Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg undgå momsregistrering?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminos,

Idet min nuværende arbejdsplads ikke ligefrem opfordrer os til at have arbejde ved siden af vil jeg gerne holde min bibeskæftigelse privat. Jeg er dog ved at nå en indtjening på 50 000 snart og tænkte derfor om man (på en lovlig og moralsk reel måde) kan slå sig sammen med sin ægtefælle og derved flytte grænsen for indtægt uden momsregistrering til 100 000?

Desuden ville jeg høre om nogen ved om man skal momsregistrere sig selvom man ens indtægt ikke er momspligtig (jeg sælger software til et firma i Norge)?

På forhånd mange tak for evt. svar.

Mvh

Ulrik 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Yes..du skal momsregistreres ved omsætning over 50k pr. løbende 12 måneder.

Nej...de 50k gælder pr. CVR.nr., så du kan ikke omgå grænsen.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

masterull:
Desuden ville jeg høre om nogen ved om man skal momsregistrere sig selvom man ens indtægt ikke er momspligtig (jeg sælger software til et firma i Norge)?

 

Husk at du siden den 1. juli 2011 skal registreres for moms i Norge og betale norsk moms, hvis du sælger elektroniske ydelser til private i Norge. Elektroniske ydelser omfatter blandt andet salg af software, billeder, musik, film, online adgang mv.

Den norske momssats er som i Danmark på 25%. Hvis du sælger ydelser til en værdi under 50.000 NOK om året, behøver du ikke lade dig registrere i Norge, og du kan altså undlade at betale den norske moms.

/Henrik

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de hurtige svar! Jeg sælger til et norsk aktieselskab så der burde vel ikke være moms på? Det påstår ejeren i hvert fald.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

masterull:
Jeg sælger til et norsk aktieselskab så der burde vel ikke være moms på?

KorrektYes

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)