Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsnummer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have hentet nogle varer fra tyskland som et transportfirma skal hente og levere. De har så givet mig en pris + moms. De siger så til mig at hvis jeg har et moms nr, så kan jeg sparer momsen. Mig og min kammerat har et firma og et momsnummer derfor har vi tænkt os selvfølgelig at sparer momsen, men er der så noget man skal gøre? Varen som vi henter er til os selv, og ikke en varer vi skal videresælge.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mykremin:

Jeg skal have hentet nogle varer fra tyskland som et transportfirma skal hente og levere. De har så givet mig en pris + moms. De siger så til mig at hvis jeg har et moms nr, så kan jeg sparer momsen. Mig og min kammerat har et firma og et momsnummer derfor har vi tænkt os selvfølgelig at sparer momsen, men er der så noget man skal gøre? Varen som vi henter er til os selv, og ikke en varer vi skal videresælge.

Er det til brug i firmaet eller noget I skal bruge privat? For hvis det er til brug privat må I jo så vidt jeg husker ikke bruge momsnummeret da det jo er til privat og ikke firma relateret.
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er firmarelateret ...

Vores virksomhed handler om biltilbehør og det er et styling kit vi skal købe og sætte på en bil, det skal så være en slags showroom/reklame for vores firma

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mykremin:

Det er firmarelateret ...

Vores virksomhed handler om biltilbehør og det er et styling kit vi skal købe og sætte på en bil, det skal så være en slags showroom/reklame for vores firma

Så kan I uden problemer sætte momsnummeret på.
For mig at se er det jo til den daglig drift af virksomheden, eller reklame hvilket også er berettetig så vidt jeg husker.

Men det kunne være rart hvis en af de dygtige momskyndige personer ville bekræfte mit udsagn. :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)