Jeg kører indimellem annoncer på Google AdWords. Det for min hjemmeside. Men hvor høj er jeres kilkfrekvens?
|
Hej Jens.
Hvis du annoncerer for dit eget firmanavn (læs evt. om hvorfor du altid bør bruge dit eget firmanavn som AdWords søgeord), så bør du kunne opnå en klikfrekvens på 50-70%.
Hvis du annoncerer for "almindelige" søgeord fx. i form af andres varemærker (fx. "Molo") eller generiske søgeord som "Plæneklipper" og får vist dine annoncer i en af de 3 øverste AdWords annoncepositioner (det er typisk deroppe det bedst kan betale sig at ligge), så bør din CTR/klik-rate være 2-cifret.
Ligger dine AdWords annoncer og roder rundt nede omkring 8-10. pladsen ude til højre, så skal du være ualmindeligt dygtig, hvis din klikrate er højere end 1-2%.
Bortset fra det, så bør du snarere kikke på konverteringsrate/antallet af konverteringer end på klikrate.
Mvh Troels.