Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har lavet en super tv koncept...Hvad gør jeg nu????

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay... en rigtig god idé med at sende det til mig selv, men hvor ligger beviset i det??? Er det kuverten eller?

Tror jeg vil gøre det....tage kontakt og så se om jeg er ihærdig nok til at få et møde i hus:o))

Men øh lige et spørgsål mere, er det TV-stationer eller produktionsselskaber man skal prøve at sælge til???

Og nogen der ved hvad man kan sælge sådan noget for eller hvor man kan finde ud af det? Har absolut ingen anelse..


DBH Jumo 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Det er

Mark MK:

TT Tekstforfatter:
Jeg ved dog, at man - i modsætning til f.eks. USA - ikke kan copyrighte skriftlige værker i Danmark på anden vis end ved at skrive et C i en cirkel

Arh hva?

Man har da altid ophavsretten til det man har skrevet. 

Det siger jeg heller ikke, at man ikke har. Jeg taler om at tage sig sine forholdsregler imod uærlige individer. Selvfølgelig har man ophavsretten til det, man skriver. Men hvis du eksempelvis afleverer et filmmanuskript i receptionen hos et filmselskab, så kan de efterfølgende insistere på, at det er deres og ikke dit, hvis du ikke har nogen beviser. Jeg kender flere historier fra USA, hvor det har været tilfældet.

Og hvad skulle et © hjælpe der? Der er jo ingen der siger hvem der har sat det.

Derimod skal han selvfølgelig sørger for at hans fulde navn er på skrevet samtlige sider der afleveres. Derudover ville det være en god idé at sørger for at få underskrevet en NDA.

Det er desværre en udbredt misforståelse at man SKAL sætte et © Copyright for at have sin ophavsret gældende. 

Jeg siger ikke, at man absolut skal skrive et C i en cirkel, jeg siger, at jeg gentagende gange har læst, at det anbefales. Men som jeg nævnte, så er det ikke nogen sikkerhed, men minder om dette: En mundtlig aftale er ligeså gældende som en skriftlig aftale.

At han skriver sit navn på alle sider, kan de - hvis de virkelig ønsker det - jo også sagtens ændre på ved selv at lave deres egen version af dokumentet.

Det, jeg primært anbefaler, og som jeg har læst anbefales på både amerikanske (bl.a. Writers Guild Of America) og danske sider, er, at man sender en kopi til sig selv. Det er, hvad jeg har læst, og selv har tænkt mig at gøre, når mit første filmmanuskript et færdigt.

Hvad trådstarter vælger at gøre, er hans egen sag. Det var bare et par velmente forslag fra min side.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark...

Tak for svar.

Super med NDA så er man da sikker på at intet kommer ud, før det er aktuelt.

DBH

Jumo

og du skriver han skal....Hi hi I am a woman:o) 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil være sikker så skal du sørger for at have noget bevis på at du har forelagt dem konceptet.

Derfor ville jeg indskrive en NDA i selve dokumentet på første side.
Husk at give siderne nummer + skriv endelig antal sidenumre f.eks. 1 ud af 23, 2 ud af 23 osv.

Skriv i sidefoden: Udarbejdet af Jumo Jumosen, Jumovej 1, 0000 Jumoby

Du giver dem en kopi af konceptet, og får selv én - Begge kopier er underskrevet af alle partnere der deltager på mødet.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jumo:

Okay... en rigtig god idé med at sende det til mig selv, men hvor ligger beviset i det??? Er det kuverten eller?

Tror jeg vil gøre det....tage kontakt og så se om jeg er ihærdig nok til at få et møde i hus:o))

Men øh lige et spørgsål mere, er det TV-stationer eller produktionsselskaber man skal prøve at sælge til???

Og nogen der ved hvad man kan sælge sådan noget for eller hvor man kan finde ud af det? Har absolut ingen anelse..


DBH Jumo 

Beviset er datoen, der er stemplet på frimærket. Og så skal du naturligvis lade kuverten være uåbnet, så man ved, at dokumentet rent faktisk har ligget i netop denne kuvert :-)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

TT Tekstforfatter:

Mark MK:

TT Tekstforfatter:

Det er

Mark MK:

TT Tekstforfatter:
Jeg ved dog, at man - i modsætning til f.eks. USA - ikke kan copyrighte skriftlige værker i Danmark på anden vis end ved at skrive et C i en cirkel

Arh hva?

Man har da altid ophavsretten til det man har skrevet. 

Det siger jeg heller ikke, at man ikke har. Jeg taler om at tage sig sine forholdsregler imod uærlige individer. Selvfølgelig har man ophavsretten til det, man skriver. Men hvis du eksempelvis afleverer et filmmanuskript i receptionen hos et filmselskab, så kan de efterfølgende insistere på, at det er deres og ikke dit, hvis du ikke har nogen beviser. Jeg kender flere historier fra USA, hvor det har været tilfældet.

Og hvad skulle et © hjælpe der? Der er jo ingen der siger hvem der har sat det.

Derimod skal han selvfølgelig sørger for at hans fulde navn er på skrevet samtlige sider der afleveres. Derudover ville det være en god idé at sørger for at få underskrevet en NDA.

Det er desværre en udbredt misforståelse at man SKAL sætte et © Copyright for at have sin ophavsret gældende. 

Jeg siger ikke, at man absolut skal skrive et C i en cirkel, jeg siger, at jeg gentagende gange har læst, at det anbefales.Men som jeg nævnte, så er det ikke nogen sikkerhed, men minder om dette: En mundtlig aftale er ligeså gældende som en skriftlig aftale.

At han skriver sit navn på alle sider, kan de - hvis de virkelig ønsker det - jo også sagtens ændre på ved selv at lave deres egen version af dokumentet.

Det, jeg primært anbefaler, og som jeg har læst anbefales på både amerikanske (bl.a. Writers Guild Of America) og danske sider, er, at man sender en kopi til sig selv. Det er, hvad jeg har læst, og selv har tænkt mig at gøre, når mit første filmmanuskript et færdigt.

Hvad trådstarter vælger at gøre, er hans egen sag. Det var bare et par velmente forslag fra min side.

Hvorfor anbefales det? Det har ingen betydning om det står der eller ej. 

Jeg ville indskrive en NDA på side 1 i konceptet, nummere alle sider. Og skrive i sidefoden hvem der har udarbejdet dokumentet (Påskrives alle sider)

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Thomas...

Jeg tager gerne imod alle forslag, ved som sagt ikke noget om det.

Wauw spændende med filmmanuskrift. Held og lykke med det :o))

Og fik jeg svar på, hvordan man kan bevise med sikkerhed når man sender til sig selv???

I am a woman :o))

DBH

Jumo 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

TT Tekstforfatter:

Jumo:

Okay... en rigtig god idé med at sende det til mig selv, men hvor ligger beviset i det??? Er det kuverten eller?

Tror jeg vil gøre det....tage kontakt og så se om jeg er ihærdig nok til at få et møde i hus:o))

Men øh lige et spørgsål mere, er det TV-stationer eller produktionsselskaber man skal prøve at sælge til???

Og nogen der ved hvad man kan sælge sådan noget for eller hvor man kan finde ud af det? Har absolut ingen anelse..


DBH Jumo 

Beviset er datoen, der er stemplet på frimærket. Og så skal du naturligvis lade kuverten være uåbnet, så man ved, at dokumentet rent faktisk har ligget i netop denne kuvert :-)

Kan man ikke åbne en kuvert og lukke den igen? 

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha ha ha ha ha :o))) er helt færdig Mark.... Ha ha ha ha :o)


den var god med fulde navn, adresse m.m.

Godt med lidt humor:o))

Og tak for svar :o)))


Jumo Jumosen 

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper...

Det vil jeg gøre.... Tak for hjælpen..


DBH Jumo 

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)