Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu får vi internet kontrol som i Kina påstås?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Læste om embedsmænd der forventes i langt større mængde at kontrolere web-site på internettet og her af artiklen fremgår det at man forventer at et højt antal web-sits lukkes ned - en kontrol der sammen lignes med hvad sker i Kina.  Wink

Læs mere her............

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sgu nok Enhedslisten som står bag Wink

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg syndes det er forfærdeligt at vores politikere ikke kan finde noget bedre at tage sig til og ja jeg mener det er i strid med grundlovens bestemmelse om ytringsfrihed. Ideen i ytringsfrihed er jo nettop at man skal kun sige hvad man vil men at man så kan straffes bag efter hvis det man sagde var ulovligt. Her begrænser man folks evne til at sige noget i stedet for at straffe dem hvis de overtræder loven. Problemet er at mange af de sider der blokeres ikke nødvendigvis gør noget ulovligt.

Men der er jo en let løsning skift til openDNS! Det er kun de danske DNS udbydere der blokere de sider staten siger så man må bare vælge en der ligger uden for Danmark.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er lidt skræmmende og de lukkede jo også for piratebay.org (med lidt held kan man komme uden om) :)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke tilhænger af ulovligheder på internettet, men jeg er heller ikke tilhænger af at internetudbyderne skal agere vagthunde. Og i stedet for at lave den slags ligegyldige spærringer der er så åbenlyst lette at omgå, bør man finde en ordentlig måde at løse ulovlighederne på.

Og jeg mener vi er på vej mod, om ikke kinesiske tilstande, så i hvert fald et skråplan. I dette tilfælde et det spilleselskaber, i et andet forslag er at der skal lukkes for webbutikker der sælger medicin der ikke er lovligt i Danmark, men er lovligt andre steder. Man må gå ud fra at flere af disse legale virksomheder, også sælger andre produkter der er lovlige her i landet, men det vil man altså også blokere for.

Før det var det Piratebay, og der er sikkert en del flere tilfælde. Jeg synes at DNS spærring er ved at være et buzzword, soå man kan sige at man i hvert fald har gjort noget. I virkeligheden har man ikke gjort noget som helst, da det tager under 5 minutter at finde en guide til at komme uden om dette, og få det udført i praksis.

På et tidspunkt vil man selvfølgelig tage skrappere midler i brug, så det bliver sværere at omgå spærringerne. Men jeg ser hellere at man tager fat i roden, og finder holdbare løsninger på problemerne, fremfor dette pjat, der i virkeligheden bare er symbolsk.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)