Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. optaget (og snart ledigt) domænenavn. Hvad er god skik, og hvad er no-go?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 8. Oct 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i øjeblikket ved at forberede mig på opstart af en webshop.

I den forbindelse har jeg fundet et rigtigt godt domænenavn, som dog var optaget, men udløb for et par uger siden. Jeg har fået forklaret at den tidligere ejer har fortrinsret på at købe domænet tilbage i den første måned efter udløb, så i teorien burde jeg om kort tid kunne købe domænet såfremt tidligere ejer ikke får fornyet den.

Er det acceptabel praksis at "hapse" et domænenavn på denne måde? Det kunne jo skyldes forglemmelse hos tidligere ejer at den ikke er blevet fornyet. Det skal siges at domænet er et af flere relaterede navne, som ejeren har, som peger videre til hans webshop, som iøvrigt ikke har været oppe at køre den sidste tid jeg har været inde og kigge. Der er tale om en webshop som dog har været aktiv for flere måneder siden. Hvorfor den ikke er aktiv nu ved jeg ikke, da jeg ikke umiddelbart har interesse i at kontakte ejeren for at spørge til dette. Jeg vil jo nødig minde ham om at han ikke har fornyet ejerskabet på det domæne jeg er interesseret i.

Så mit spørgsmål går på om det er for "lusket" at vente på den bliver ledig og så hapse den?

Håber på lidt god feedback på dette spørgsmål Smile

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Den "napser" du bare Nicolaj, forglemmelse findes ikke rigtig i den verden, så det er han selv ude om.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde købt det hvis det var ledigt, nuværnede ejer får både brev og mail på at det skal fornyes, så længere er den ikke.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo ikke vide hvad grunden til, at den nuværende registrant ikke fornyer domænet, der kan være mange grunde. Måske gider han/hun bare ikke at drive webshoppen længere eller hvad ved jeg. Derfor er der ikke noget lusket over at registrerer et domæne, der er ledig.

For at være sikker på, at der ikke er andre, der registrerer domænet før dig, så anbefaler jeg at du skriver dig på DK-Hostmaster's venteliste:

https://www.dk-hostmaster.dk/selvbetjening/venteliste/?no_cache=1

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra Randers
Tilmeldt 8. Oct 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for de gode (og hurtige) svar. Så er den sag jo afgjort, og jeg har sat mig på venteliste til domænet Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)