Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til alle danskere der mener at de er verdens lykkeligeste mennesker, kig her engang.

Side 1 ud af 10 (91 indlæg)
Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det her er egentlig et forsøg på at få gjort redde på nogle ting.

Der har været utallige videoer, artikler,m.m som "viser" at danskerne sprudler af lykke, er overdrevet lykkelige, smiler helt op til ørene,osv. Men det er ikke den opfattelse jeg har når jeg tager en tur ud i byen.

Faktisk så oplever jeg folk som meget indelukkede, isolerede, ikke særligt imødekommende og på ingen måde hjælpsomme,varme eller lykkelige.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1503577.ece

Vi er verdens mest mentalt nedslidte.

Danmark er det land i verden, hvor flest mennesker forlader arbejdsmarkedet, fordi de er psykisk slidt ned, viser OECD-rapport, som Berlingske Tidende har kigget på

Så danskerne er åbenbart både verdens mest mentalt nedslidte og verdens mest lykkelige. Hvordan hænger det sammen, er der en lykkelig dansker der vil forklare, hvordan det føles at være mentalt nedslidt og lykkelig på samme tid? For det virker umiddelbart som en underlig sindstilstand. (ikke noget som jeg selv kunne tænke mig at være).

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4a/K%C3%B8benhavn_Str%C3%B8get.jpg

Dette er et billede af københavn, strøget. Taget ved højlys dag. Hvis man kigger de folk på billedet, ser de lykkelige ud? Ikke som jeg ser det, men måske, nogle danskere ser noget som vi andre ikke gør?

Dette billede er iøvrigt rimeligt standard, sådan ser folk normalt ud rundt omkring i Danmark. Det virker bare underligt, at disse undersøgelse springer ud fra den blå luft og fortæller at folk i Danmark oser af lykke, men når man kigger på fakta fra OECD foreksempel, så er virkeligheden det stikmodsatte, og når man går rundt i byen, så er virkeligheden altså et meget koldt, isoleret, inadvendt folkefærd. 

Måske nogle vil forklare hvor disse lykkelige danskere findes?

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

anonymous4:

Dette er et billede af københavn, strøget. Taget ved højlys dag. Hvis man kigger de folk på billedet, ser de lykkelige ud? Ikke som jeg ser det, men måske, nogle danskere ser noget som vi andre ikke gør?

 

Kan ikke rigtigt se hvordan du kan se om folk er lykkelige, ellers ikke er ....

Man kan se en kvinde der går med ansigtet mod kamerart, men hun ser ikke ulykkelig ud?...
Hun går med en pose, så tegner vel til hun er ude at shoppe... Og efter hvad jeg selv oplever, så gider jeg da hvertfald ikke tage en tur ud og shoppe hvis ikke jeg er glad??....

 

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Neeeeej-da:

anonymous4:

Dette er et billede af københavn, strøget. Taget ved højlys dag. Hvis man kigger de folk på billedet, ser de lykkelige ud? Ikke som jeg ser det, men måske, nogle danskere ser noget som vi andre ikke gør?

 

Kan ikke rigtigt se hvordan du kan se om folk er lykkelige, ellers ikke er ....

Man kan se en kvinde der går med ansigtet mod kamerart, men hun ser ikke ulykkelig ud?...
Hun går med en pose, så tegner vel til hun er ude at shoppe... Og efter hvad jeg selv oplever, så gider jeg da hvertfald ikke tage en tur ud og shoppe hvis ikke jeg er glad??....

 

Jeg shopper slik og cola hvis jeg er ulykkelig Cool

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kvinden med ansigtet mod kameraet ser ikke særligt lykkelig ud, nok nærmere vred eller måske bare stresset.

Det jeg forbinder med lykkelige mennesker er folk der smiler, er glade, har overskud til at hjælpe andre, er åbne og imødekommende, osv. og det er ikke umiddelbart sådan at jeg opfatter mange folk rundt omkring ude i byen.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg et langt stykke ad vejen enig med dig angående lille Danmark. Men lige netop det billede siger intet. Én piges alvorlige ansigt? Det kan ligeså godt være, at hun bare lod mærke til, at hun blev fotograferet og ikke brød sig om det :-) Derudover så har stort set alle de andre mennesker ryggen til :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke lige huske spørgsmålene præcist til den undersøgelse, men jeg kan huske at jeg tænkte at de var meget materielt/økonomisk formulerede og jeg derfor tænkte, hvad har det med lykke at gøre ?

Overskriften med lykke mener jeg er en journalist, som har været på spil i forhold til den oprindelige undersøgelse.

Det gælder vel for alle undersøgelser at man får svar, som man spørger. Resultatet af nogle undersøgelser er  ret vigtige for siddende regeringer, så kunne godt forestille mig at formuleringen af spørgsmålene til en så vigtig undersøgelser er blevet afpudset med nogle regerings embedsmænd (læs spindoktorer)

Så hvis man spørger til de positive sider i det danske samfund og undlader de negative, så får man et positivt  undersøgelsesresultat, eller hvad ?

De bedste hilsener

Finn 

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

anonymous4:

Kvinden med ansigtet mod kameraet ser ikke særligt lykkelig ud, nok nærmere vred eller måske bare stresset.

Det jeg forbinder med lykkelige mennesker er folk der smiler, er glade, har overskud til at hjælpe andre, er åbne og imødekommende, osv. og det er ikke umiddelbart sådan at jeg opfatter mange folk rundt omkring ude i byen.

 

Okay .... Hvad er det så med de andre mennesker på billedet???...
Ser de også ulykkelige ud?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i mange af dine betragtninger, men jeg synes ikke, at dette billede giver udtryk af mentalt nedslidte danskere!

Som kvinde kan jeg kun sige, at vi ikke altid smiler, når vi er på shopping fordi hjernen er i gang med at bearbejde og fordøje de mange sanseindtryk en shoppingtur efterlader. Desuden er alle de andre mennesker på billedet jo med ryggen til?

Og så bliver jeg nødt til lige at spørge - har du fået kvindens accept af, at hun nu er midtpunkt for en diskussion om glade og lykkelige mennesker i Danmark?Smile

Fra Vordingborg
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også hørt om den undersøgelse, og jeg to principielle problemer med den:

1. i et land hvor der er flere hundrede tusinde mennesker på lykkepiller skal man se skeptisk på en sådan undersøgelse. Jeg mener, at hver på lykkepille burde trække to lykkelige fra i statestikken, da det efter min mening er selve indretningen af samfundet, som gør at nogle har brug for lykkepiller.

2. Folk har misforstået spørgsmålet! Folk forveksler lykke med fravær af ulykke, og i et land hvor der ikke er krig (herhjemme i hvert fald), sult, korruption mv mv., så kan være let at opfatte sig selv som lykkelig, måske hvis man sammenligner med hvordan de har det i stort set alle andre lande.

 

Ovenstående er alene udtryk for egne opfattelser, og jeg har ikke set de spørgeskemaer, som bliver brugt i forbindelse med undersøgelsen.

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette:

Og så bliver jeg nødt til lige at spørge - har du fået kvindens accept af, at hun nu er midtpunkt for en diskussion om glade og lykkelige mennesker i Danmark?Smile

Det var slet ikke min mening at kvinden på billedet skulle blive midtpunkt for en diskussion, det var bare et helt tilfældigt billede af strøget i København som jeg fandt på Google. Embarrassed

Men jeg har bedt om at få fjernet det igen bare for at være på den sikre side.

Side 1 ud af 10 (91 indlæg)