Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har lavet en super tv koncept...Hvad gør jeg nu????

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har udviklet en spændende og nytænkende tv koncept. Mig bekendt, er det ikke set på tv. Hvordan kommer jeg videre nu???

Hvem skal jeg kontakte??

Kan det sælges til Dansk Tv??? De køber jo kun udenlandske---

Hvad med ophavsret på konceptet. Kan Jeg gøre det i skriftform eller skal der laves en pilot, for derfor at være nemmere at sælge???

Jeg er ny i det her, men har arbejdet med ideerne i nogle år.... Nu brænder jeg for at få det ud...Da næste koncept ligger i ærmet...:o))))

Håber nogen kan hjælpe...

Kh Jumo 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens kontakte fx. TV2, skulle selv have fat på dem i sidste uge, og der faldt jeg over netop det du søger. De sagde at hvis man havde forslag til programmer shows osv, var man velkommen til at kontakte dem. Så bare go for it....

mvh

www.easy-extensions.dk  Gratis fragt på ALLE ordre!

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jumo:

Hej!

Jeg har udviklet en spændende og nytænkende tv koncept. Mig bekendt, er det ikke set på tv. Hvordan kommer jeg videre nu???

Hvem skal jeg kontakte??

Kan det sælges til Dansk Tv??? De køber jo kun udenlandske---

Hvad med ophavsret på konceptet. Kan Jeg gøre det i skriftform eller skal der laves en pilot, for derfor at være nemmere at sælge???

Jeg er ny i det her, men har arbejdet med ideerne i nogle år.... Nu brænder jeg for at få det ud...Da næste koncept ligger i ærmet...:o))))

Håber nogen kan hjælpe...

Kh Jumo 

Min kusine arbejder på TV3 og fra hende ved jeg, at man sagtens kan kontakte dem. Men sørg for at beskytte dit koncept bedst muligt. Lav en grundig beskrivelse på skrift og skriv et C inde i en cirkel på første side af dokumentet, der indikerer, at du har copyright på produktet.

Insister på at få et møde, hvor du kan tage en anden part med (læs: et vidne).

Held og lykke med det - lyder spændende!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Tak for svar:o)))

Var du hos dem, eller foregik det på skrift???

Er nemlig i tvivl om jeg skal sende eller bede om møde:o)

Jumo

 

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas!

Også tak for dit svar:o)

Ja jeg mener også at et møde vil være bedst...er lidt bange for, at konceptet forsvinder.

Men jeg må jo prøve at ringe til dem....

For som sagt er jeg SÅ klar:o))

Er er C nok???? tænker på patentet på konceptet???

Ups er vist røget et p i overskriften... Hi hi Sorry..

DBH

Jumo 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jumo:

Hej Thomas!

Også tak for dit svar:o)

Ja jeg mener også at et møde vil være bedst...er lidt bange for, at konceptet forsvinder.

Men jeg må jo prøve at ringe til dem....

For som sagt er jeg SÅ klar:o))

Er er C nok???? tænker på patentet på konceptet???

Ups er vist røget et p i overskriften... Hi hi Sorry..

DBH

Jumo 

Jeg kender desværre ikke så meget til patenter i al almindelighed, så tør ikke svare dig på dette. Det må du eventuelt google eller spørge andre om her på Amino.

Jeg ved dog, at man - i modsætning til f.eks. USA - ikke kan copyrighte skriftlige værker i Danmark på anden vis end ved at skrive et C i en cirkel. Det skulle efter sigende være tilstrækkeligt, men det er nok lidt ligesom med lovgivningen om, at en mundtlig aftale er ligeså gældende som en skriftlig aftale: I sidste ende er det svært at bevise, hvem der har loven på sin side.

Du kan dog sørge for at sende din koncept-beskrivelse (med posten) til dig selv i et brev, så man kan se datoen i forhold til, hvornår du har præsenteret din idé for TV-selskabet (altså som bevis på, at du havde idéen før dem).

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved dog, at man - i modsætning til f.eks. USA - ikke kan copyrighte skriftlige værker i Danmark på anden vis end ved at skrive et C i en cirkel

Arh hva?

Man har da altid ophavsretten til det man har skrevet. 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er

Mark MK:

TT Tekstforfatter:
Jeg ved dog, at man - i modsætning til f.eks. USA - ikke kan copyrighte skriftlige værker i Danmark på anden vis end ved at skrive et C i en cirkel

Arh hva?

Man har da altid ophavsretten til det man har skrevet. 

Det siger jeg heller ikke, at man ikke har. Jeg taler om at tage sig sine forholdsregler imod uærlige individer. Selvfølgelig har man ophavsretten til det, man skriver. Men hvis du eksempelvis afleverer et filmmanuskript i receptionen hos et filmselskab, så kan de efterfølgende insistere på, at det er deres og ikke dit, hvis du ikke har nogen beviser. Jeg kender flere historier fra USA, hvor det har været tilfældet.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

TT Tekstforfatter:

Det er

Mark MK:

TT Tekstforfatter:
Jeg ved dog, at man - i modsætning til f.eks. USA - ikke kan copyrighte skriftlige værker i Danmark på anden vis end ved at skrive et C i en cirkel

Arh hva?

Man har da altid ophavsretten til det man har skrevet. 

Det siger jeg heller ikke, at man ikke har. Jeg taler om at tage sig sine forholdsregler imod uærlige individer. Selvfølgelig har man ophavsretten til det, man skriver. Men hvis du eksempelvis afleverer et filmmanuskript i receptionen hos et filmselskab, så kan de efterfølgende insistere på, at det er deres og ikke dit, hvis du ikke har nogen beviser. Jeg kender flere historier fra USA, hvor det har været tilfældet.

Og hvad skulle et © hjælpe der? Der er jo ingen der siger hvem der har sat det.

Derimod skal han selvfølgelig sørger for at hans fulde navn er på skrevet samtlige sider der afleveres. Derudover ville det være en god idé at sørger for at få underskrevet en NDA.

Det er desværre en udbredt misforståelse at man SKAL sætte et © Copyright for at have sin ophavsret gældende. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kontaktede dem først på mail, sørg for finde den rigtig afdeling. Det kan du finde inde på deres hjemmeside. Og tog jeg bare en snak over telefon. Men vil klart anbefale dig et møde, da det vel er en del der skal forklares.

:)

www.easy-extensions.dk  Gratis fragt på ALLE ordre!

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)