Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsproblem, eller?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har kørt min virksomhed i godt 4 mdr. 

Jeg har intet regnskabsprogram brugt. Lavet mine fakturaer jeg har solgt kontant i excel og ellers kørt igennem webshoppen.

Alle indtægter i én mappe og alle udgifter i en anden mappe. Mit kontoudtog bliver løbende lagt i indtægsmappen så de kan nummereres.

Nu er jeg jo blevet lidt klogere og fået mit regnskabsprogram dags dato. Bills Billing : -) Nemt og ufatteligt brugervenligt.

Nu er spørgsmålet så, skal jeg sidde og indtaste alle mine gamle fakturarer (Både salg og køb) og hvad der ellers har været i mit nye program? Så stemmer det hele jo.

Eller skal jeg bare lade mapperne være og så køre videre fra dags dato på programmet?

Det gode ved regnskabsprogrammet er jo at den udregner ALT - A.L.T!! Så derfor ville det vel være smart at indtaste alt data? Så må det jo tage den tid det tar? Eller er det bare slave arbejde? 

Håber der er nogle der kan give et par ord med.

VH

Richard 

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville tage mig tiden til at få smidt det hele ind i regnskabs sysemet en gang for alle. Så er det gjort og du har det hele samlet i samme system.

Flemming Bach

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming Bach:

Jeg ville tage mig tiden til at få smidt det hele ind i regnskabs sysemet en gang for alle. Så er det gjort og du har det hele samlet i samme system.

Flemming Bach

Tak for svaret.

Jeg havde også tænkt på at det var det der skulle gøres.

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er slet ikke i tvivl heller - ind med det hele - det vil gøre afslutning så meget lettere, og opfølgning og historik. Det er arbejdet værd

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja samme her ind med det hele!

Du skal også være obs på at der er et freeware program WinFinans Small Business - der er ganske god til mindre virksomheder. Med Fakturerings -og lagermodul!

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Ølstykke
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med resten, få lagt det hele ind, det gør det også nemmere hvis du skal sammenligne regnskabstal senere.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan se jeg har kørt godt 6 mdr... Ja, men kan blive forvirret når man har så travlt ; -)

Nu har jeg jo allerede lavet moms regnskab 2 gange, men hvad nu når jeg sætter talene ind og den så kommer med nogle andre momstal der er lidt anderledes?

Men tak for svarene! Jeg må nok hellere ligge weekenden af til det så!

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Richard,

Nu har du så regnskabstal fra to systemer regnearket og nu et bogføringsprogram forstås?

Hvis der er momsafvigelse er det jo en fejl et sted. Enten i dit regneark eller du har bogført andet end du tror.

Uanset det ville jeg lige se på momsen i dit regneark - tag din bogførte omsætnings total: 
og beregn 25% deraf ..............................................................................= udgående moms

tag dine indkøbstotaler (vareforbrug og andre indkøb mv.) og beregn
moms deraf 25%         ........................................................................... = indgående moms 

Difference:     ..........................................................................................=       xx,-

Dette tal er den moms du skal afregne til Skat: samme tal skal du få
efter overførelse til dit bogføringsprogram!
+ du betaler
- penge retur

 

Den afstemning må du udfører og finde fejlen hvis der er forskellige tal !

Det kan være du finder en fejl i din moms afregning fra 2. kvt. men så retter du bare til i næste moms afregning.

Husk alle salgsfaktura bogføres på totaler dvs. incl. momsen samme med dine indkøbsfaktura - regnskabssystemet trækker selv moms ud !

- Det er derfor du kan afstemme ved blot at tage dif. på 25% af bogført omsætning og samme af bogført indkøb!

Du kan nok få Billing til at hjælpe dig det koster naturligvis men ......

Du er velkommen til at kontakte mig ! 

mvh

john sommer

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)