Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af forventede omkostninger i forb. med årsskifte

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi ved, at vi har nogen til at udføre arbejde for os i år, men at deres slutregning først kommer 2012 primo, så skal vi vel i regnskabet (ApS) afsætte for dette inden årsskiftet.

Hvordan konteres og dokumenteres sådanne udgifter for at give skattefradrag i årsafslutningen?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej john,

Det der er faktureret i 2011 bogføres i 2011 ( selv om det ikke er betalt dvs. står i bogholderiet som kreditor) og det der faktureres i 2012 bogføres i 2012 - hvis jeg forstår det således, at der er fakturering for levering i 2011 og rest i 2012 hvor det hele betales!

Så regnskabsmæssigt vil den del der er faktureret i 2011 påvirke driftsres. og dermed skat

Eller er der noget her der lure du plejer jo at have godt styr på disse emner ikke john ? 

mvh

john sommer

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:

Så regnskabsmæssigt vil den del der er faktureret i 2011 påvirke driftsres. og dermed skat ! 

Eller er der noget her der lure du plejer jo at have godt styr på disse emner ikke john ? 

Njooo - Jeg ved fra tidligere, at hvis vi laver et stykke arbejde og afleverer en film f.eks 15/12 - så duer det ikke at fakturere sidste rate på den 2/1 året efter - selvom det skubber skatten - for arbejdet er gjort.

Spørgsmålet går på, i denne skatteretfærdige verden, hvis vi ved, at f.eks en ekstern bogholder har bogført for os, og kommet med regning hver måned - OG at ex. hans regning for Januar omfatter arbejde han har gjort i December - er det så noget vi skal afsætte i december, og ikke afvente hans faktura for?

Der må vel kunne være tilfælde, hvor man har aftaler om arbejde som udføres for virksomheden, hvor ex 3/4 er udført i ÅR - og den sidste 1/4 er udført NÆSTE år - men hvor hele fakturaen kommer samlet 1/2 - og hvor vi på forhånd ved, at der kommer 100.000 kr, men de 75 t så er dette år og de 25 er næste år

Eller er der krav om at fakturaen skal udstedes i år og dække det hele (ofte ved manden vel ikke hvad det bliver før året er gået) Det kan lyde konstrueret, men er vel ikke mere konstrueret end en faktura man selv udsteder for arbejde som dækker over begge sider af et årsskifte, men udstedes rent i det nye år??

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bogfører bare beløbet på den omkostningskonto det vedrører, med modkontoen "Periodeafgrænsningsposter" under den kortfristede gæld (eller endda direkte på den relevante kreditor/skyldige omkostninger).

Dokumentation vil kunne være fakturaen, når det modtages i 2012, eller alternativt et budget/prisoverslag fra leverandøren, hvis fakturaen endnu ikke er modtaget når regnskabet.

I kunne også bede dem acontofakturere pr. 31/12 Wink

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Fraussing Nielsen:
I kunne også bede dem acontofakturere pr. 31/12

Som jo givet fungerer oftest - men jo næppe altid - så tak for princippet - Jeg er klar over man skal dokumentere - men modkonto periodeafgrænsning osv - fint nok

tak

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Det er jo lidt samme øvelse som den har du været i gang med ved dit igangværende arbejder. bare med modsat fortegn.

Her kan du også opgøre en procentvis færdiggørelsesgrad an afsætte denne på periode afgrænsninger som der er lagt op til.

Og det med at medtage kendte omkostninger med i regnskabet der ikke er faktureret sker jo stort set altid - da revisor honorar afsættes som en omkostning velvidende at fakturaen først kommer i det nye år. Men hvor ydelsen jo vedr. det gamle.

Og det er jo netop det der er hele sagens kerne her - at få periodiseret indtægter og udgifter så de lander i den periode arbejde vedrører. Jeg kunne f.ex. fakturere alle mine kunder 1/1-2012 i stedet for 31/12-2011 for december, men det vil kun skubbe momsen - indægten vil stadig skulle med i 2011.

Flemming Bach

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)