Vi har et veletableret tøjmærke med en butik i indre København som der efterhånden er kommet stor efterspørgsel på i udlandet. Vi ha en e-shop og vi kan se at størstedelen af markedet er fra Tyskland. Vi er derfor igang med at beslutte os for at åbne en butik i Berlin, men vi er dog bare i tvivl om vi selv skal gøre det eller oprette virksomheden som en franchise og få en anden investor til at tage risikoen? Er der nogle eksperter som har erfaring? |
Når i kun har 1 butik pt. og det er jeres brand der er på vippen, så ville jeg selv åbne den. Når man så lidt flere butikker ville franchise være smart, men tør i ligge det i har opbygget i hænderne på en fremmed når det er 50% af jeres kundekontakt i det virkelige liv.
Alternativt kunne i sende en af jeres ansatte i butikken til Tyskland, hvor han/hun så står for oplæring af den tyske butik i 1-2 år. Når i ikke er større vil jeg ihvertfald mene det er vigtigt selv at have fingeren på pulsen i starten.