare" Jacob  - maile brevpapir med logo, så skal vi nok udfylde efter forskrifterne og alle er glade og debitor undgår "dyre" advokatregninger.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

P.S. Hilsen fra en der også skal have gjort noget ved, og de er mere end 1 år gamle. 

 

Tilmeldt 14. Jun 10
Indlæg ialt: 37
Fra  BE communication Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Jeg har en som skylder mig penge, som jeg har været i fogedretten med, hvor det blev aftalt at han skulle afbetale 3000,- om mdr. Han skulle have betalt første gang d. 15. august, men der sker intet.

Har henvendt mig et sted og fået fortalt at han er fredet det frøste ½ år, før jeg kan gå i fogedretten igen.

Hvad gør jeg med den skyldner?

Tina Nurby/BE Communication

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Så har Jacob inddrevet den første faktura.

Det er vel og mærke en faktura der er næsten et år gammel og som jeg selv ifm. småsagsproces har sendt kvalificerede rykkere ud på, og oven i købet også ekstraordinært advaret debitor om, at den ville ende i retten som betalingspåkrav.

Så indtil videre må jeg da sige www.neminkasso.dk virker. Yes

Super, ja det må siges at være effektivt...:)

Kunne være man skulle smide et par sager over til Jacob, som Inkassogruppen ikke har fået noget ud af, her de sidste 1½ år, men syntes heller ikke rigtigt de gør noget for det, så giver det næsten sig selv.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Altså principielt kan det altid betale sig. Vi kører masser af sager, hvor beløbet er under 1.000. tjek fanen Neminkasso på www.neminkasso.dk så kan du se, hvad der ryger på beløbet. og i de fleste sager får vi pengene hjem

Hej Jacob,

Super initiativ med denne hjemmeside. Den skal nok blive en succes!

Når jeg kigger på dine gebyrer, så kan jeg se, at det koster 800 kr. ekskl. moms for st starte en sag, og dernæst et gebyr som afhænger af kravets størrelse.

Ud fra mine beregninger skal man have minimum 1.400 kr. ekskl. moms (1.750 kr. inkl. moms) til gode, før man får dækket sine minimumsudgifter til dig, og ikke bagefter ender med et samlet tab, selvom man har fået sine penge fra kunden.

I sager under 1.400 kr. ekskl. moms, vil det faktisk være billigere at opgive at inddrive sit krav.

Er det korrekt forstået?

 

Fra Måløv
Tilmeldt 12. May 10
Indlæg ialt: 52
Fra  BizDoktor.dk - Vortex Consulting Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg fik så selv brug for denne skabelon!! Super AngryEfter 17 år uden en af disse... Så kom der et VISA  Elektron i klemme... Først med fejl 121 (No money) ... og nu 14 dage efter med fejl 200 (Inddrag kortet) Uha den er ikke go siger PBS/Nets

Men farer for at holde mig til emnet om skabelonen!!! Big Smile

Denne fine skabelon, mangler den ikke dato !?? Og et sted hvor jeg kan oplyse mine bankoplysninger / indbetalings muligheder? så ham svindleren med Electronkortet kan skynde sig, at indbetalle inden jeg slipper ulven ud?! (Han får ikke chancen for at svinge det kort mere)!

Jeg kan (har) da sagtens selv lave disse.... men for dem der bare udfylder skabelonen....!

Ihhhh hvor ville det være dejligt, at have et sted hvor man kunne advarer andre om sådan en knold! Og hvor ville det være dejligt hvis vi forretningsdrivende kunne få bedre hjælp af bankerne, myndighederne (rygstøtte).... Det er da bare så tidskrævende og kedeligt, både at miste kunden (tro mig hans konto er BLOKERET!!) og at bruge tid på det her snask!

Og så måske endda smide gode penge efter de dårlige!! Hmmm Bad biz strategi!!

Anyway! Tak for skabelonen - Den er nu sendt til han "skinken"... så ulven har noget at snuse op!!

Venlig hilsen BizDoktor.dk

www.HerbalCenter.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej det er ikke korrekt. Vi debiterer 800 i gebyr i startgebyr og tillægger inkassogebyret overfor debitor. Betaler debitor modregnes det indkomne inkassosalær i startgebyret. Vi modtager altså ikke begge dele. Betaler debitor ikke og ønsker kreditor ikke at fortsætte sagen koster sagen alene startgebyret. Udgør inkassosalæret mindre end 800 + m ender kreditor dog med at sagen ikke går i nul, da vi minimum debiterer 800.. Håber det er forståeligt..
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej bizzz : nu er det svært at indsætte dato i en skabelon, men korrekt, den skal selvsagt dateres. Hvad angår kontonummer så giver det sig selv, da skabelonen - hvis du læser den igen ;-) - vedlægger faktura i kopi og den indeholder dit kontonummer, ellers er det ikke mærkeligt med nødvendigheden af en rykker... ;-)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tina nurby:

Hej Jacob

Jeg har en som skylder mig penge, som jeg har været i fogedretten med, hvor det blev aftalt at han skulle afbetale 3000,- om mdr. Han skulle have betalt første gang d. 15. august, men der sker intet.

Har henvendt mig et sted og fået fortalt at han er fredet det frøste ½ år, før jeg kan gå i fogedretten igen.

Hvad gør jeg med den skyldner?

Tina Nurby/BE Communication

Ja nu er det advokaten "rigtigt" kommer på arbejde !

Fordi nu er det ikke mere inkasso (Nem inksaso). Men en konflikt.

Hvis han er "fredet" ½ år, det kan kun Fogedretten oplyse, skyldes det at han her har fået en insolvenserklæring.

Men i "første" omgang er det altid vigtigt og få en Dom ("holder" i 10 år). Eller et frivilligt forlig.

Læg også mærke til sondringen imellem:

  • Betalingspåkrav (Det er i Fogedretten)
  • Stævning (Det er i Civilretten) 

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)