Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En vil købe mit domæne - hjælp..

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Maelstrom:

Jeg er som mange andre her i tråden enig i ordlyden i loven.

I det konkrete eksempel har jeg jo et site kørende og det er klart, at hensigten aldrig var at det blev købt med videresalg for øje. Det har aldrig været annonceret og jeg havde også afslået salg tidligere.

Da køber jo KUN var interreseret i domænet, mener jeg dog, at det kan blive problematisk at acceptere et bud kun for selve domænet. Som jeg ser det, er der ingen rød tråd i Domæneklagenævnets kendelser. Derfor har jeg ikke tænkt mig at acceptere et bud på selve domænet men for selve sitet. Hvis køber så ikke er interesseret i indholdet, så kan man nok finde ud af noget. Ja, jeg tør sku ikke bare sælge domænet.. 500 kr. og du kan risikere at miste det fordi de i Domæneklagenævnet har en dårlig dag - sat på spidsen.

Nej, der er nemlig ingen rød tråd i klagenævnets afgørelser, så du skal gå med livrem og seler i den her sag.

Du bør skriftligt og mundligt afvise at sælge domænet seperat og meddele at sitet kun er til salg samlet (domæne, CMS og indhold) eller evt som domæne+indhold uden CMS.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

-> Brian

Ville det ikke være et sejt navn hr. Tænkstort :)

På et tidspunkt skriver jeg mit rigtige navn, når projektet jeg er i gang med bliver offentligt gjort. Men indtil videre bliver jeg anonym.

Men du er da Moderator Brian, du kan jo se de andre oplysninger jeg har skrevet, f.eks. mit virksomhedsnavn osv. Så jeg tror godt du kunne finde frem til mit navn, hvis du ønskede det. Smile

 

Vedr. klonk-sagen

Der blev nævnt i klonk-sagen at klonk dk bl.a. blev anvendt til e-mail og test osv.

e-mail kunne ikke bevises at det blev anvendt udover internt imellem et par venner, så den blev ikke anvendt udadtil.

Klagenævnet for Domænenavne kom frem til, efter min mening, korrekt beslutning, at e-mailen kun blev anvendt internt imellem venner, og domænet blev kun anvendt til test. Begge dele kunne man ligeså godt anvende med et andet domæne.

Domænet var siden 1998 ikke blevet anvendt til andet end interne e-mails imellem venner og som test-domæne.

Jeg er ikke altid enig med Klagenævnet for Domænenavne, de kommer en gang i mellem med nogle afgørelser, som er hovedrystende. Men det er jo ikke deres skyld, de kan jo kun dømme ud fra lovgivningen, så det er domæneloven, der skal ændres. Hvis det stod til mig skulle domæneloven liberaliseres. Men man må følge loven, indtil den bliver ændret.

Kommer snart...

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil bare lige gøre opmærksom på at salg af private ejendele som udgangspunkt ikke er skattepligtige.

Det er med andre ord ikke en selvfølge at der skal betales skat af et salg af et domæne.

- det lyder ikke til at det er nogen forretning at have domænet ?

-  du købt domænet privat eller i firma regi? Er udgiften trukket fra?

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej udgiften er ikke trukket fra. Er du sikker på, at der ikke skal betales skat af et salg af domæne? Der skal vel også betales skat, hvis man køber en bil og sælger den dyere. Om folk så gør det er en anden diskussion.

 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også du skal sælge som samlet site, evt inkluderet forretningside.

Ud over det synes jeg faktisk det er fint vi har de domæneregler i DK. Der er ingen der vinder på domænehamstring ud over domænehajerne.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:
Ud over det synes jeg faktisk det er fint vi har de domæneregler i DK. Der er ingen der vinder på domænehamstring ud over domænehajerne.

Dér er jeg så ikke helt enig. :-) Lad mig sige det på denne måde: Skulle der så ikke være samme fordele ved at lave regulering af al anden ejendom også?

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Balslev:

Vil bare lige gøre opmærksom på at salg af private ejendele som udgangspunkt ikke er skattepligtige.

Det er med andre ord ikke en selvfølge at der skal betales skat af et salg af et domæne.

- det lyder ikke til at det er nogen forretning at have domænet ?

-  du købt domænet privat eller i firma regi? Er udgiften trukket fra?

Interessant. Hvornår bliver det så DIREKTE skattepligtigt? Er det når salget af den private eller de private ejendele, rammer over 50.000 kroner?

Skal salg af private ejendele, som det jo er hvis domænet er registreret privat, så oplyses på ens selvangivelse?

Med Venlig Hilsen
Morten

ps. undskyld for lidt offtopic, men det er et interessant emne, som jeg egentlig ikke har givet megen tanke.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:

-> Brian

Ville det ikke være et sejt navn hr. Tænkstort :)

På et tidspunkt skriver jeg mit rigtige navn, når projektet jeg er i gang med bliver offentligt gjort. Men indtil videre bliver jeg anonym.

Men du er da Moderator Brian, du kan jo se de andre oplysninger jeg har skrevet, f.eks. mit virksomhedsnavn osv. Så jeg tror godt du kunne finde frem til mit navn, hvis du ønskede det. Smile

 

Vedr. klonk-sagen

Der blev nævnt i klonk-sagen at klonk dk bl.a. blev anvendt til e-mail og test osv.

e-mail kunne ikke bevises at det blev anvendt udover internt imellem et par venner, så den blev ikke anvendt udadtil.

Klagenævnet for Domænenavne kom frem til, efter min mening, korrekt beslutning, at e-mailen kun blev anvendt internt imellem venner, og domænet blev kun anvendt til test. Begge dele kunne man ligeså godt anvende med et andet domæne.

Domænet var siden 1998 ikke blevet anvendt til andet end interne e-mails imellem venner og som test-domæne.

Jeg er ikke altid enig med Klagenævnet for Domænenavne, de kommer en gang i mellem med nogle afgørelser, som er hovedrystende. Men det er jo ikke deres skyld, de kan jo kun dømme ud fra lovgivningen, så det er domæneloven, der skal ændres. Hvis det stod til mig skulle domæneloven liberaliseres. Men man må følge loven, indtil den bliver ændret.

jeg synes loven er god , så er der ikke samme antal der køber domæner for videresalg for øjet,  vis kun krævet at der var lidt mail på domænet og det var kun mellem venner den kontakt forgik ville det nok godt nok efterhåndende være svære og få et domæne til 45 kr derved masser der tjener penge imellem 2 der reelt ikke tilføjer samfundet en værdi , det vil dog tit forsinke en proces som iværksættere vis vi skal købe alle domæner  til en overpris det kunne vi  selvfølgelige finde et andet domæne navn , men når flere og flere køber flere domæner for videresalg for øjet burde reglerne strammers op så det er lettere for os iværksættere at starte op med eget eget domæne navn

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

-> Mikael

Vi kan alle være enige om at det ikke skal være tilladt at hamstre domæne navne.

Du er jo selvstændig, så du ved hvor lang tid det tager at opbygge en forretning op.

Den nuværende domænelov gør det svært for iværksættere at registrere domæner med rettidig omhu.

Iværksætteren har måske en rigtig god ide, men ikke de nødvendige resourcer til at virkeliggøre deres ide hurtigt, de er nød til at tage det langsommere end virksomheder/folk med større resourcer. 

Den nuværende domænelov betyder, i den bredest mulige fortolkning af den, at en større virksomhed, der menes kan have større nytte eller kan medvirke til at samfundet kan have større gavn af domænet, i værste fald kan få overdraget et domæne, der har stået ubenyttet flere år. "Ubenyttet" diskuteres, for hvordan fortolkes det af Klagenævnet for Domænenavne?

Iværksætteren bliver så her nød til at fremvise, en eller andet form for bevis på, at domænet er under opbygning.

Projekter kan tage lang tid at færdiggøre. Alt afhængigt af projektets-omfang og resourcer man har til rådighed, kan det tage flere år før projektet er færdiggjort. Skal iværksætteren vente til projektet er færdig før hun registrerer domænet? Hvis hun gør det, så kan hun risikere, at der er en anden en der har registreret domænet før hende og anvender den til et eller andet. Er det rimeligt, at man kan risikere at miste domænet, fordi man registrerer et domæne et par år forud, før man faktisk skal bruge det? Er det ikke rimeligt at man registrerer et domæne forud for projektet's færdiggørelse?

Er det rimeligt, at den nuværende domænelov giver virksomheder/folk med større resourcer større mulighed for at "eje" et domæne, end iværksættere/folk med mindre resourcer? Ønsker du et samfund, hvor det kun er de "rige" der skal have ret til et domæne navn?

Det ønsker jeg ikke.

Vi skal have ændret domæneloven

- så den iværksætter/person, der ikke har de nødvendige resourcer til at færdiggøre et projekt hurtigt, ikke skal være bange for at miste sit domæne, bare fordi det tager for lang tid for dem med at anvende domænet. Fjern krav om brugspligt. Brugspligten begrænser iværksætternes muligheder for at registrere et domæne med rettidig omhu for et fremtidig ide, man ikke har resourcer til at færdiggøre med det samme.

- så domæneregistranten ikke går i panik og skal være nervøs for at miste domænet, bare fordi hun får et rigtigt godt tilbud på domænet.

- så domænenavne indgår under Ejendomsretten, som digital ejendom. Vores fysiske ejendom er beskyttet af Grundlovens § 73, hvorfor ikke vores digitale ejendom? (Der blev fornylig i Canada afsagt en dom, hvor et .ca-domæne bliver opfattet som digital ejendom i Canada)

----

Og lige en tilføjelse til klonk-sagen, jeg glemte lige at nævne at den tidligere ejer, nægtede at fremvise dokumentation på, at domænet blev anvendt. Han mente ikke, at det var hans pligt. :) Jeg er sikker på, at hvis han var fremkommet med et eller andet form for dokumentation, kunne han have beholdt domænet, men det ønskede han ikke.

 

Kommer snart...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tænk Stort

ja det er rimelige man skal i gang der ligger jo selvfølgelige sin grænse hvornår lykkes , vis er i gang har du også normalt mere end mail der er forgået ellers har du ikke de midler der skal til eller tid men så vis kun er tanken der bestemmer om man er i gang kan jeg komme på mange tænker .

jo jeg tænker også stort en gang imellem men køber ikke noget der måske lykkes om 12 år , vis har været 12 om vejen er det enten vildt stort ellers har du simpelthen ikke midlerne til det lykkes.

jo jeg har været mange år undervejs for at prøve få min stripper side lykkes fuldt ud overtog 3 år siden en flash hjemmeside ikke det lettest at få til at ranke i google men et godt navn og jeg kunne ikke selv opdatere på siden   ,

jeg kendte desuden intet til webmaster verden derved gjort en del fejl valg de første par år

min side som du sikkert kan ses er der stadigvæk småproblemer men arbejder på det lykkes men enhver kan se jeg gør noget for det lykkes for der sker noget og der er en side.

Det betyder du skal bare bevise lidt mere end bare mail må konklusion være og det er du sikkert kommet længere e med nu

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)