Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En vil købe mit domæne - hjælp..

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Har et site med indhold på - selvom det er ret skrabet. Jeg har domænet fordi jeg håber med tiden at få et site op at køre og ser potentiale i domænet.

Nu har jeg dog fået et tilbud på selve domænet.. ikke domæne + indhold. Hvis jeg accepterer at sælge kun domænet, kan jeg så tabe en sag i domæneklagenævnet? Køber er ikke interesseret i CMS systemet på sitet, som har kostet knaster. Det kan jeg jo bruge på et andet site bagefter og vil derfor ikke unødigt give dem det med.

Bemærk at jeg aldrig har annonceret dette domæne som værende til salg, aldrig ønsket at sælge det og selv har ideer til fremtiden for det - køber har uopfordret kontaktet mig via kontaktformularen på mit site. Tilbuddet er dog stort nok til at jeg overvejer at sælge.

Overvejer at oprette en WP blog og at det derfor er indhold + domæne de byder på? 

 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får det til at lyde som, at du prøver at spinde guld på et domæne?

Synes langt fra, at det er raketvidenskab - De vil gerne købe domænet, vil du sælge det, så kom ud af starthullet.

Hvorvidt du kan tabe en sag i domæneklagenævnet har vi ingen forudsætninger for, at kunne vurdere... 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

De vill sikkert köbe domænet og ikke indholdet.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

De vil kun købe domænet og ikke det indhold der er på sitet - korrekt.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke problemet. Du kan sagtens sælge domænet uden at skulle sælge website'n. Så snart du har et nyt domænenavn, får du udbyderen til at ændre DNS'en, så det nye domæne peger på index-siden på din website.

I øvrigt sælger du bare lease-retten til domænet; du ejer alligevel ikke domænet. Domæneklagenævnet kan kun komme ind i billedet, hvis din tilbudsgiver kræver domænet overdraget, men de skal kunne dokumentere en juridisk ret til domænenavnet.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har registreret domænet med henblik på videresalg, vil du ikke tabe en sag i domæneklagenævnet, så bare tag det roligt og find en pris du vil være interesseret i at sælge til.

Når du beregner beløbet, så husk at inkludere i regnestykket domænets værdi, besøgstal, den markedsføring og seo arbejde du har gjort på domænet og den markedsføring og seo arbejde, der kræves for at få det nye domæne, du ønsker at benytte i stedet for, op på samme niveau som det forrige.

Held og lykke med salget.

Kommer snart...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Poul Madsen:
Jeg forstår ikke problemet. Du kan sagtens sælge domænet uden at skulle sælge website'n

Problemet er at det, som udgangspunkt, ikke er tilladt at handle med domæner i Danmark. (At erhverve sig domæner udelukkende med videresalg for øje.)

Det betyder at hvis trådstarter vender tilbage og tilbyder at "køberen" kan købe domænenavnet uden et tilhørende site, så risikere han at "køberen" vil bruge det tilbud til at få tilkendt domænet ved domæneklagenævnet.

Derfor er det altid en god ide at sælge domæner inkl. indhold, som et helt site, så er det nemlig tilladt.

Mit råd til trådstarter er at tilbyde "køberen" sitet som det er til en pris. Evt. kan du jo lægge indholdet over i en std. wordpress-installation, når du ved at køber ikke er interesseret i andet end navnet. På den måde kan han beholde sit indkøbte CMS.

Stor hilsen
/Brian 

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for rådene :)

Der skal dog ligges et del arbejde i, at gøre selve domænet profitabelt og der er jeg ikke med det endnu. Derfor er det nemmeste nok at sælge domænet - selvom det er fx. hvad www.kager.dk ville være hvis emnet nu var om kager.

Der er dog langsigtede perspektiver i det, men nu var det mere at jeg blev skræmt, hvis det kunne snuppes i domæneklagenævnet, fordi jeg sagde ja til at sælge det.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:

Problemet er at det, som udgangspunkt, ikke er tilladt at handle med domæner i Danmark. (At erhverve sig domæner udelukkende med videresalg for øje.)

Okay, jeg var ikke klar over, at det er blevet forbudt. Der var stor polymik for år tilbage om de hajer, der købte domæner og solgte til overpris, så det er helt fint, hvis det er forbudt siden hen.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:
Okay, jeg var ikke klar over, at det er blevet forbudt. Der var stor polymik for år tilbage om de hajer, der købte domæner og solgte til overpris, så det er helt fint, hvis det er forbudt siden hen.

Hej Poul,

Så vidt jeg ved er det ikke forbudt i den forstand at du kan straffes for det, men reglerne for .dk domæner tillader ikke at "erhverve sig domæner udelukkende med salg for øje", eller noget i den stil. På den måde bliver det muligt for domæneklagenævnet at fratage domænet fra diverse domænehajer m.m..

Desværre har det også en træls sideeffekt, hvilket sagen om orango.dk viser. (og der er flere lignende sager.)

/Brian

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)