Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet enkeltmandsvirksomhed - Hjælp til Moms.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg har siden februar tjent lidt penge i forbindelse med reklamer via. affiliate på mine hjemmesider, og derfor har jeg valgt at oprette en
enkeltmandsvirksomhed. Jeg har bare lidt spørgsmål i omkring bogførringen og moms angivelsen.

Jeg har tilmeldt mig "online regnskabs programmet billysbilling.dk", og det virker utrolig enkelt og meget overskueligt, lækkert for en nystartet
iværksætter som mig.

Men har lige lidt spørgsmål som jeg håber nogle er jer kan hjælpe mig med.


Jeg har opgivet til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen at firma start var 1/2-2011, hvor min indtjening begyndet..

1) Jeg har modtaget penge fra affiliate netværk siden februar (uden moms), og jeg har i billysbilling.dk naturligvis oprettet fakturaer på disse beløber
uden moms, det går jeg ud fra er korrekt? - Så nu har jeg et fint +beløb i mit regnskab, eftersom jeg ingen udgifter har haft.

2) Skal man indberette 0 moms siden firmastart, som jeg har opgivet til at være 1/2-2011, eller er det kun fremadrettet?? Jeg går ud fra det er 0 moms, eftersom
jeg har kun har registreret fakturaer uden moms fra affiliate netværkene.

3) Kan jeg trække de udgifter fra i mit regnskab jeg har haft siden firmastart 1/2-2011, så som "server hosting", "Google AdWords", "Facebook Ads" mv.
eller er det også kun fremadrettet?

4) Mine servere er hostet i Sverige og Tyskland, hvordan fungere det rent moms mæssigt, jeg betaler regningerne inkl. moms., skal jeg bare lade
regnskabs programmet billysbilling.dk håndtere det for mig, eller skal jeg være opmærksom på noget?


Har I ellers nogle gode råd jeg bør følge i forbindelse med min virksomhedsstart?, jeg har tilmeldt mig et "kursus" hos skat hvor man også kan få svar
på spørgsmål men det er først fra november.
Håber I kan hjælpe mig.

Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

slettet :)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, vildt underligt ...

Jeg har lige rettet det ... :) ..

Ved ikke lige hvad der skete for Amino :).. men jeg satte det hele ind som et afsnit, så virkede det .

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har moms at indberette (og det tager jeg ikke stilling til) så JA du skal indberette 0 moms hvert kvartal hvis du er momspligtig (CVR) og har kvartals indberetning. Ikke fremadrettet men fra start

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)