Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returret ved B2B-salg af personaliserede varer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har solgt hår extensions til en kunde som har fået farvet håret efter deres ønsker.

Da de modtog det sagde de at pu weften var hård og ikke blød(ved godt lidt teknisk men..) Jeg tilbød at bytte det selvom hun ikke havde specificderet noget ved bestilling.

Uden svar. Efter et par dage skriver hun at hun har solgt nogen pakker og kunden er ikke tilfreds.

Jeg svarer at håret er blevet lavet specielt til hende og jeg vil for god samarbejdes skyld godt bytte det, men ikke tage det retur.

Hun siger så at hun vil tage sagen videre. Jeg svarer at det bedste jeg kan gøre er at bytte det til hendes nye specifikationer. Det vil hun så gerne. Men kræver at jeg sender det nye før hun sender det gamle retur. Jeg oplyser hende om at kunne få byttet, kræver det at hun sender det gamle tilbage.

Uden svar. 5 dage efter skriver hun at hun sender det tilbage og vil have pengene tilbage.

Mit firma er oprettet i London, så vidt jeg ved har hun 7 dage til at ophæve købet, for det andet gælder andre love når der tales B2B. Og at hun ovenikøbet selv har haft solgt det videre må da udelukke envher form for returret?

Håber der er nogle der har erfaring på området.

Mvh Jacqueline

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er som udgangspunkt ingen fortrydelsesret når det drejer sig om B2B. Og når hun så oven i købet har solgt ud af det selvom at det er personaliserede varer, så tror jeg at hendes sag er meget dårlig.

Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hurtigt svar.

Altså hendes firma sælger videre, så jeg har fungeret som grossist og leverede de farver hun har bestilt.

Var også næsten sikker på at hendes sag var lidt vaklende idet hun claimer at varene er dårlig kvalitet efter at havde solgt videre.

Hendes svar var at det var syndt for mig at jeg var ny i hår extensions branchen som hun har været i i 8 år. Ville havde svaret at ny eller gammel gælder de samme lovgivninger, men lå den ligge og venter på brev fra hendes advokat.

Hun har også åbnet en sag i paypal som jeg må svare på hurtigst muligt.

Men igang tusind tak for svar! :)

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt sagen er om under 50.000 kr., og du har brug for repræsentation, så skriver du bare. Så skal jeg nok hjælpe :)

Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

HornskovVindberg Inkasso:
Såfremt sagen er om under 50.000 kr., og du har brug for repræsentation, så skriver du bare. Så skal jeg nok hjælpe :)

Hej mange tak, jeg vil gerne have dit syn på sagen. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)