Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Depositum til freelancere - kontrakt?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så kan jeg jo lige så godt få lavet sådan en kontrakt, det er jo for begge parters bedste og gør ikke ondt på nogen af os. Jeg tror ikke freelanceren har en kontrakt, han har ihvertfald intet nævnt om det endnu. Så er der nogen der er i besiddelse af en skabelon eller lign. til en sådan kontrakt, så jeg har noget at gå ud fra?

Tak på forhånd, og tak til allesammen for jeres svar Smile

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis endelig du lave en kontrakt så sørg for at få den udarbejdet af en fagmand, det er nemlig sådan at hvis du udformer en kontrakt og glemmer noget eller laver en fejl, så kommer det mere eller mindre automatisk dig til skide hvis det kommer til en konflikt. Men altså ... til 5000kr ville jeg bare overføre de 2500kr og vente til jeg havde set det færdige produkt, overføre slutbetalingen og få udleveret produktet. Sådan plejer jeg at gøre ved små opgaver, og jeg blive konsekvent taget i røven hvergang jeg bortviger fra den metode.

Men skal ikke være "flink" ved sine kunder ... hvis en kunde ikke har råd til at betale det fulde/aftalte beløb til den aftalte sikkerhed så skal du ikke stole på at det ændrer sig bare fordi du gir dem en uge eller en måned mere.

Jo ... måske du er heldig at lige din kunde kommer på fode igen ... men lad være med at regn med det, se det som charity og blive glad hvis han betaler men forvent intet. 

Jeg har altid en standardkontrakt jeg bruger ... det hjælper måske ikke dig, udover at det fortæller dig at din freelancer er uerfaren siden han ikke selv har det :) 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  NemBankBox.dk Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle som er blevet snydt for betalingen? eller gik det?

Ellers må I tilmelde jer nembankbox.dk - skulle gerne snart starte en beta, så kunne det være rart at få nogle til at give et bud på hvad der mangler.

Betal for en serviceydelse til nogle du IKKE kender? Brug nembankbox.dk

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)