Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er en virksomhed klar til at udvides som franchise?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har et veletableret tøjmærke med en butik i indre København som der efterhånden er kommet stor efterspørgsel på i udlandet. Vi ha en e-shop og vi kan se at størstedelen af markedet er fra Tyskland. Vi er derfor igang med at beslutte os for at åbne en butik i Berlin, men vi er dog bare i tvivl om vi selv skal gøre det eller oprette virksomheden som en franchise og få en anden investor til at tage risikoen?

Er der nogle eksperter som har erfaring?

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Når i kun har 1 butik pt. og det er jeres brand der er på vippen, så ville jeg selv åbne den. Når man så lidt flere butikker ville franchise være smart, men tør i ligge det i har opbygget i hænderne på en fremmed når det er 50% af jeres kundekontakt i det virkelige liv. 

Alternativt kunne i sende en af jeres ansatte i butikken til Tyskland, hvor han/hun så står for oplæring af den tyske butik i 1-2 år. Når i ikke er større vil jeg ihvertfald mene det er vigtigt selv at have fingeren på pulsen i starten. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)