Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Depositum til freelancere - kontrakt?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har netop fundet en billig freelancer til mit næste programmeringsprojekt. Og selvfølgelig(?) skal han have et depositum, så han er sikker på at få det fulde beløb når programmeringen er afsluttet.

Mit spørgsmål er dog, om vi skal lave en kontrakt der skal underskrives af begge parter for at undgå risiko for at en af os hopper af. Ved ham er det selvfølgelig skrækken for at han ikke får det aftalte beløb, og ved mig er det selvfølgelig at han bare smutter med depositummet. Jeg bor i Aarhus og han på Fyn. Skal jeg virkelig tage helt til Fyn for blot at få underskrevet en sådan kontrakt, eller er der andre måder at gøre det på?

Kunne selvfølgelig også bare satse på at hans samvittighed ikke tåler at smutte med et depositum, men det er vel altid godt at være på den sikre side.

Nogle forslag?

Tak på forhånd

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

En kontrakt er altid god at have, jeg plejer dog bare at skrive en faktura på forskud på xxxx opgaven, dette er et bevis på du har betalt et beløb forud, jeg vil mene du ikke står meget bedre med en kontrakt.

Du skal nok huske på at "programmøren" igen interesse har i at lave noget til dig og så stikke af, han kan jo ikke bruge det til ret meget, omvendt hvis du får udleveret det hele kan du bruge det uden at betale i princippet.

/allan

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, god pointe. Også den jeg prøvede at komme frem til...

Måske er det også naivt af mig at tænke sådan - nu har vi heller ikke med sindssygt store beløb at gøre, så jeg kunne under alle omstændigheder ikke forestille mig han ville stikke af med et så forholdsvis lille depositum...

Tak for svaret :)

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nu ved jeg jo ikke, hvor stort et beløb, der er tale om, men du kan jo deponere midlerne i en depot konto til ham, som frigives, når du har godkendt ydelsen...

Kontrakt - ja, sørg for underskrift. Send 2 eksemplarer med almindelig post, du sender begge underskrevet af dig, han sender en tilbage med hans underskrift, og så har i sådan en hver. Husk alle IP rettigheder i hans programmering tilhører dig.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Og måske vigtigst af alt, tjek hans referencer og snak med nogle af hans kunder inden du underskriver en kontrakt.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Nu ved jeg jo ikke, hvor stort et beløb, der er tale om, men du kan jo deponere midlerne i en depot konto til ham, som frigives, når du har godkendt ydelsen...

Kontrakt - ja, sørg for underskrift. Send 2 eksemplarer med almindelig post, du sender begge underskrevet af dig, han sender en tilbage med hans underskrift, og så har i sådan en hver. Husk alle IP rettigheder i hans programmering tilhører dig.

Der er tale om 5000-6000 kr.

Skal jeg selv til at strikke en sådan kontrakt sammen, eller findes der skabeloner?

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Fra Middelfart
Tilmeldt 11. Aug 07
Indlæg ialt: 35
Fra  TekstXpressen Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Andreas

Hvis jeg var i dine sko, ville jeg hverken lave en kontrakt eller betale depositum for en så lille opgave (6000 kr.)

Jeg har været freelancer i sammenlagt 12 år, og personligt har jeg aldrig forlangt et forskud.
Når jeg har siddet på den anden side af bordet - som dig - så har jeg heller aldrig betalt forskud.

I min verden, så ville jeg aldrig starte på et samarbejde med folk, jeg ikke stoler på - eller indgå et samarbejde med et firma, som jeg er bange for ikke at have økonomi til min løn.

Ved opgaver over længere tid fakturerer jeg månedsvis... så der løbende kommer penge ind...;-)

Det er blot mine erfaringer, og jeg er aldrig blevet 'snydt'...;-)

Joan

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Joan Grønning:
Det er blot mine erfaringer, og jeg er aldrig blevet 'snydt'...;-)
Joan Grønning:
Jeg har været freelancer i sammenlagt 12 år, og personligt har jeg aldrig forlangt et forskud.

Så har du været ualmindelig heldig. Ken der ikke personlig en der ikke er blevet snydt. Og da slet ikke over en 12 årig periode.

Antallet af dårligere betalere i Danmark har aldrig været så højt, og det er ovenikøbet stærkt stigende.

Sørg for at få forskud/a conta. Så har du også et bevis på at der er indgået en aftale mellem jer.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde ingen dårlige oplevelser med mine kunder de første par år, men det sidste årstid har jeg mærket krisetidernes kynisme.

Jeg har dog taget mine forholdsregler, som heldigvis virker helt efter planen. Jeg sikrer mig nu forudbetaling og går ikke glip af noget. Det giver mig en vis sjælefred! :-)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 02:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Joan Grønning:

Hej Andreas

Hvis jeg var i dine sko, ville jeg hverken lave en kontrakt eller betale depositum for en så lille opgave (6000 kr.)

Jeg har været freelancer i sammenlagt 12 år, og personligt har jeg aldrig forlangt et forskud.
Når jeg har siddet på den anden side af bordet - som dig - så har jeg heller aldrig betalt forskud.

I min verden, så ville jeg aldrig starte på et samarbejde med folk, jeg ikke stoler på - eller indgå et samarbejde med et firma, som jeg er bange for ikke at have økonomi til min løn.

Ved opgaver over længere tid fakturerer jeg månedsvis... så der løbende kommer penge ind...;-)

Det er blot mine erfaringer, og jeg er aldrig blevet 'snydt'...;-)

Joan

Kan sikkert lade sige sådan

God menneske kendskab

Tålmodighed når økonomien kradser hos den betalerne part

Vis konflikt om leveret venlighed 

laver til færdig 

Ved fok ikke altid kan skrive fuldt korrekt i kravsektion de er jo ikke webmaster 

Tålmodighed vil tit give bonus i sidste ende , men når folk mangler til huslejen altså , kan de ikke vente 3 måneder ekstra , men vis har god økonomi kan denne tålmodighed give bonus folk fortæller god om dig og der vil komme ekstra opgaver når denne har råd og måske når de betaler per måneden ja så er det med renter for ikke alle har hvad webmaster kræver for mange menesker er 6000 kr mere end de har tilbage når husleje er betalt selv vis får en høj løn 

Du skal jo tænke og nogle skal jo , have vis webshop - blog - måske booking system mv det koste hvad du kan købe en lejlighed for næsten 

Dog 6000 kroner det er også mange penge Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)