Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat import fra kina til tyskland.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg skal have købt nogle produkter i Kina, og da de ikke er særlig meget værd / koster meget, vil jeg helst have dem til Danmark så billigt som muligt.

Da jeg bor lige ved den dansk/tyske grænse tænkte jeg på, om jeg ikke bare kunne få dem sendt til en ven i tyskland og hente dem ved ham? Er der nogle regler hvad dette angår?

I Danmark skal jeg jo betale Told og Moms, men hvordan er reglerne i tyskland? Hvilke satser har de?

Mvh Kim Langholz

Fra Sønderborg
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi nu antager, at jeg får leveret varerne til Tyskland, afhenter pakken og bliver stoppet af tolderne på vej over grænsen. Hvad vil der så ske? skal jeg betale moms/told/afgift af mine vare, eller vil de ikke undersøge det nærmere da det er til privat forbrug?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Langholz:
I Danmark skal jeg jo betale Told og Moms, men hvordan er reglerne i tyskland? Hvilke satser har de?

Toldsatsen er den samme, da EU har en ydre toldmur, momsen er 19% i Tyskland, hvis der ikke er tale om fødevarer/basisvarer til 7% mener jeg det er lige nu.

Så den store fidus udebliver...

Få dem til Danmark og lad være med at spekulere i luftige konstruktioner for at spare et par kroner.

Det kan godt være du synes danske toldere er trælse, men så skal du se de tyske, hvis de finder noget at hænge sig i.

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var nu mere for, at spare de sidste par kroner (: Er studerende så pengene er desværre få :/

Men må sku nok bare bide i det sure æble, og købe hjem direkte til Danmark.

Tak for hjælpen (:

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Langholz:

Det var nu mere for, at spare de sidste par kroner (: Er studerende så pengene er desværre få :/

Men må sku nok bare bide i det sure æble, og købe hjem direkte til Danmark.

Det har jeg fuld forståelse for (der har vi jo alle været engang), og ved jo ikke hvad beløb det drejer sig om men hvis det er en elektro gadget eller noget, så ville jeg helt klart satse på Danmark, kommer den med post kan det nemlig være du slipper gennem stikprøve kontrollen uden at betale.....

Det tyske net er noget mere finmasket.... ikke at jeg skal opfordre til noget, men hvis de danske toldere eller post DK ikke gider checke, så er det din gevinst, især som forbruger køb.

Har selv mindre private køb i Kina der kommer med Post med jævne mellemrum, 50% af dem betaler jeg for, resten er freebee

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 06:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må jo bare håbe Skype-Wink

Du skal have mange tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)