Dato: 9/9/2005 12:20:08 PM Forfatter: Martin Thorborg
Det er vel hvad man kan kalde 'Common Sense' og det gør sikkert ikke bogen dårligere. Men hvorfor er det, at vi skal læse bøger der fortæller os, hvad der er totalt indlysende?
Er det ikke hvad næsten alle "business books" gøre? Anthony Robbins er en millionær med at fortæller mennesker ting de skul har lært i børnehaven.
Det er altid nogen som har brug for den seneste "fad" så at de ser godt ud til deres golf makker.
For ikke at falde helt udenfor flokken af læseheste (og dermed fremstå som mindre begavet), må jeg nok også hellere smide et bogtip:
Stakehold! - af Casper Janns og Frank Dybdal Jensen
Jeg har fra tidligere job oplevet Casper Janns i aktion, og den dag jeg har råd til at smide min branding og markedsføring i Integral''s hænder, gør jeg det sgu nok...
Jeg er forøvrigt lige blevet færdig med bogen "Blink" af Malcolm Gladwell (Ham som også skrev The Tipping Point". Det er en super bog om intuition og den er meget let læst. Der er en masse sjove og spændende historier om hvordan man træffer bedre beslutninger, ved at følge sine instinkter. Det er ikke en udpræget iværksætterbog, men den skader ikke
Jeg er faldet over en bog som bliver rost meget højt, naturligvis af amerikanske patrioter, men bogen ser ud til at have nogle simple budskaber som virker. Jeg har ikke købt den, men kun læst teaserne på Amazon.. Den hedder "The irrisistiable Offer" skrevet af Mark Joyner. Du kan læse uddrag fra bogen her:
Kender du den bog - hvis ja, er det gas eller noget brugbart?
Henrik
Ps... Hvis man seriøst gerne vil profilere sit produkt, som i vores tilfæde er en serviceydelse/sikkerhed for at virksomheder ikke bliver fanget i en sindsyg dyr kopiaftale, kender du så et sted hvor man med et super begrænset iværksætter budget, kan komme igang?
Den anden bog er en gammel svend som det er lykkedes mig at finde på dansk. Desværre bliver den ikke produceret mere på dansk, så jeg har måtte låne den på biblioteket. Jeg vil dog gerne eje denne bog, så hvis nogen ved hvor man kan fremskaffe den (på dansk) så hører jeg gerne om det.
Bogen arbejder med at udskifte sin dårlige vaner med nye gode vaner, ved hjælp af 9 forskellige tekststykker som man læser morgen, middag og aften (30 dage i træk hver). Jeg har besluttet mig for at teste dette, så det vil betyde at jeg skulle genlåne bogen 9 gange inden jeg kom igennem
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum