Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af sodavand

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 18. Mar 07
Indlæg ialt: 70
Fra  Sodavands Kompagniet Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

 

Jeg startede op med at sælge drikkevarer her for et par måneder siden.

Og kort sagt går det ikke særlig godt. Jeg kan ikke rigtig fange kunderne og få dem overbevist om at jeg giver en god service.

Jeg har brugt en del tid på at ringe rundt til virksomhederne der hvor jeg bor(Holbæk), og der er ikke rigtig kommet noget ud af det. Kun "send en brochure+prisliste" eller ikke interesseret, eller vi er tilfredse med vores nuværede aftale.


Er desværre ikke den største/bedste sælger - Jeg er mere typen der får ideerne og finder løsninger.

 

Så jeg gik og tænkte på om I havde nogle gode ideer til noget billig markedsføring eller om jeg kunne ændre på noget som "sælger".

 

Jeg sælger alt inden for sodavand, kildevand, juice, øl/fadøl m.m. og vi leverer gratis over hele Sjælland.

 

I kan se mere på www.ølogvand.nu
 

Håber i vil hjælpe mig for har virkelig brug for det.

 

Mvh.

Anders Voss


Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tjah

Det er jo et svært produkt da alle jo kan købe det samme hos den lokale købmand, så der mangler et eller andet for at gøre netop dit produkt unikt.
Hvad det så lige præcis skal være er jeg ikke sikker på men kan kun give dig nogle ideer.

 

Er du billigere end den lokale købmand?
Kan du levere nogle serviceser som den lokale købmand ikke kan ? og hvilken?

Hvorfor skulle de nettop vælge dig frem for dem de plejer at bruge?
Hvad er forskellen på at købe en cola hos dig og så at købe den hos den lokale købmand ?


Prøv at svare på disse spørgsmål, så måske du kan få et par ideer hvorfor det er så svært at få kunder.

Og stil nogle fler af samme slags spørgsmål til dig selv.
Det kaldes for brainstorming (Hjernestorm) ja et skørt ord men de plejer at virke

 

Og husk! Hvis du er træt af spam så er der kun www.null-spam.dk der kan løse det 100%

 

 

 

Med venlig hilsen Bjarne

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 16-04-2007 12:21:53 Forfatter: Bjarne Østergård
Prøv at svare på disse spørgsmål, så måske du kan få et par ideer hvorfor det er så svært at få kunder.
Og stil nogle fler af samme slags spørgsmål til dig selv.
Det kaldes for brainstorming (Hjernestorm) ja et skørt ord men de plejer at virke






Se læs denne om brainstorming:
http://www.amino.dk//view.asp?topicID=14336&pageNo=1


MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anders

Nuskriver de godt nok længere oppe om du er billigere end den lokale købmand, men det er da erhverv der er din målgruppe ik?.

Mange diskoteker og cafeer har faste afaler med enten Unibrew eller Carlsberg/Tuborg, som gør at de for nogle fordele der. De anvender så også meget postmix sodavand, hvilket er billigere og sparer hele pant helvedet.

Du ligger og skal konkurrere med virksomheder som Carlsberg, Tuborg og Unibrew, det er bestemt ikke let, disse virksomheder distruberer jo også mere end deres egne produkter, f.eks. har Carlsberg jo Smirnoff Ice, som mangekunder gerne vil ha. Har du kigget på RTD markedet?, f.eks. er Cult jo ikke inde hos de helt store distrubtører nu...

Måske forsøge PR vinklen, når du nu kæmper mod de helt store drenge, så kan du få lidt en David vs. Goliat vinkel, der måske kan være interessant for nogle medier. Måske gå ud og tilbyd lidt rabat på de varegrupper det er mest interessante, bare for at komme igang og komme ind hos kunderne.

Hvis du kender nogle af dine potentielle kunder, skal du se om du kan finde ud af om der er nogle generelle problemer ved dine konkurrenter, som du kan fokusere på i din markedsføring, så send nogle seriøse salgsbreve ud, måske med et lille tilbud i og følg op over telefonen. Tror ikke der er mange andre måder...





Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg syntes det er flot at du selv ringer rundt til potentielle kunder. Der er ikke særlig mange iværksættere der har lyst til denne del af salget - så hatten af for det.

 

Men det er jo naturligvis træls for dig konstant at løbe panden mod en mur. Uden at kende dit produkt og betingelserne, så kunne jeg dog sagtens forestille mig at du skal ringe til 100 virksomheder førend du har 1 ordre. Så det gælder altså om at have lidt tålmodighed.

 

Jeg vil foreslå dig at fortsætte med at ringe ud og i hver samtale stille et spørgsmål (det har hjulpet mig meget) Spørg alle du taler med "hvad skal der til for at vi kan lave forretning sammen" Folk har som regel 2 grunde til at sige nej til dig 1) Den der lyder godt 2) Den rigtige.

 

Når du stiller spørgsmålet: "hvad skal der til for at vi kan lave forretning sammen" Er der lidt større chance for at du får den rigtige begrundelse og ikke bare den der lyder godt.

 

Når du ringer til virksomheder, der giver dig den forklaring "der lyder godt" - f.eks "vi har en fast leverandør" så vil alle dine argumenter falde til jorden for virksomheden ville blot have dig ud af røret

 

Når du derimod ringer til virksomheder der giver dig den rigtige forklaring "Vi har ikke råd" - så kan du handle ud fra det og f.eks tilbyde 45 dages kredit.

 

Så mit råd til dig er altid at spørge virksomheden "hvad skal der til for at vi kan lave forretning sammen"

 

Håber du kan bruge det

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 07
Indlæg ialt: 70
Fra  Sodavands Kompagniet Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rasmus.

 

Jo min målgruppe er primært erhverv, foreninger, institutioner m.m.

Konkurrencen er stor for Carlsberg/tuborg/coca-cola og faxe, dog har jeg en bedre service, såsom levering dag-til-dag, levering på 1., 2. sal m.m. og så det bredere udvalg. Det mener jeg i hvert fald selv.

 

Har været i den lokale avis, men tror bare ikke at de størrer aviser, som erhvervsbladet, børsen og de andre sladderaviser ville være interesseret. Eller man kunne jo give det et forsøg...

 

RTD markedet?

 

Anders

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 07
Indlæg ialt: 70
Fra  Sodavands Kompagniet Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter

 

Tak for dit input.

 

Det vil jeg prøve næste gang jeg ringer en kunde op...

 

Fortsat god dag

 

Anders

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
RTD står for Ready To Drink og dækker normalt alle de såkaldte alkoholsodavand, Smirnoff Ice, Cult Shaker, Bacardi Breezer osv... de produkter er meget attraktive og skal i dag bestilles ved forskellige leverandører... hvis du kunne samle dem lidt kunne det være et godt sortiment at have med.

De henvender sig nok primært til cafeer og diskoteker, men denne målgruppe er dog også rigtig interessant. Kan man få alle sine varer et sted og få dem leveret vælger man uden tvivl det.

Hos Nox Network (Crazy Daisy, Buddy Holly osv.) bruger de Total Engros, som har nogle af de samme fordele, fragtfri levering, stort udvalg af de produkter lige netop deres kunde bruger...

Tilmeldt 17. Aug 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

 Jeg har læst dit indlæg her på Amino og tænkte at jeg gerne ville hjælpe dig lidt med mindre du er kommet godt igang...

 Jeg vil gerne tilbyde dig forhandlingen indenfor et givent område på et produkt, jeg har eneforhandlingen på.

 Produktet hedder Treetop juice og er "State of the art" produkt. Det siger alle sælgere nok, men dette er virkelig sandt.

Jeg kan informere dig om at det blev præsenteret på FoodExpo og interessen var overvældende. Folk stod i kø for at få mere af denne juice.

Jeg søger at komme ind på restaurenter og caféer evt. også virksomheder med juicen.

 Er du interesseret i ovennævnte

 Kontakt mig da på info@ariesell.dk eller 70 22 71 13

 Med venlig hilsen

Anne-Marie Hall

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders!

For MÅSKE at kunne hjælpe vil jeg gerne vide følgende info's; Har du været sælger før?, hvor i ligger din interresse (feks. at du måske gerne vil prøve at sælge sodavand), Har læst at du ikke er billigere end "De store", men hvor får du så dine varer fra?, for hvor får du ellers feks. Coca Cola fra?, desuden; Hvor meget tid bruger du på det?

Alternativ; Din ønskede målgruppe ligger i Resturanter, osv. Så måske prøve at lave tilbud til dem, og ligesom vise dem hvad du kan tilbyde. Måske endda tage ud og så snakke med Face-To-Face istedet for at tage telefonen. Et andet alt. er at måske fokusere på dem der "laver" hjemmefester, feks til en konfirmation, og så en resturatør skal ud og holde noget, og så levere det de tror de skal bruge og så afregne bagefter. For disse fester finder sted hele tiden. Så måske prøve at få nogle gode solide kunder og derefter måske bruge dem som reference?

For; Sælger du overhovedet noget eller?

Håber det kan give hjælp. Smile

TTT 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)